♥marita&jentene♥ Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Hei Jeg er 17+3 nå og jeg tror kanskje at jeg har begynt å få kynnere allerede, plutselig så blir magen hard og vond for så å bare slappe helt av igjen etter en liten stund... Er det vanlig eller bør jeg kontakte lege?? Er 3.gangs men kan ikke huske at kynnerene kom så tidlig med de andre to... Takknemlig for svar
♥marita&jentene♥ Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #2 Skrevet 20. desember 2012 blir veldig takknemlig om noen vil gi meg sine erfaringer på dette.. for trodde ikke det var vanlig at man fikk kynnere så tidlig som dette, med de to andre så fikk jeg de første kynnerene mellom uke 20 og 25 husker ikke helt..
♥Madam Mim♥ Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Jeg har også begynt å få kynnere den siste uka. Er akurat 18 uker i dag. Kjenner magen strammer seg, holder seg stram i kun noen sekunder som jeg kjenner så langt og så slapper den av igjen. Men det gjør ikke vondt. Forrige gang fkk jeg ikke kynnere før seint, og da heller ikke spesielt vonde, men da var jeg jo førstegangs! Kanskje mer normalt å få vonde kynnere tidligere for hvert svangerskap??
Foccacia Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Jeg er annengangs og begynte med kynnere denne gangen (som jeg kjente) fra uke 16 ca. De kan være ubehagelige innimellom, ofte kjennes det mer som mensmurring. Har lest at man kjenner det tidligere i senere svangerskap og at det er normalt. Men er du urolig er det bare å høre med legen. Man har også kynnere i første svangerskap, men kjenner det ikke alltid like tidlig.
♥marita&jentene♥ Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2012 okei, da bare ser jeg det ann og tar heller en tlf til legevakt om det blir verre..jeg begynte å kjenne de når jeg var ca.16 uker på vei, varer en liten stund, av og til vonde av og til ikke, når de er vonde så henger de litt lenger igjen og kjennes som mensmurringer.. Men som dere sier så er det kanskje vanlig å kjenne de tidligere for hver gang, er jo tross alt 3.gangs
1+1 blir 3 Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 Ble sykemeldt i uke 20 i første svangerskap pga vel kraftige kynnere og my stress på jobb. Og da hadde jeg allerede kjent på det en stund... Så det kan komme tidlig, spent på når de kommer denne gangen, for hadde myyyye i første svangerskap, og de var ofte ubehagelige. Kan gjerne få litt færre denne gangen, men det øker jo gjerne på for hvert svangerskap har jeg forstått...:/
doble Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Jeg er også 3.gangs og har hatt kynnere stort sett daglig siden uke 15. Har lurt litt på dette jeg og... men er ganske sikker på at det ikke er noe farlig;) Er nok mer siden kroppen har gjort dette før. Men vet jo at kynnere ofte kommer når en stresser (både psykisk og fysisk) og hvis en snur seg fort i senga f.eks. Men går an å ringe helsestasjonen å høre med jordmora om det er noe man skal ta hensyn til når man har det sånn;)
rytme Skrevet 20. desember 2012 #8 Skrevet 20. desember 2012 Jeg har ingen erfaringer å komme med siden dette er min første, men mener jeg har lest at kynnere kommer tidligere med nestemann... Hvis du føler deg usikker kan du sikkert ringe legen eller noe Jeg tipper det er helt normalt!
Fomle84 Skrevet 20. desember 2012 #9 Skrevet 20. desember 2012 Jeg er tredjegans og har masse kynnere. Uke 24 i morgen. Legen så til meg at det var veldig vanlig, men måtte ringe føden hvis det begynte å ligne på rier.
Gjest AnneS Skrevet 24. desember 2012 #10 Skrevet 24. desember 2012 Jeg er gravid for tredje gang og kjente kynnere daglig allerede i 1.trimester. Er vanlig at de kommer tidligere og tidligere for hvert svangerskap. Jeg må ta det med ro og har sluttet og trene pga kynnerne. Orker ikke å ha knallhard mage hele tiden Hvis du er bekymret for om de skal ha virkning på livmorhalsen så kan du jo spørre jordmor/lege om å sjekke på neste kontroll
rene82 Skrevet 28. desember 2012 #11 Skrevet 28. desember 2012 Jeg var på ul i uke 19(er uke 22 nå), da jeg fortalte om all presset både oppe og nede i magen kalte hun det for murringer..da hun så på morkaken lå den for langt ned og hun sa det var grunnen, men at det ikke var farlig. Jeg fikk ny ul i uke 30 pga det.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 28. desember 2012 #12 Skrevet 28. desember 2012 Jeg har født tre barn, og med førstemann hadde jeg bare kynnere helt på slutten. Med andremann begynte de rundt uke 18, og tredjemann enda tidligere. Det ble dessverre verre og verre utover i svangerskapet, jeg ble noe sykmeldt etc. men de sier det ikke er farlig med mindre de er regelmessig/gjør vondt. Jeg fikk innimellom også regelmessige/vonde kynnere, men alle barna er født til termin. Så hos meg er det bare veldig plagsomt! Jeg ville hørt med lege for sikkerhets skyld hvis de er vonde så tidlig. Lykke til!
Jelandnr5?! Skrevet 29. desember 2012 #13 Skrevet 29. desember 2012 Jeg er 4 gangs og denne gangen starta det veldig tidlig.. uke 14 - 15
Pærefrø Skrevet 29. desember 2012 #14 Skrevet 29. desember 2012 Jeg går også rundt med kynnere, og de er blitt værre nå i jula Er 18 uker nå. Mine kan være så vonde.at jeg puster meg pent gjennom dem. Skal på kontroll uti januar da, så får høre med legen da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå