Gå til innhold

Er det kynnere?

Anbefalte innlegg

Kan man få kynnere så tidlig som uke 15?? (Er 15+6)Trodde det var noe som tilhørte uke 20 eller mer, jeg. Men i noen dager nå har jeg slitt med mensmurringer, på en måte. Ekkelt. Ubehag i magen. Men følelsen er mer bak enn foran, mot høyre. Nesten så jeg tenkte på at det kunne være noe med nyrene, men vet ikke jeg. Kjennes som svake mensmurringer. Ikke vondt, bare ubehagelig. Googlet det, noen mente det kunne være kynnere, men aner ikke jeg, har aldri vært gravid før, vet ikke hvordan de skal kjennes ut. Vet du? :)

Endret av Blomstogbier
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144000766-er-det-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kynnerne begynner vel faktisk rundt uke 12? Mange førstegangsfødende vil ikke merke dem før senere, om i det hele tatt visstnok. Jeg har hatt ganske vonde kynnere siden uke 16-17, og er førstegangs (men har vært gravid to ganger før, men mistet, om det har noe å si).

Jordmor sa til meg at det ikke skulle være vondt, bare ubehagelig, men er ikke nødvendigvis farlig om de er vonde. Ubehaget kunne melde seg i både rygg, hofter, og mage. Jeg føler det som mageknip på en måte, og så strammer hele livmora seg, og blir hard og rund som en ball.

du merker om det er kynnere, for da blir hele magen så hard som en bovlingkule. de gangene jeg har hatt menslignende smerter, så har det skrevet seg fra bekkenet på fremsiden. merket at det begynte å svi og brenne, så kom de menssmertene sigende. trenger ikke være den grunnen til deg da.

har hørt om de som har katt kynnere ned til uke 9 faktisk. skal ikke gjøre vondt men ubehagelig og småekkelt er det. merker det uten å legge hendene på magen, iallefall gjør jeg det.

Antageligvis er nok mensmurringene helt ufarlig, da siden det ikke er smerter, og at du er i 2. trimester. Det kan være ligamentsmerter, det kan føles både litt som det, og som stikninger. Og sikkert andre ting også, da men...

Det skal hjelpe på kynnere å reise seg å gå litt rundt, men det skal forsåvidt også hjelpe på ligamentsmerter.

Magen min blir alltid hard under kynner, men av og til merker jeg ikke annet enn at magen er hard. Jeg må liksom kjenne på magen for å vite at jeg har kynner.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...