Gå til innhold

Noen som har noen gode "bli hørt tips"?

Anbefalte innlegg

Hei damer. Dette kommer til å bli et syteinnlegg. Så da er de av dere som er allergiske mot slikt herved advart ;-)

Nå er jeg så møkk lei sykdom i denne familien at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Siden høstferien har det gått i ett, er det ikke den ene av oss så er det den andre. Har ei lita snuppe på 2 1/2 som tar med seg mye rart hjem fra barnehagen, hjelper fint lite at hun har astma også stakar, får jo alt! Har hatt to runder med omgangssyke, utallige runder forkjølelse og flere turer med øyekatarr. Med et utrolig dårlig immunforsvar pga graviditet har jeg fått alt jeg også. Kjenner jeg er helt totalt utslitt!!

Hadde termin i helgen og har gått med maserier og sterke kynnere av og på i to uker snart. Møter ingen forståelse hos legen men skal til jordmor i morgen. Noen gode tips til hvordan jeg kan legge saken frem slik at jeg kan bli hørt? Har nesten ikke sovet på en uke nå og kjenner at hvis jeg må gå over julaften før de gjør noe kommer det til å klikke for meg. Førstemann kom 10dager over, med en fødsel på 40 timer og svangerskapsdepresjon i 6mnd etterpå så kjenner jeg alvorlig på redselen for samme mønster her.

Ble veldig langt og klagete...har egentlig prøvd å holde motet oppe men nå etter å hørt på snuppa hoste til hun brekker seg i en time kjente jeg bare frustrasjonen ta helt overhånd.

Fortsetter under...

Offa meg! Jeg vet ikke om du har vært hos jordmor allerede... men siden du hadde fødselsdepresjon sist, så bør de jo absolutt ta deg på alvor!

Ikke noe kjekt å være så mye syk. Vi blir jo heeeeeelt satt ut av det, og det tar hundre år å bli frisk igjen! Blir en veldig trasig jul, om du ikke blir satt igang, så vær tydelig. Skriv opp alle argumentene dine. Stå på ditt. Ikke gi deg!!

Lykke til

Jeg vil anbefale deg å ta med deg mannen din eller mammen din til legen, og la de legge frem alvoret i situasjonen. Be om en henvisning til sykehuset, så de eventuelt kan "ruske "litt i deg, det satt igang min første fødsel :) Eller om du går til jordmor, så kan hun også gjøre det.

Ellers så vil jeg si at min første fødsel tok 24 timer ifra 1rie, mens min andre fødsel tok 3,5timer ifra 1rie :)

Masse Lykke til

Takk for svar dere snille to! Jeg har vært hos jordmor idag og det hjalp tydeligvis å være klar på situasjonen. Hun skjønte alvoret og har nå henvist meg både hit og dit. Røsket godt i meg for å forhåpentligvis starte noe, og jeg hadde 4cm åpning så her er det bare å vente på riene som skal starte rukkla :P Litt bedre utgangspunkt enn med snuppa der jeg gikk fra 1- 2cm på 30timer med rier. Kjenner det kommer en god del kynnere, og noe sitter også i ryggen men gjør liksom aldri ordentlig vondt. Har fått henvisning til psykologisk tjeneste på sykehuset til etter fødselen, hun ringte til barsel og la inn i notatene mine der at jeg skulle sees ekstra godt etter, og hun fikk ordnet time på føden på fredag morgen. Det føles litt bedre nå, selv om vi fortsatt er syke alle mann ;)

Off off,og jajajaja for åpning!!

Mentalt sett har du nok hatt krav på samtale hos jm på sykehuset hele veien,godt de tar tak i det!

JEG hadde og depresjon laang osv etter forrige gang. !

Livredd for å få det igjen.

Etter er en depresjon,har man jo lett for å tenke at man får det igjen

Bra at du blir oppfulg etter fødsel!

Uansett så håper jeg fødsel er rett rundt hjørnet,alt ligger jo til rette for det :))

Ang jenta di,vi har gutt på 2,har vært syk siden nov i fjor og ble først tatt på alvor for 3 mnd siden.

Ver stolt over alt du takler og lykke til!!

Endret av Mon tro..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...