Gå til innhold

Barn som slår seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på nesten to slår seg selv i hodet, det kan plutselig komme ut av det blå. Han trenger ikke være sint, men pleier å skje når det skjer mye rundt han eller han bare vil ha oppmerksomhet. Har lest litt på nettet, og ser at vi ikke er alene om dette. Noen andre som har barn som gjør dette? Prøver å ikke gi oppmerksomhet, men noen ganger holder han på en stund. Dette har gått litt i perioder, han har plutselig begynt med det igjen nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min gjorde det da hun var mindre (rundt to år), men det var når hun ble sint. Hun holdt på en periode etter at hun hadde skjønt at det ikke var lov å slå andre, men før hun snakket godt nok til å få ut frustrasjonen den veien. Jeg gjorde det samme med henne som når hun slo etter meg eller andre, holdt hendene hennes og sa at det ikke er lov å slå, ikke seg selv engang. Gikk heldigvis over.

Skrevet

Datteren min gjorde det da hun var mindre (rundt to år), men det var når hun ble sint. Hun holdt på en periode etter at hun hadde skjønt at det ikke var lov å slå andre, men før hun snakket godt nok til å få ut frustrasjonen den veien. Jeg gjorde det samme med henne som når hun slo etter meg eller andre, holdt hendene hennes og sa at det ikke er lov å slå, ikke seg selv engang. Gikk heldigvis over.

Denne perioden er jenten min i nå, hun er 20 mnd..hvis jeg sier nei eller ikke lov til noe som feks kan være farlig, så slår hun til en aller annen gjenstand i nærheten, seg selv eller meg.

Hvis hun slår, stortsett meg, overser jeg i de tilfellene det går, men som oftes setter jeg meg ned, holder henne i armene og sier at det ikke er lov å slå. Reaksjonen hennes da er å slå seg selv igjen eller begynne å gråte, men stortsett skal hun stryke på mens hun lager koselyder.

Skrevet

Takk for svar begge to, er vel bare en periode forhåpentligvis. Føler han tester veldig ut noen ganger.

Skrevet

Vi har en gutt som beit seg selv i armen i den alderen.Moro,kan du tro! Vi sa ifra at dette ikke var lov,gjorde vondt etc. Det gikk over av seg selv rimelig kjapt.

Skrevet

Hehe, de er nå rare og da :)

Skrevet

Ja sønnen min på 1 år slår seg selv i hodet,å da er han ikke sur eller sint heller.

Det skjer egentlig bare helt ut av det blå så aner ikke hva det kommer av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...