Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Jeg og min samboer skal gifte oss til våren, og vi har allerede kjøpt gifteringer. Dette er klassiske, helt "plaine" gullringer. Vi vil ikke ha egne forlovelsesringer, da vi anser dette som litt bortkastede penger siden vi skal gifte oss så raskt. Men nå lurer vi litt på om vi kan bruke de kommende gifteringene som forlovelsesringer i mellomtiden? Vi vil da evt. bruke dem på venstrehånden frem til bryllupet. Anonym poster: 52a9a8708efdc8c61cd6b5c3c46a4fef
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Vi går i hvert fall med forlovelsesringene våre, som til sommeren får en ekstra dato gravert inn, og blir gifteringene våre. Mannens er en bred ismatt gullring, mens min er en litt smalere utgave, med diamanter:-) Anonym poster: 75fbf7b5fed6686fc29e37569d82de5f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Klart dere kan! Det har vi gjort, og vet om mange andre som også har gjort det. Helt vanlig i vår omgangskrets i hvert fall! Anonym poster: 87f9828b09f36184a638c06afc6997e9
hol(L)y COW Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 I Norge bruker man tradisjonelt høyre ringfinger både når man er forlovet og gift. Å bruke samme ring er vell også ganske vanlig?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 Synes folk som ikke kjøper forlovelsesringer og egne gifteringer er kjipe. Det er 2 forskjellige annledninger Blir som at man skal gravere i Min første tann boks.. Konfirmasjons datoen Anonym poster: 42bc9ccc785385274b921399ea623d35
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Takker for svar! Jeg skjønner nå på tilbakemeldingene her at dette er ganske vanlig. Uansett kommer vi nok til å bruke dem som forlovelsesringer også, selv om enkelte synet det er kjipt;) Jeg har alltid trodd at forlovelsesringer normalt ble brukt på venstrehånden og gifteringen på høyrehånden, men jeg tar kanskje feil her? Siden vi skal bruke de samme ringene, tror jeg vi går for å bruke dem på venstrehånden frem til bryllupet. Ellers vil det jo se ut som vi allerede er gift siden det er snakk om klassiske gifteringer. HI Anonym poster: 52a9a8708efdc8c61cd6b5c3c46a4fef
Gjest Hercule Poirot Skrevet 17. desember 2012 #8 Skrevet 17. desember 2012 I norsk tradisjon bruker man de samme ringene både som forlovelses- og gifteringer, og det er vanlig å bære ringen på høyre hånd både som forlovet og gift. Å bruke ringen på venstre hånd er noe vi har hentet fra andre lands tradisjoner. Ikke at det er så galt å se utover egne landegrenser av og til, altså, men det er altså veldig vanlig å både forlove seg og gifte seg med samme ring - på høyre hånd i Norge. Vi forlovet oss med glatte, helt enkle gullringer og før bryllupet fikk vi gravert inn bryllupsdatoen etter forlovelsesdatoen. Så ble jo ringene "shina" litt også, så det så jo ut som helt nye ringer.
Love my kidz Skrevet 17. desember 2012 #9 Skrevet 17. desember 2012 Vi droppet å kjøpe ringer til forlovelsen fordi vi skulle gifte oss fort (noen få måneder). Var så stas å sette på ringene på bryllupsdagen!
Caprica Skrevet 17. desember 2012 #10 Skrevet 17. desember 2012 Jeg bruker.faktisk.gifteringen på venstre hånd, ene og alene fordi jeg av en eller annen grunn ikke fikser å.ha ring på høyre hånd :-$ Spiller ingen rolle for mannen, så lenge jeg bruker ringen og vet jeg er gift :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå