Gå til innhold

Å beise malte møbler uten å pusse ned først

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det bare stygt? Burde man pusse bort ALL malingen?

Anonym poster: f0f2adf1f0e27f0cbe7903e22ee19e67

Fortsetter under...

Skrevet

Min erfaring er det ja :) for beisen fester seg ikke om det er glatte malingsflekker.. Da trekker den ikke inn i treet. Men det spørs jo også åå hvaslags beis man bruker..

Skrevet

Min erfaring er at det da blir fort stygt og flassete, har angret mer enn én gang på at jeg ikke gidda å pusse bort all maling (samt bruke grunning).

Skrevet

Den beisen jeg alltid har brukt skal trekke inn i treet. Vet ikke om du har heldekkende beis? For forstår ikke det Bobbert sier med grunning..! Bobbert bruker du heldekkende beis? Man kanikke grunne under beis som skal vise treet vel?

Jeg har sett dem som har beiset på lakkert tre og det blir stygt. Det blir ikke jevn farge, det blir en annen farge(lysere) og det ser på en måte smurt utover ut - på et vis.

Skal du beise så må du pusse bort ALT. Det er mye arbeid, men det finnes malingsløsner som bryter opp lakken, istedet for å pusse. Det letter jobben mye.

Anonym poster: 2c9fb75f95b49aab3a080d993be00b4d

Skrevet

Jeg tenkte på heldekkende beis ja, regnet med at treet ikke skulle vises om hun ikke har tenkt å skrape vekk all malinga først..?

Skrevet

Hmm.. Hva med sånn malingslakk eller hva det heter da? :)

Hehe, her har vi full peiling.. :P

Anonym poster: f0f2adf1f0e27f0cbe7903e22ee19e67

Annonse

Skrevet

Vask godt med feks 3stjerners gulvvask. La det tørke. Bruk heftgrunn/ sperregrund. 1-2 strøk. Der etter mal med ønsket mAling. Har malt både møbler, dører og trapp på den måten:) med veldig bra resultat. Husk gode pensler til siste strøket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...