Gå til innhold

Hvor langt er dere på vei og hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som ikke har gått opp - tvert i mot har jeg gått ned noen kilo. Er i dag uke 16+2. Jeg vil veldig gjerne presisere at dette er UNORMALT og at det ikke er bra! Grunnen til dette for min del er ekstrem svangerskapskvalme. Jeg vil oppfordre alle til å gå inn på innlegget øverst på denne siden og se hva som er gjennomsnitt vektøkning. Det ligger gjerne på rundt 5 kilo i begynnelsen av 2 trimester. Noen bør gå opp litt mer og andre bør gå opp litt mindre. Utgangspunktet før graviditeten er avgjørende her. Når noen skriver opp 6 kilo på et tidspunkt kan det for dem være passe, mens for andre vil det være litt for mye. Vektøkning kan også gå i rykk og napp, så det er ikke sikkert at det blir en jevn stigning hele veien.

Dette ble et langt innlegg, men jeg synes det er mye fokus på vekt og dette fokuset blir ofte litt ensidig (nemlig at å gå opp i vekt er negativt) og det er helt feil.

God jul alle damer! Nyt julematen og kose dere med familien!

Fortsetter under...

Annonse

Hei hei

Jeg er i uke 22 og har gått opp 10kg :((((

Har voldsom bekkenløsning, så får ikke rørt på meg annet enn jeg må. Var slik med førstemannen å, gikk opp da 20kg tilsammen.

Magen kom allerede i uke 11 nå, så den er stor..håper den stagnerer litt fremover. Slitsomt med vondtene og i tillegg tung mage :(

Annonse

Snart 13 uker og ned litt over 4kg.

Har fått beskjed av jordmor om å prøve å ikke ha noen, evt veldig liten, vektøkning i løpet av hele svangerskapet pga overvekt..

165cm og nå 94,9kg....

Er 14+5 og har gått opp ca. 2 kg. Er 175cm høy, og har veid litt lite tidligere pga medisiner. Men de har jeg sluttet med når vi skulle prøve å bli gravide. Så bare fint at jeg har gått opp et par kg allerede :-)

Er 14+5 og har gått opp ca. 2 kg. Er 175cm høy, og har veid litt lite tidligere pga medisiner. Men de har jeg sluttet med når vi skulle prøve å bli gravide. Så bare fint at jeg har gått opp et par kg allerede :-)

Gikk ned 4,5 kg frem til uke 14. Har nå gått opp 2-3 kg er nå i uke 21, men jeg er jo fortsatt under start vekten min. Men så hadde jeg i utgangspunktet ca 8 kg formye i startvekt etter min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...