Puppen og lillemor Skrevet 18. desember 2012 #1 Del Skrevet 18. desember 2012 Gutten min på 2 måneder har vært en drøm å amme.. Han skjønte greia med en gang, og jeg slapp såre brystvorter, åpne sår og alt jeg måtte gjennom med førstemann.. Men nå har ha plutselig begynt å kave så veldig ved puppen,, han spiser greit (og glupsk) i ca 5 minutte og så slipper han taket og begynner å tulle.. Blir sinna, kaver, men ser ut som om han søker og vil ha mer.. Tar tak, suger en elle to ganger og slipper igjen! Jeg har prøvd å la han få en pause, rape og også bytte side (og da spiser han i ca 5 min igjen før detsamme skjer..) Og siden det skjer etter han har spist på begge sider så virker det nesten som om han er mer sulten! Han kan gjerne kave seg opp skikkelig, slik at jeg bruker lang tid på å roe han! Kan dette skyldes dårlig utdrivningsrefleks? Slik at han kaver og blir sinna fordi han må jobbe for maten? Storesøster begynte også å tulle ved brystet i samme alder (noen uker eldre,,), og jeg måtte tilslutt gi opp å begynne med flaske.. Vil veldig gjerne unngå det denne gangen Eller bør jeg anta at det skyldes at han har blitt større og trenger mer mat? Og at han rett og slett har tømt brystet etter 5 min? Han var en stor gutt ved fødsel (4300g) og jeg ble advart av jordmor på sykehuset om at han sikkert kom til å kreve mye mat etterhvert.. Og hva gjør jeg da? Lar han spise til han slipper taket på begge sider, og belager meg på å amme oftere i tiden fremover? (Han har til nå spist ganske sjelden.. 4-5 ganger i døgnet, kun en gang om natten.. Nå vil han plutselig ha mat 2 ganger om natten? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144001117-kaver-s%C3%A5-veldig-ved-puppen-2-m%C3%A5neder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Lillemy. Skrevet 18. desember 2012 #2 Del Skrevet 18. desember 2012 Økedøgn kanskje? Han virker mer sulten ja, la han spise til han slipper taket på begge sider, og legg han til oftere på dagtid. Min hadde en periode når han var 3mnd, gjorde akkurat som din, kavet med puppen, og ble kjempe utålmodig før melken kom, og ble liksom ikke helt fornøyd, han spiste 5 ganger i døgnet før 3mnd, men etter 3mnd hver 2. time på dagtid, og 3 ganger om natten (spiste ingen eller en gang om natten før dette) Vi prøvde med litt flaske (hadde litt utpumpet melk som jeg hadde pumpet over en periode fordi småen aldri tømte brystene) Men han ville ikke ha flaske. Så jeg ammet og ammet og ammet til den store gullmedaljen, noen dager hver time på dagtid, slitsomt, men han krevde mye mat. Begynte med grøt når han var 4mnd, og nå er vi tilbake til normalen, spiser hver 3-4 time på dagtid, en eller to ganger etter han har lagt seg for natten mellom 18-08. Ville lagt han til oftere på dagtid, kanskje det regulerer seg etterhvert, lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144001117-kaver-s%C3%A5-veldig-ved-puppen-2-m%C3%A5neder/#findComment-144846868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 31. desember 2012 #3 Del Skrevet 31. desember 2012 Jenta mi på snart 9 uker gjør også dette, men det er fordi det kommer for mye melk ut. Da blir hun kjempesint, og jeg må vente litt før vi prøver igjen. Hun velger helst den puppen som er minst full.Da roer hun seg mer og kan ligge å suge lenge. Det hender jeg pumper meg litt slik at det ikke blir så overfult. Hun får mat veldig ofte da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144001117-kaver-s%C3%A5-veldig-ved-puppen-2-m%C3%A5neder/#findComment-144880220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå