Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Type gave, blomster etc..? Jeg fikk ikke i år. Var på avslutninga forrige uke og var der godt over en time, forberedte og hjalp til med gjennomføring av skuespill vi hadde jobba med. Kjøpte lodd og var med på trekninga i god tro om at noen ihvertfall skulle si noen ord etterpå. Men de tar vel kanskje for gitt at det jeg gjør er jobben min, selv om jeg egentlig ikke hadde trengt å være der den kvelden eller for den saks skyld laga skuespill (kunne jo holdt oss til sang og playback som "alle" andre). Jeg vet ikke.... tenker jeg feil når jeg mener jeg burde fått en oppmerksomhet av noe slag? Har ikke jobbet så mange år at jeg har så mye eget vurderingsgrunnlag, så lurer på hva andre har opplevd. Anonym poster: a9799d5cb50e40d5ddfa94a0c5e1f71b
Februargullet2013 Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Nei synes det er ganske vanlig og gi lærene noe gjorde det når jeg selv gikk på skolen. har ikke skolebarn
Kjærepære Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Om du har mye med klassen/ trinnet å gjøre er det vanlig å gi en liten oppmerksomhet. På torsdag fikk alle lærere + assistent og spes.ped. en liten gave fra elever/ foreldre. Ellers er det også vanlig å gi kontaktlærere + evt faglærere en gave, men kanskje droppe å gi til dem som ikke er så mye på trinnet.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Jeg får ingenting! Anonym poster: c22510c8d40d59fdb4172acce1fe364b
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 Jeg tror det er vanligst å få noe til sommeren, og ikke til jul. Til jul er det noen ganger enkeltelever som gir noe. Til sommeren er det stort sett klassekontakten som ordner noe på vegne av klassen. Anonym poster: 496f27bef459a0ce6bd6f68ede007eaa
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #6 Skrevet 17. desember 2012 Jeg er kontaktlærer småtrinn, dvs har alle timene med klassen bortsett fra de to timene jeg har til egenplanlegging.. Har rundt 19 timer undervisning med gjengen i uka.... HI Anonym poster: a9799d5cb50e40d5ddfa94a0c5e1f71b
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Da jeg jobbet som lærer fikk jeg blomster fra hele klassen til jul. I tillegg fikk jeg en del julekort som foreldrene hadde skrevet sammen med barna, og hjemmelagde julegaver som pene glass med noe spiselig. Jeg syntes det var helt overveldende og veldig hyggelig! Synes alle som jobber som lærere fortjener en oppmerksomhet, mange bruker tross alt store deler av ettermiddager og kvelder på jobben også. Anonym poster: c02903b06e31b731af78d6f42133e2a9
Tyra79 Skrevet 17. desember 2012 #8 Skrevet 17. desember 2012 Jeg får ingenting, og synes det er helt greit . Jeg gjør jobben min, og det får jeg lønn for (kontaktlærertillegget).
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #9 Skrevet 17. desember 2012 Er ikke lærer, men forstår ikke helt hvorfor lærere skal ha julegave jeg da.. Får dere ikke lønn? Jeg har barn i skole (6.kl) og i barnehage, og det vanlige her er at kontaktlærere og faste assistenter får en gave (vi har brukt gavekort) når de er ferdige med en klasse. I barnehagen gis det gave på sommeravslutningen, og da kun fra de barna som skal begynne på skolen. Som regel får personalet en kurv med godsaker de kan spise/drikke sammen, og kanskje blir det kjøpt en ting til barnehagen (eks smoothiemixer). Det blir jo som om vi sykepleiere (jobber i hjemmetjenesten) skal forvente en oppmerksomhet fra brukerene våre til jul... Anonym poster: 2c4041d719a7ea9de8927375591faae4
Frk Vims Skrevet 17. desember 2012 #10 Skrevet 17. desember 2012 Før fikk jeg ALLTID både til jul og sommerferie, nå gjør jeg ikke det lenger. (Etter at jeg begynte på en annen skole). Nå er det litt ettersom om det blir husket på av foreldrekontaktene tror jeg
det er berre mordi Skrevet 17. desember 2012 #11 Skrevet 17. desember 2012 Nei, det er ikke vanlig på skolen vår. Vi får som regel en liten oppmerksomhet etter de er ferdige med 10. trinn og vi har fulgt dem i 3 år Vet ikke om noen andre lærere ved skolen min som har fått noe heller. Håper ikke at foreldrene og elevene føler noe press til å kjøpe noe heller, for det er tross alt jobben min.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #12 Skrevet 17. desember 2012 Jeg er ikke kravstor altså, men hadde det ikke vært hyggelig om de hadde sagt noe for at jeg møtte opp? Jeg brukte jo av min fritid til å komme på avslutning som foreldrene arrangerte. Og ja, jeg vet jeg får lønn både for å være kontaktlærer og for å være med på saker ettermiddagstid, men hadde det ikke vært hyggelig om de hadde vist takknemlighet i form av noen hyggelige ord? Og for å sette det litt på spissen så fikk jeg nylig blomster for at jeg hadde stilt opp som vikar for ei venninne (ikke skole), enda jeg hadde skrevet regning og fått lønn for arbeidet. Fikk blomster for at hun var takknemlig for at jeg kunne gjøre jobben hennes mens hun var vekke... Anonym poster: a9799d5cb50e40d5ddfa94a0c5e1f71b
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #13 Skrevet 17. desember 2012 Hi nr 12, da.. Anonym poster: a9799d5cb50e40d5ddfa94a0c5e1f71b
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #14 Skrevet 17. desember 2012 Jeg er ikke kravstor altså, men hadde det ikke vært hyggelig om de hadde sagt noe for at jeg møtte opp? Jeg brukte jo av min fritid til å komme på avslutning som foreldrene arrangerte. Og ja, jeg vet jeg får lønn både for å være kontaktlærer og for å være med på saker ettermiddagstid, men hadde det ikke vært hyggelig om de hadde vist takknemlighet i form av noen hyggelige ord? Og for å sette det litt på spissen så fikk jeg nylig blomster for at jeg hadde stilt opp som vikar for ei venninne (ikke skole), enda jeg hadde skrevet regning og fått lønn for arbeidet. Fikk blomster for at hun var takknemlig for at jeg kunne gjøre jobben hennes mens hun var vekke... Anonym poster: a9799d5cb50e40d5ddfa94a0c5e1f71b Det kan jo være du får noe siste skoledagen da,... Jeg er også kontaktlærer på barnetrinn, hadde juleavslutning sist uke og fikk ingenting da, men vet at jeg får noe nå på siste dag (klassekontakt fortalte det i forhold til hvilke dager vi er på jobb og sånn) Har fått gave oen år og noen år ikke. Er veldig kjekt å få, men ikke noe jeg grubler så fælt over om jeg ikke får et år;) Får jo som regel kort av elevene uansett:) Anonym poster: 7c178644ae11f6889726450511324b23
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #15 Skrevet 17. desember 2012 Nei. (vgs) Anonym poster: 5b470db0cc6012be71edb22e180b5280
Frk Vims Skrevet 17. desember 2012 #16 Skrevet 17. desember 2012 Jeg er ikke kravstor altså, men hadde det ikke vært hyggelig om de hadde sagt noe for at jeg møtte opp? Jeg brukte jo av min fritid til å komme på avslutning som foreldrene arrangerte. Og ja, jeg vet jeg får lønn både for å være kontaktlærer og for å være med på saker ettermiddagstid, men hadde det ikke vært hyggelig om de hadde vist takknemlighet i form av noen hyggelige ord? Og for å sette det litt på spissen så fikk jeg nylig blomster for at jeg hadde stilt opp som vikar for ei venninne (ikke skole), enda jeg hadde skrevet regning og fått lønn for arbeidet. Fikk blomster for at hun var takknemlig for at jeg kunne gjøre jobben hennes mens hun var vekke... Anonym poster: a9799d5cb50e40d5ddfa94a0c5e1f71b Vi bruker vel strengt talt ikke av vår fritid, arrangement på kveldstid er jo en del av arbeidstidsavtalen vår.
To ute! :) Skrevet 17. desember 2012 #17 Skrevet 17. desember 2012 Jeg har vært kontaktlærer i 4 år på ungdomsskolen (hatt 2 klasser) og jeg har alltid fått gave. Til jul får jeg en gave og til sommeren får jeg en blomst. Jeg jobber på en liten skole. Siden forholdene er små har jeg veldig god kontakt med elevene og foreldrene. Det er foreldrerepresentanten som fikser gave. Jeg har alltid fått gaven på siste skoledag når vi har hatt kosetid i klasserommet.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #18 Skrevet 17. desember 2012 Jeg er ikke kravstor altså, men hadde det ikke vært hyggelig om de hadde sagt noe for at jeg møtte opp? Jeg brukte jo av min fritid til å komme på avslutning som foreldrene arrangerte. Og ja, jeg vet jeg får lønn både for å være kontaktlærer og for å være med på saker ettermiddagstid, men hadde det ikke vært hyggelig om de hadde vist takknemlighet i form av noen hyggelige ord? Og for å sette det litt på spissen så fikk jeg nylig blomster for at jeg hadde stilt opp som vikar for ei venninne (ikke skole), enda jeg hadde skrevet regning og fått lønn for arbeidet. Fikk blomster for at hun var takknemlig for at jeg kunne gjøre jobben hennes mens hun var vekke... Anonym poster: a9799d5cb50e40d5ddfa94a0c5e1f71b Vi bruker vel strengt talt ikke av vår fritid, arrangement på kveldstid er jo en del av arbeidstidsavtalen vår. Nei, jeg skrev jo at jeg får lønn for det (kanskje jeg skulle skrevet "fritid" heller), jeg måtte ordne meg barnevakt for å komme ned dit, så det minste de kunne sagt var vel at det var hyggelig at jeg også stakk innom? Eller? Okei, jeg gir meg. Håper noen sier noe hyggelig til våren, da HI PS; og det er vel strengt tatt forskjell på småtrinn og vgs, til og med u-trinn. Vi på småtrinnet er jo like mye psykologer, barnepassere og konfliktløsere som lærere.. Vi har mange flere timer med klassen og det er liksom ikke kun i kl.rommet det foregår.... Anonym poster: a9799d5cb50e40d5ddfa94a0c5e1f71b
Frk Vims Skrevet 17. desember 2012 #19 Skrevet 17. desember 2012 Jeg er ikke kravstor altså, men hadde det ikke vært hyggelig om de hadde sagt noe for at jeg møtte opp? Jeg brukte jo av min fritid til å komme på avslutning som foreldrene arrangerte. Og ja, jeg vet jeg får lønn både for å være kontaktlærer og for å være med på saker ettermiddagstid, men hadde det ikke vært hyggelig om de hadde vist takknemlighet i form av noen hyggelige ord? Og for å sette det litt på spissen så fikk jeg nylig blomster for at jeg hadde stilt opp som vikar for ei venninne (ikke skole), enda jeg hadde skrevet regning og fått lønn for arbeidet. Fikk blomster for at hun var takknemlig for at jeg kunne gjøre jobben hennes mens hun var vekke... Anonym poster: a9799d5cb50e40d5ddfa94a0c5e1f71b Vi bruker vel strengt talt ikke av vår fritid, arrangement på kveldstid er jo en del av arbeidstidsavtalen vår. Nei, jeg skrev jo at jeg får lønn for det (kanskje jeg skulle skrevet "fritid" heller), jeg måtte ordne meg barnevakt for å komme ned dit, så det minste de kunne sagt var vel at det var hyggelig at jeg også stakk innom? Eller? Okei, jeg gir meg. Håper noen sier noe hyggelig til våren, da HI PS; og det er vel strengt tatt forskjell på småtrinn og vgs, til og med u-trinn. Vi på småtrinnet er jo like mye psykologer, barnepassere og konfliktløsere som lærere.. Vi har mange flere timer med klassen og det er liksom ikke kun i kl.rommet det foregår.... Anonym poster: a9799d5cb50e40d5ddfa94a0c5e1f71b Helt enig i den siste biten ("PS" - biten), og sitter i akkurat samme jobb selv, så vet hva du snakker om! Men deler ikke synet ditt ang hovedinnlegget - men enige om alt trenger man jo ikke være da Jeg synes faktisk jobben min består i alt annet enn undervisning, og jeg har jobbet i mange år, så mangler ikke erfaring. Jeg er sliten av å føle meg utilstrekkelig, fordi det er så mye annet enn undervisning som tar mye tid, vurderer å søke andre typer jobber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå