Gå til innhold

Er det virkelig mulig med såå tidlig svaak strek?

Anbefalte innlegg

Klør meg i hode her..ser på kalendern.Første dag i siste mens var 1 desember og antatt el ifølge kalendern 14 desember.Jeg temper ikke og bruker ikke el tester.Har testa med billig strimmler helt siden 1 des for å sjekke at det ikke kommer skyggestreker/falske positive osv og alle har vært blenda hvite.Nå har jeg fått 3 tester med svaaak strek på..veldig svak..men ser tydelig at det er farge og strek der den skal være.Kan jeg har hatt el tidligere ?For det skal jo ikke være mulig å teste så tidlig positiv.Kanskje billigstrimmlen er mer sensitiv enn det står på pakka?Noen med lignende erfaringer her??

Fortsetter under...

Er det graviditetstester eller eltester du tester med? Hvis det er graviditetstest er de positive med en gang det er to streker der, billig eller ei. Hvis det er eltest du bruker, kan det jo være at du har el senere enn antatt. Men har hørt om folk som tester positivt 8 dager dpo. Selv testa jeg ikke positivt før 11 dpo, og det er ganske tidlig det og..

Kanskje du har trillinger ;-) trippel mengde hcg slår jo tidligere ut ;-)

Jeg tester med gravidtester.. :) billigstrimler i grønn og hvit pakke..

Jeg testet med samme testen når jeg ble gravid med veslesnupp. Den ble svakt positiv 9 dager etter eggløsning (var blitt kvalm med gigapupper), på selve IKM-dagen testet jeg med CB digital, og den viste 3+. Snakket med legen da jeg ble redd for tvillinger, men viste seg bare at jeg "sjokkproduserte" mye hcg i starten. Jeg hadde også brukt eggløsningstester, så jeg visste jo at syklusen min var riktig. Jenta ble født til termin og alt vel.

Det du skal være oppmerksom på er at du kan ha det de kaller kjemisk graviditet - hvis du driver og tester hele tiden vil det jo i blant kunne slå ut om egget "streifer" og drar i gang litt hcg - uten at det utvikler seg videre.

Annonse

Det er ikke hCG tilstede i urin dersom man ikke er gravid. Og de er mer enn 99% sensitive - så det er usedvanlig lite sannsynelig at man ikke er gravid hvis man har positiv test (i motsetning til eggløsningstester som måler LH, som det kan være litt av gjennom hele syklus).

Gratulerer med graviditeten :)

min billigtest ble også veldig tidlig svak svak svak positiv... og i dag er jeg 6+2 og testet akkurat, og nå er test streken sterkere enn kontrollstreken:) det er gøy å se:)

Elsker å teste :):) har fortsatt 14 stk jeg kan teste med... hahah:)

så bare fortsett å test du, så blir den nok sterkere og sterkere:) moro!!

Den var faktisk sterkere nå netopp enn den jeg tok på morgenen i dag ;)Vi har prøvd så lenge nå og så mange skuffelser at jeg tørr ikke juble helt ennå før fks digital blir positiv..det har aldri skjedd før..eller ikke siden mitt første barn ble til da :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...