Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min sønn er i dag 6 uker:-) i 3 uker har han hatt masse utslett i ansiktet/hodebunn og kropp. Noen dager er det litt bedre. Virker ikke som det klør eller plager han. De siste 4 dagene har han kastet opp ca 4 ganger pr dag. Kommer en stund etter måltid. Lukter oppkast, tykkere i konsistens og med "biter" av mm. ( fullammer, men gir en flaske Nan, den du får kjøpt på apoteket en gang pr kveld. Byttet merke for to dager siden). Det virker ikke som han plages av oppkastet. Ikke har han feber heller. Han har nok vært litt mer urolig de siste dagene, samt sovet mindre på dagtid. Han spiser godt, og når han er våken er han klar og oppvakt. Vil også nevne at han er et gulpebarn. Noen erfaringer med oppkast hos spedbarn? Hvordan er/var formen ellers? Takker for svar! Ps. Har tenkt på melkeallergi, symptomer på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke erfart dette selv. men en i barselgruppen hadde en baby som fikk masse utslett å gulpet mere en normalt en periode. den babyen hadde melkallergi. nå vet jeg jo ikke om din baby har det. men du kan jo ta kontakt med lege å få sjekket på d :-)

Skrevet

Min lille jente på 5 uker har fått utslett i ansiktet og halsen og gulper en del til tider..også med klumper som du nevner. jeg fullammer forresten nevnte dette når vi var på kontroll på helsestasjonen. fikk beskjed om at det var helt vanlig med utslett legen kalte det spedbarns utslett og så det forsvinner av seg selv.

Skrevet

Min sprut gulpet når han hadde overspist. (ammer)

Dette har skjedd flere ganger, han er nå litt over 9 uker.

Men dette var alt i fra han var ei uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...