Gå til innhold

Kan en få utredning med "bare" 2 MA hos privat klinikk?

LykKeFisK

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et dumt spørsmål, men an en "kjøpe seg" utredning, eller må en prøve en trede gang først? Har akkurat hatt min andre MA, og har i dag ligget hjemme med forferdelige store smerter pga cytotec og medisinsk abort.. Må innrømme at å prøve igjen sitter langt inne akkurat nå selv om vi så gjerne vil! Er utslitt både fysisk og mentalt, og etter mye sykemelding på jobben er forholdet mitt til de loslitt.. :/ vurderer å si opp jobben for å få hvilt hodet mitt litt...

Noen som har noen tips? Har fått inntrykk av at det er veldig mange sterke damer her inne som sitter med mye verdifull erfaring og kunnskap.

Fortsetter under...

Hei

Beklager dine MA. Det er en forferdelig påkjenning både fysisk og psykisk :-(

Diagnosen Habituell Abort kommer etter 3 aborter (SA/MA) på rad med samme partner. Jeg hadde hatt to MA som var "registrert" hos lege, da jeg fikk en SA i uke 5 - som "bare" jeg viste om. Det var nok for å få utredning. Syns godt du kan høre med en lege om du kan få utredning.

Om du er så sliten syns jeg du bør snakke med en lege og kanskje få en tid hos en psykolog. Klok av skade, kan jeg si at det verste smerten vil gå over, men det kommer til å gjøre veldig vondt en stund.

Stor varm klem til deg.

Mulig dette er et dumt spørsmål, men an en "kjøpe seg" utredning, eller må en prøve en trede gang først? Har akkurat hatt min andre MA, og har i dag ligget hjemme med forferdelige store smerter pga cytotec og medisinsk abort.. Må innrømme at å prøve igjen sitter langt inne akkurat nå selv om vi så gjerne vil! Er utslitt både fysisk og mentalt, og etter mye sykemelding på jobben er forholdet mitt til de loslitt.. :/ vurderer å si opp jobben for å få hvilt hodet mitt litt...

Noen som har noen tips? Har fått inntrykk av at det er veldig mange sterke damer her inne som sitter med mye verdifull erfaring og kunnskap.

Tusen Tusen takk for svar, Luddes mamma :)

Var privat klinikk og fikk bekreftet MA denne gangen, og hun legen der ville at jeg skulle ta kontakt med en gang jeg ble gravid så skulle jeg få blodfortynnende og progestoron.. (er det navnet? Hormoner i allefall) :)

Hva tror dere om det? Er det en mulighet jeg burde prøve før utredning?

Hei. Huff ikke noe særlig det du går igjennom. Det er forferdelig vondt.

Det er mange her som får blodfortynnende og progesteron støtte fordi de ikke finner noe ved utredning. Så det er absolutt verdt et forsøk. Jeg har hatt suksess med Abel e og hcg støtte. Hcg støtte blir mye av det samme som progesteron støtte. Så det er absolutt forsøket verdt hvis du orker det psykisk.

Jeg fikk ikke noe hjelp før den 3 spontanaborten. Men mye mulig du kan få hjelp før via privat. Vet det er noen som har kjøpt utredninger før det har gått ett år med barnløshet.

jeg hoppet hvertfall køen ved å gjøre det privat (etter 3 SA da). dette kommer sikkert ann på legen. jeg husker ikke at det var stort annet enn blodprøver som ble tatt (jeg fikk også hystroskopi pga at mamma har hjerteformet livmor)... men blodprøvene ble tatt på privat klinikken og analysert på offentlig sykehus...

du får bare høre med dem. Skulle gjerne hvert uten den 3 spontan aborten (sier ikke at du kommer til å få det da!! kan jo ha hvert uflaks du hadde). Men hvis du kan få progresteron og blodfortynnende (det jeg tar nå og er 21 uker på vei) så ville jeg tatt det. fint å føle man gjør noe anderledes denne gangen. mange av oss finner ikke noe på utredning, men en god del gjør det da.

lykke til og stå på :)

• 4 uker senere...

Annonse

Så trist å høre at du har hatt du MA...det er en fryktelig påkjenning. Jeg har hatt 3 aborter på rad nå, 1 sa uke 6, en MA uke 17 og nå en MA uke 14, og nå er jeg søkt inn til utredning for habituell abort. Min siste MA ble oppdaget i forrige uke, og på søndag var jeg på sykehuset og fødte. Jeg kjenner meg så veldig igjen i det du skriver, utslitt fysisk og psykisk, og mye fravær fra jobb siste tiden....jeg også er veldig usikker på om vi tør å prøve igjen...

Bare send meg en personlig melding om du vil snakke :) tenker på deg, og det du går gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...