Gå til innhold

Negativ test som blir positiv?

Anbefalte innlegg

Med tanke på at jeg har vært oppe siden kl 2 med ufattelig mange tanker, så henviser jeg meg til dere fantastiske damene her inne i håp om å få litt ro i sjela! :)

I mai hadde vi første IVF forsøk hvor jeg ble overstimulert med sykehusinnleggelse og hele pakka, og fikk på testdato positiv test, men hcg på kun 7 dagen etter, med andre ord kjemisk. En utrolig påkjenning psykisk, spesielt fordi jeg var så dårlig i tillegg, og hadde ringt inn og sagt jeg hadde fått positiv test og fått sykehuset til å sende papirene jeg da skulle ha. Det begynner å bli ei stund sida, men den tida der har jeg fremdeles friskt i minne...

Den gangen her har det gått mye bedre. Jeg ble ikke overstimulert, men fikk ut 23 egg. Dessverre overlevde kun 2 stk (i tillegg med dårlig kvalitet) så jeg fikk sette inn begge. Jeg og samboeren min hadde avtale om ikke å snakke særlig om dette eller teste før testdato, men jeg måtte tilstå i dag tidlig at jeg var så redd for at testen skulle være negativ, at jeg har tatt 2 tester siden fredag. Sist gang kjente jeg jo ALLE graviditetssymptomene, i motsetning til denne gangen hvor jeg ikke kjenner noe i det hele tatt. Begge gangene brukte jeg slike teststrimler fra billigtester.no eller så, og begge gangene var testene negative.

I dag har jeg derimot fått 3 positive tester av forskjellige merker, hvorav den ene var VELDIG tydelig. Jeg klarer ikke helt å glede meg enda, fordi jeg fortsatt er redd for at det kan være kjemisk. Jeg bestemte meg for å tømme søpla på badet siden jeg allikevel var oppe, og fikk da øye på en av teststrimlene mine fra tidligere. Plutselig var den også positiv! Og da måtte jeg jo sjekke den andre, og den var joggu meg positiv den også, selv om de var negative da jeg kastet de.

Mitt spørsmål er altså: Ville disse testene blitt positive etter noen dager om det ikke var hcg tilstede? Og er det noen som har erfaring med det her, som har lyst til å dele med meg? Jeg er livredd for at det skal være kjemisk denne gangen også, og er littegrann på styr akkurat nå, er takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144001049-negativ-test-som-blir-positiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre betyr det ikke noe hva testen viser lenge etter, det er nok en grunn til at de har en frist...

MEN, mår det er sagt, du tester jo positivt nå!!

Jeg har hatt 10 kjemiske selv, på 11 gangen var det plutselig ekte, det jeg da la merke til var at jeg hadde mye mindre symptomer under elte graviditet enn på alle de kjemiske! Høres jo ut som deg! :)

Test igjen i morgen, du skal se det bare blir sterkere og sterkere og ender med en liten krabat om 36 uker... ;)

Så utrolig deilig;) skjønner at du er litt bekymret, men jeg har veldig lyst å gratulere deg med en positiv test;) på testen jeg tok stod det at de var ugyldige etter 30 min. Så jeg ville nok fokusere på den siste testen. Vi produserer jo alle hcg i fordkjellig tempo. Er nok derfor det er satt en testdato... For at det da er sannsynlig at alle har begynnt å produsert nok til at det slår ut på testen;)

Håper indelig at spiren har festet seg, og ligger der godt og trygt inni magen!!!

Masse lykke til!!

Min første test, som hadde en veldig svak antydning til strek om man la godviljen til, ( som jeg tok på dag 8) var blitt en del sterkere på testdagen. Og den nye testen hadde en mye tydligere strek;) og jeg er nå gravid 4+1

Så det kan jo være ett godt tegn, selv om den ikke er gyldig lenger;)

Åååh, glad for å høre alt dette!! Litt mange tanker i hodet, så leste pakningsvedlegget i ene testen nøye, og der sto det at om det var tidlig ville testen kun slå ut på morgenurin, mens om det var etter en viss tid så ville den slå ut når som helst på dagen. Så jeg tok en sånn billigtest til i stad som også var positiv, så tar det som et godt tegn! Tatt blodprøve nå da, så får forhåpentligvis resultatet i mårra. Håper det er litt høyere enn sist :)

Ele: Off, får så vondt inni meg av at du har hatt så mange kjemiske.... Jeg syns den ene gangen var nok, tok skikkelig på psyken... Beundrer deg virkelig for at du har klart å stå i det og fortsette!! Liker det du skrev om mindre symptomer, jeg kjenner INGENTING... :P

Annonse

Jeg liker selv aller best cb digitale, med gravid eller ikke gravid i vinduet.

Og jeg synes har man kjemisk, så skal testen vise uansett positivt, siden det er litt hcg i blodet og det faller bare om noen dager. Sånn var det med meg når jeg hadde kjemisk. Da testa jeg positivt med en gang, tok blodprøve samme dag, den var på 69 og 2 dager seinere var den på 29. Så da var det ikke tvil hva det var for noe.

Men det er min erfaring. Man lærer jo utrolig mye gjennom denne prosessen.

Ok, siste oppdatering... Testene i dag tidlig (ja, jeg har et lite lager! :P) poppa frem med et plusstegn (streken som utgjorde plussen var den sterkeste) og en strek på en annen (litt mindre tydelig, men definitivt ikke skyggestrek). Slo meg ikke helt til ro med det, og ringte legesenteret som sa at prøva i går var på 97 (uttak 3.12 - innsett 5.12), og at det burde bety at det var en spire der, men at det var litt vanskelig å si med hcg... Hva tror dere? Fremdeles stor fare for kjemisk, eller litt tryggere nå? Burde jeg be om å få ta en ny, eller bare vente på menstruasjon om det har vært kjemisk?

Hei, gratulerer med graviditet :)

Hcg på 97 på RD13 er en helt fin prøve, min var 90 på RD12, og Rikshospitalet sa at den var kjempefin, helt på gjennomsnittet.

Om det er kjemisk eller ikke vises ikke av en enkelt hcg-prøve, man må se om den synker eller stiger.

Men det er ingen grunn til å mistenke at det er kjemisk, i så tilfelle vil du få mensen i løpet av de nærmeste dagene vil jeg tro, og da finner du jo det ut. :)

Jeg tror du er gravid

Dette står på første trimester om hcg

Uke 4-5 = hCG på 40 - 300

Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000

Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000

Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000

Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000

Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Og med insett 5 er du 4+2 tror jeg;)

Gratulere så mye!!

Ok, da håper jeg det her går veien! Begynner egentlig å tro at den følelsen av å være konstant sliten skyldes noe annet enn at jeg brygger på noe :P Gleder meg til å se hvordan dette går!! Tenkte å ta en test rundt julaften og se om den fremdeles er positiv om jeg ikke har fått blødning. Veldig spent nå! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...