Gå til innhold

Er så redd for at det ikke er liv der inne, blir jo helt koko av å gå å tenke sånn!!

Anbefalte innlegg

Jeg er 11 uker på vei og har ingen grunn til å tro at ikke alt er som det skal, men jeg klarer ikke å slippe tanken på om fosteret lever eller ikke. Jeg har symptomer og føler meg gravid, men det er så mye mildere denne gangen enn forrige svangerskap..

Var til lege i dag, og han kunne absolutt ikke berolige meg, og sa at det er jo ikke såå uvanlig å ikke merke at man mister :-( BLÆÆÆK. Det er bare fordi jeg leser alle tullete skrekkhistorier på nett. Kan noen fortelle meg at dette kommer til å gå bra, eller??

Fortsetter under...

Hei Snella! :)

Jeg ville bare si at jeg har det på samme måte.. Er 11+2 idag og har bestillt UL til i morgen. Men er LIVREDD for å få beskjeden om at det er MA eller noe.. Jeg har jo egentlig en god følelse, men det er det der med å ikke VITE sikkert som plager meg.. Men nå gleder jeg meg til å forhåpentligvis få bekreftet liv og slippe å tenke mer på dette etter imorgen..

Du har jo symptomer og det er jo et bra tegn.. De sier jo at alle svangerskap er forskjellige! :)

Det går nok bra med oss begge to, men å bekymre seg er visst en hver mammas jobb! ;)

Lykke til! :)

Huff, ikke en kjekk følelse. Det er veldig mye fokus på å miste her inne og i andre forum, så mange uroer seg unødig. Du har jo kommet så langt at det er minimal sjanse for å miste. Mamma er jordmor og hun har beroliget meg kjempemye, er ikke så vanlig å miste som man får inntrykk av her inne. Alt er sikkert i skjønneste orden hos deg. Men hva med å ta tidlig UL? Så får du litt ro:)

Alt er nok i skjønneste orden skal du se :-) var hos jm i går, og jeg har ikke hatt mye symptomer, så føler meg jo ikke gravid!! Men vi sjekket hjertelyden, og den var klar å tydelig :D

Leser mye rart her jeg også, men velger å tenke at alle er forskjellige, og at tiden vil vise om det går bra eller ikke :-) syns det er for mange her inne som er overnervøse fordi de har lest litt her og der, men tenk så mye av det negative som blir skrevet her, kontra positive? :-) slik tenker jeg ihvertfall!

jeg har det også sånn. tror ikke på graviditeten min i det hel tatt. er 11+2 i dag og har ikke hatt et eneste symptom så langt. tenk om jeg bare innbiller meg liksom tenker jeg. men har da tatt noen gravidiitetstester. og nå har magen vokst, så nå lurer jeg på om jeg er lenger enn jeg tror, eller om det er fler der inne eller hva som i all verden skjer. jeg gidder liksom ikke være så hysterisk heller jeg da. får bare ta det som det kommer fremover. skal på min første svangerskapskontroll om 2 dager. kjipt med en lege som er som din, håper jeg slipper det.

Jeg har hatt 3 MA-er og har alltid fått et tegn ved at jeg har hatt en minimal blødning samt at symptomene etterhvert er blitt borte. Ikke at jeg er en ekspert, men tror kroppen på en eller annen måte vil si i fra.

Bestill deg en tidlig ultralyd, eventuelt få deg en jordmortime og få lyttet på hjertelyden. Det er ikke noe godt å gå å bekymre seg. I de fleste tilfellene går det jo bra:) Og mange av oss som henger her inne er her fordi vi ikke har normale graviditetsopplevelser. Det var i hvertfall derfor jeg kom inn hit.

Annonse

Takk for svar damer.. Ja jeg har kastet inn håndkleet og bestilt meg UL om en ukes tid. Gjorde ikke det sist, og da måtte jeg vente til 20+1 (!!!) med å få bekreftet liv på ordinær UL! Utrolig lenge å vente synes jeg. Jordmor og lege sjekker ikke hjertelyd før rundt uke 18. Tror privatklinikkene tjener fett på oss skrekkslagne jenter som leser altfor mye på diverse forum.

Forrige svangerskap sa jeg til meg selv at eg nekter å gå gjennom den usikkerheten en gang til, da hadde jeg ikke tidlig ul. Nå gleder jeg meg veldig til det. Det må jo bare være ok inni der, tenker jeg.

Sjekker de ikke før uke 18?? Det er veldig lenge å gå å lure da! Da skjønner jeg at du vil på tidlig UL å få sjekket :-) det hadde jeg også gjort da. Evt. Skaffet egen doppler å sett om jeg fant hjertelyden hjemme.

Samme bekymringene her, men prøver å fokusere på det som er positivt. Man leser om så mange triste historier, men vi kan ikke la det gå inn på oss. Førstkommende fredag er det tid for tidlig ul her, og er da 11 uker + 0. Grue-gleder meg!!!

Jeg bekymrer meg ikke, men har alltid hatt to ultralyder før den ordinære. (i uke 7-8 og rundt uke 12) rett og slett fordi jeg syns det er greit å vite om babyen har det bra før vi deler det med søskene og familien. Så tidlig ultralyd på privatklinikk er virkelig å anbefale :) Jeg har blitt flinkere for hvert svangerskap å ikke sammenligne meg med eller ta meg nær av og tror det blir samme som skjer her når man leser der det ikke går så bra. Med førstemann slukte jeg alt og det var ikke sjeldent jordmoren min ristet oppgitt på hodet over spørsmålene mine ;)

Gjør det som kan berolige deg, ultralyder, doppler for å høre hjertelyd(hvis det er det d heter) så bruk de tilbudene som er. :)

Kos deg, dette går nok bare bra :)

Taakk for støtten! Veldig beroligende. Ja jeg tror det blir veldig deilig å se ekstraknøtten på ul om en uke :-)

Jeg kjøpte dopler sist (angelsound), når leger og alt avviste meg for hjertelydsjekking, men den kom i posten bare 3 dager før ordinær ul så da var jeg uansett 19 uker på vei. Da hadde jeg begynt å kjenne litt liv og heldigvis. Jeg har ikke klart å finne hjertelyd enda denne gangen, men vet jo det er tidlig (11+0).

I dag har jeg imidlertid vært megakvalm igjen plutselig, så da er jeg mindre i tvil ;-) Blir uansett deilig med en bekreftelse før jeg entrer 2. trim og vi deler det med resten av verden. Lillegutt på godt under 2 år satt på bussen i går og ropte mamma bebi, selv om han ikke forstår det så gjør jo folk rundt det ;-) Hehe.

• 2 uker senere...

Jeg må bare si at I DAG har vi vært på ultralyd på Volvat, og der så vi et sprellende bittelite menneske i full vigør :-) HELT FANTASTISK glad og letta nå!!! Har vært mye mindre bekymra siste uka, fordi jeg har vært så kvalm, men det var veldig deilig å få bekreftet at knøttet i magen har det bare bra og var i levende live. Pjuhiiii!!! :-) Nå er jeg 12+2 og farer vel straks over i 2. trimester. Det gikk bra denne gangen også :-) Lykke til til dere også, det går helt sikkert bra.

Annonse

Prisen avhenger litt om det er før eller etter uke 12 tror jeg. På senteret der jeg gikk kostet det 900 i 8 uke og 1300 kr etter uke 12, for da fikk man en minnepinne med bilder. Tror man kan ta det helt ned i uke 6, 7:)

Så bra!!! :D Men kan jeg bare spørre: Hvor tidlig kan man få privat UL? Og hva koster det sånn ca.?

Du kan får tidlig Ul fra uke 6 av ca. Men det beste er å vente til uke 7-8, da er du sikker på at du ser og hører hjertelyden.

Pris er veldig forskjellig fra plass til plass.

Men det ligger mellom 705-1500 kr avhengig av plass og sted.

Må bare spørre: Ligger prisen på det samme om man får henvisning til gynekolog? Jeg har blitt gravid med IVF/ICSI, og har da fått henvisning til tidlig UL i uke 2, er da 6+6. Dama i tlf sa det ville koste 400 max, men jeg syns det hørtes litt lite ut... Aner ikke om det er privat, men antar det, for gynekologen jeg skal til har et eget kontor i et næringsbygg, kun han som driver der... :P

Så utrolig godt å høre at alt sto bra til, snella! Skjønner hva du mener med å bli litt koko og stressa, kjenner det selv og, og jeg er kun halvveis i første trimester! :P Man burde vel egentlig roe seg litt med at alle er forskjellige, og det som gjelder for noen ikke nødvendigvis gjelder for en sjøl og, men det er lettere sagt enn gjort :P Masse lykke til videre! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...