Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lillegull har sovet greit de første 5 mnd...sovnet av seg selv, med sutt. Våknet for ett nattmåltid og sovet videre til rundt kl 06 :) men den siste mnd har alt forandret seg...han sovner for så vidt ganske greit av seg selv, litt kjefting må som regel til(fra han selv...) Men etter han har tatt kveld våkner han etter halvannen time og fra da av er sirkuset i gang...vi må inn og ut av rommet hver halvtime ca frem til en av oss legger seg på samme rom:( og resten av natten finner han aldri helt roen. Kjefter og sutrer, noen ganger tar han sutten og sover en liten halvtime andre ganger freser han sutten ut og roer seg ikke. Ligger og kaver og kjefter med øynene igjen...den av oss som ligger sammen med han får da altså ikke sovet mer enn en halvtime her og der...:-( men vi bekymrer oss mer for hans del, virker ikke som han finner den dype søvnen.

Han får ikke pupp så har ingen ting med det å gjøre. Oppfører seg likedan om pappa tar han en natt.

Får grøt på kvelden, ca en time før han legger seg. Spiser også litt mat, enten grøt eller brødskive, på dagtid. Og flaske på senga før han legger seg ca klokken 19.00. Sover greit på dagtid, og er en blid gutt når han er våken:)

Blir så usikker på hva det kan være som plager han om natta? Er jo forferdelig om gutten har vondt noen plasser...

Noen som har vært borti lignende? Leser jo nettet opp og ned om søvnvansker, men syns liksom "alle" klager over søvnproblemer som vi ville sett på som en drømmenatt...

Håper noen svarer en TRØTT mamma i dag :)

Fortsetter under...

Jeg vet ikke jeg.. Min har våknet hver time siden han var 3,5 måned.

Men i og med det nettopp har skjedd, kanskje det er tenner på vei? Min eldste var plaget to til en måned før tanna viste seg.

Ja han har ikke fått tenner enda, så kan jo være det... hvor gammel er din nå?

Min yngstemann (som våkner hver time), er 7 måneder. Jeg har prøvd dentinox, siden han har skikkelige klumper i gummene, men det hjelper ikke. Jeg prøvde de to forrige nettene med paracet, da sov han i litt lengre strekker og var ikke interessert i pupp når han våknet. Men jeg kan jo ikke gi han paracet hver kveld.

Eldste hadde heller ikke effekt av dentinox.

Annonse

dentinox fungerer bare der og da, desverre:( ja håper det er tenner, og ikke "bare sånn han er" ;-)

Tenkte å prøve paracet i natt om han jamrer seg like mye og ofte, for å se om det er smerter han har. Men som du sier man kan jo ikke gi paracet hver natt liksom, men så fælt om han egentlig ligger å har vondt og vi bare stapper i han sutten:/

Har dere forresten hevet hodeenden på sengen? Om det er tenner kan det være vondt å ligge flatt fordi de da får større blodtilstrømming til der det er vondt. Her gjorde dessuten en isbit frossen morsmelt i sånn babyfeeder-nett underverker mot ømme gummer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...