Mammatilfinesmå Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Jeg har en liten gutt på litt over syv uker, som har fått diaré.. Han har vært på do 10+ på et døgn.. Det er ikke mye som kommer hver gang, det er nok mest luft, men det som kommer er helt grønt. Jeg trodde ikke de små kunne få det hvis mor ammet, men jeg tok tydeligvis feil! Noen som har opplevd lignende?
anema80 Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Avføringa skal ikke være grønn. Lurer på om de kan få grønn avføring om de blir dehydret eller får for lite væske. Synes det sto noe om det i spedbarnsboka jeg fikk på barsel.
November-spire-79 Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Her har guller 10 bæsjebleier i døgnet men det er gult da. Hun har hatt det slik siden hun kom fra sykehuset. Hun spiser mye da..... Hun er snart 7 uker.
.Lillemy. Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 babyer kan få grønn avføring av noe du har spist, eller hvis de får for mye "formelk" og ikke den fete melken i brystene. småen her hadde en del grønn avføring ca 1 ukes tid når han var 2,5mnd,(han begynte og spise sjeldnere pådagtid da) og jeg hadde så utrolig mye melk, og han tømte aldri brystet.
.Lillemy. Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 eventuelt kan de få grønn avføring hvis babyen har vondti magen
anema80 Skrevet 17. desember 2012 #6 Skrevet 17. desember 2012 babyer kan få grønn avføring av noe du har spist, eller hvis de får for mye "formelk" og ikke den fete melken i brystene. småen her hadde en del grønn avføring ca 1 ukes tid når han var 2,5mnd,(han begynte og spise sjeldnere pådagtid da) og jeg hadde så utrolig mye melk, og han tømte aldri brystet. Har sjekka spedbarnsboka, og der står det om grønn avføring og for mye formelk altså ikke dehydrering..
Lilla-Turkis Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Du sier han har diare og grønn avføring. Ved diare så er det slim/vannaktig avføring og veldig lite "ordentlig avføring". Har han diare eller kun mange bæsjebleier? Han her hadde grønn avføring fra tid til annen og så lenge allmenntilstanden er fin så er det ikke så viktig hvilken farge avføringen er. Hvis han har diare og hatt så mye som 10 bleier så bør du følge med på om han har tissebleier det neste døgnet. Hvis han ikke har tissebleie på ett døgn så bør du kontakte lege.
Valmuen Skrevet 17. desember 2012 #8 Skrevet 17. desember 2012 Min datter hadde mange grønne, slimete bleier i perioder (hun hadde kolikk). Hs sa at det ikke var farlig, men det har i ettertid vist seg at hun høyst sannsynlig har melkeallergi og reagerte på at jeg spiste melkeprodukter. Legen sa at grønn diare ofte er tegn på vondt i magen, så det kan jo være noe du spiser. Men så igjen er det jo ganske vanligt for så små å ha magevondt av og til... Mht antall bleier har jeg hørt at det er like vanligt med 10 bæsjebleier i døgnet som en hver 10. dag så lenge de fullammes
Mammatilfinesmå Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2012 Takk for svar!! Jeg kan tenke meg at jeg skifter +/- 10 bæsjebleier i døgnet som inneholder varierende mengder meg grønn, slimete avføring. Han har tydelig vondt i magen, og slipper ut mye luft. Kan ikke komme på noe jeg spiser nå som jeg ikke spiste tidligere, og jeg tror han tømmer brystene ettersom han suger en stund etter han har sluttet å svelge. Han har vært forkjølet også, så legen mente at viruset kunne påvirke magen hans.. Han har mange tissebleier også, så han er heldigvis ikke dehydrert!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå