Gå til innhold

Hvor mange prosent er 30 timer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jaaa! Jeg misforsto ser jeg.. Du spurte om mnd.. Ikke uka. Det regnestykket gidder jeg ikke :P .. Eller vent.. Nlir det 80 % sykemeldig da tro? Seint her... Zzzz

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire

Hehe, ja litt sent for meg også - derfor jeg tenkte jeg skulle høre om noen andre visste det. ;-)

HI

Anonym poster: 404101face068ff0b2c7cf9f69489812

Her har vi grunnen til at jeg ikke klarer å stå på matteeksamen! Har ikke sjans til å finne det ut, hehe! Det blir straks mye mer forvirrende når det dreier seg om å jobbe 30 timer i mnd, men det du skal ha svar på er hvor mange prosent sykmeldt du blir.. Håper du får et vettugt svar med hvordan regne ut snart så jeg får sove. Får ikke sove av sånne spm for blir så syyyl nysgjerrig oog cil lære!

Anonym poster: 47228e5d0ff0c394478d19917268a12e

Annonse

Ok.. Hvis man sier at en mnd da er 4 uker. Og ei arbeidsuke skal være 37,5. 7,5 timer dagen 5 dager i uken. For da å jobbe 30 timer i mnd, må man jobbe 1 dag i uka (7,5 x 4).

1 dag i uka er da 1/5 del av hva man ville jobbet om man jobbet fullt. 1/5 =20 %. Så om man jobber 20 % så er man sykmldt 80 %.. Hahaaaa! Bra forklaring??? :P

37,5 timer x 4 uker er 150 timer.

150 t = 100%

Dele på 5 for å få 30 på høyre side, da må du også dele på 5 på venstre side.

Litt klønete forklart.

Er også klar over at en mnd ikke er fire uker, men det blir sånn ca.

Ok.. Hvis man sier at en mnd da er 4 uker. Og ei arbeidsuke skal være 37,5. 7,5 timer dagen 5 dager i uken. For da å jobbe 30 timer i mnd, må man jobbe 1 dag i uka (7,5 x 4).

1 dag i uka er da 1/5 del av hva man ville jobbet om man jobbet fullt. 1/5 =20 %. Så om man jobber 20 % så er man sykmldt 80 %.. Hahaaaa! Bra forklaring??? :P

Hoho, herlig, nå får jeg sove.. Troooor jeg! Jeg klarer ikke å koble at 80% sykmeldt i en mnd er lik 80% sykmeldt i ei uke. Blir forvirret og begynner å tenke at 4 uker er 400% og at sykmeldingsprosenten må regnes fra dette tallet, det blir jo helt på trynet og logikken sier jo meg at det er feil. Men der har vi et godt eksempel på min vanskelige tankegang. Helt sprøtt hvor blind jeg er på matte. Får mark i blodet av å tenke på hva tallene blir dersom det ikke var snakk om prosent av fulltid, men la oss si en 86 % stilling. Blir det likevel regnet som 100% da? Hvorfor måtte du HI? Hehe :D

Anonym poster: 47228e5d0ff0c394478d19917268a12e

6,97 timer pr uke. Det er hvis normal arbeidsuke er 37.5 timer. Regnestykke er som følgende: 37.5timer ganges med 4.3 uker=162.5 timer i mnd.Ganger man med 4 får man ikke korrekt timeantall pr mnd. 30timer deles på 4.3= 6.97. Skjønner? Altså. En mnd er lenger enn 4 uker. (bortsett fra februar)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...