Gå til innhold

spørsm. vedr. spiral!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

fikk satt inn hormonspiral for litt over et år siden.

Finner ikke info i farta og har ikke fårr time før slutten av Januar 13.

Lurer derfor er det noen her inne som har opplevd liknende kanskje og kan komme med råd? Hadde mer enn 6 mnd med veldig uregelmessig blødning

for det stoppet opp helt. Så hadde jeg sommeren over nesten fred og nå er det slik at jeg mensen er tilbake men uregelmessig og veldig varierende. Har vært sånn i 2 mnd nå. Hver gang jeg tror det har sluttet så kommer det plutselig mer blod. Er ikke det rart? Kan det være noe galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noe som er galt, for det er så utrolig forskjellig mellom hver bruker av hormonspiral. Men det høres jo svært irriterende ut! Kanskje ta en tur til fastlegen? Ville gjort det om det ikke gir seg i løpet av et par uker i allefall. En veninne av meg tok ut hormonspiralen pga det problemet du beskriver, og da var det ingenting som var galt.

Skrevet

Takk for svar! Ja får gjøre det.... ganske så lei jeg nå! Føler jeg har blødd nonstop siden fødselen...:(

Skrevet

Hormonspiral inneholder ikke østrogen, som regulerer blødningene som i p-piller. Mange opplever derfor blødningsforstyrrelser på prevensjon som spiral og minipiller (cerazette). P-stav og sprøyte er i samme kategori. Det er ikke noe som er galt, er bare veldig forskjellig hvordan kroppen reagerer på spiral.

For å ha bedre blødningskontroll bør du over på prevensjon som p-piller, ring eller plaster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...