Gå til innhold

Overvekt og hjertelyd...

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn her ei par dager fortidlig.....

Har overvekt noe å si for om man finner hjertelyden?

Jordmor prøvde i uke 10+3 og fant ikke, uten at jeg ble stresset av den grunn.

Men ser at det er mange som hører den tidligere... Kan det rett og slett være fordi jeg er "litt godt polstret"?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144000674-overvekt-og-hjertelyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min jordmor nekta å prøve å finne hjertelyd hos meg i uke 11. Og da var jeg nært undervektig. Men kan hende det kan ha noe å si for på ordinær ul sa jordmor at det var lett å se alt fra alle vinkler på meg fordi jeg var så slank.

Annonse

Var hos jordmor idag, og hun sa hun ikke kunne garantere å høre hjerte, men at vi kunne prøve om vi ville. Og hun fant den med en gang. Er 13 uker idag. Hun lurte på om vi var lenger siden hun hørte den så tydelig og fort. Men jeg er ganske tynn, så jeg tror heller det enn at vi er lenger på vei. Blir spennende å se på ordinær UL over nyttår :-)

Jeg er overvektig(skikkelig pæreform med mesteparten på stumpen og hoftene :P ) og hun ville ikke lytte når jeg var 11+6 siden det var generelt vanskelig å finne på normalvektige så ville det være enda vanskeligere på meg som er en del på magen :)

Så hun ville ikke anbefale å lytte før uke 15 hvis jeg fikk tak i en dopler selv, for det kunne bli en del leting da også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...