Gå til innhold

Jeg vil spare til langt hår. Hvor ofte bør jeg klippe det?

Anbefalte innlegg

Jeg har hår ned til skuldrene nå, men vil spare til langt. Hvor ofte bør jeg klippe meg? For noen år siden hørte jeg at man burde klippe det jevnlig, ca hver 2 måned for å unngå slitte tupper. Men nå har jeg funnet flere artikler på nett av frisører som sier at man må klippe seg sjeldnere, bare en 2-3 ganger i året. Er det et godt råd? Hva gjorde dere for å få langt hår?

Anonym poster: 5fa7ae7d9a7ec8a6aefab96fd0ae9e8a

Fortsetter under...

jeg har langt hår... til rumpa. det er tykt, mørkt og bølgete. jeg klipper det maks en gang i året, vasker det en til to ganger i uka og børster det nesten aldri:) mitt ser veldig fint ut! vasker det etter trening da så kan bli oftere men præver å holde meg til en til to ganger i uka.

Signerer Sekretøsa.

Jeg har langt hår og har klippet det 2-3 ganger i året. Nå nærmer deg seg rompa og jeg ser at jeg må klippe det 3 ganger i året pga slettetang og flere uker med sol, salt og varme i syden i året.

Har alltid hørt av frisører at det ser bra og velholdt ut. Selvfølgelig er jeg mer kritisk selv :P

Jeg klipper håret bare 1-2 ganger i året, å for meg er det nok.. Håret mitt er til ca midt på ryggen. Jeg har spart i mange år.. (trodde jeg) ..det var først da jeg sluttet å klippe meg mange ganger i året at det faktisk begynte å bli langt :P

Annonse

Gjest Filifjonka

Jeg har også langt hår, og jeg klipper det sjelden. Et par ganger i året.

Et problem jeg har vært borti, er frisører med andre oppfatninger av centimeter enn det jeg har. Sier jeg "ta bare en centimeter" klipper de gjerne minst fem. Og da blir det jo aldri lengre. Så trikset er, etter min erfaring, å klippe sjelden og finne en frisør som faktisk greier å klippe så lite som du vil.

Ikke hør på frisører som sier du må klippe hver 8-10 uke i hvert fall. Klipper mitt ca 2-3 ganger i året, når det begynner å floke i tuppene (det floker når det blir slitt). Hadde jeg klippet annenhver måned ville det jo aldri blitt lenger.

Et problem jeg har vært borti, er frisører med andre oppfatninger av centimeter enn det jeg har. Sier jeg "ta bare en centimeter" klipper de gjerne minst fem. Og da blir det jo aldri lengre. Så trikset er, etter min erfaring, å klippe sjelden og finne en frisør som faktisk greier å klippe så lite som du vil.

Det er dessverre sånn at det å klippe en centimeter ikke holder for å fjerne slitte tupper. Mamma er frisør og jeg har mer enn en gang kranglet med henne for at hun bare skal klippe en -to cm. Hun sier at hvis det skal være noen vits, så må hun klippe litt mer, og da ofte ca 5 cm.

Jeg tviler på at mamma sier det for å tjene penger når hun klipper meg. Jeg betaler nemlig ikke en krone, så hvorfor skulle hun lyve om noe sånn. Jeg tror heller ikke frisører har en fetisj for å måtte klippe 5 cm.

Anonym poster: 5a18568332d9697e1c6582dd730592bb

Jeg har endelig begynt å få langt hår og endelig funnet en frisør som skjønner meg og håret mitt.

Forrige gang jeg var hos henne hadde det gått over et halvt år og da ble hun overrasket over hvor lite slitt håret mitt var :)

For meg holder det i massevis å klippe det 2-3 ganger i håret, tenker at det er minst like viktig hvordan man behandler det i mellomtiden.

En GOD kur en gang i uka gjør underverker!

Annonse

Gjest Filifjonka

Det er dessverre sånn at det å klippe en centimeter ikke holder for å fjerne slitte tupper. Mamma er frisør og jeg har mer enn en gang kranglet med henne for at hun bare skal klippe en -to cm. Hun sier at hvis det skal være noen vits, så må hun klippe litt mer, og da ofte ca 5 cm.

Jeg tviler på at mamma sier det for å tjene penger når hun klipper meg. Jeg betaler nemlig ikke en krone, så hvorfor skulle hun lyve om noe sånn. Jeg tror heller ikke frisører har en fetisj for å måtte klippe 5 cm.

Anonym poster: 5a18568332d9697e1c6582dd730592bb

Poenget mitt er dette: Klipper frisøren av fem cm i stedet for en, blir håret ofte kortere enn det var da jeg begynte å spare. Jeg velger derfor å vente i det lengste for å gå tilbake. Klipper hun av en cm, kan det hende jeg kommer tilbake ganske raskt.

En annen ting er at din mamma tydeligvis har fortalt deg hvorfor hun tar fem cm og ikke en. Hadde enda alle frisører klart det...

Klipper det hvert fjerde år, og tar av 10-15cm om gangen, håret mitt er tykt og slitesterkt. På det lengste var det ned til nedenfor stussen, før jeg gikk lei og klippet av 20-25cm pga floker, og at jeg hele tiden satte meg på det.

Anonym poster: 9d611ed0ee17850ad880cf543bbf4331

Jeg har porøst nordisk lyst hår. Jeg må klippe det minst annen hver måned for at det ikke skal miste fylden nederst. Bruker bare frisørsjampoer ellers blir det helt frizzy og slitt med en gang. Så vil tro det kommer an på kvaliteten på håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...