Gå til innhold

huff, svigermor tenker så lite innimellom

Anbefalte innlegg

Vi kjenner ei som er gravid, og svigermor mener at datteren hennes skal selge sin barnevogn til denne gravide jenta. "Men det kan jo hende at de kommende besteforeldrene (barnefars foreldre) har lyst til å kjøpe vogn. Det er jo så koselig å være med å kjøpe ting når man blir besteforeldre....."

Der sitter jeg og mannen min, terminen vår er i mars og hun vet at barnevogna er kjøpt inn.... men hun har aldri ymtet frempå at hun skal være med på å betale den. Det er en selvfølge at vi skal klare oss selv.

Vi vet at hun hjalp datteren sin med masse innkjøp før hun skulle ha barn, men nå når vi skal ha barn så er det helt fjernt for henne å behandle barna sine likt.

Jeg har vanligvis et godt forhold til svigermor, men i blant så har hun så utrolig tankeløse kommentarer.

Fortsetter under...

Det er i slike situasjoner det er fint å kunne tenke at dere tross alt er frie og uavhengige. Hørtes ikke ut som datteren, din svigersøster, har lyst å selge vogna, mens mora åpenbart mener at hun har "part" i barneutstyret og skal være med og forvalte det i ettertid. Da er det hundre ganger bedre å ha kjøpt barneutstyret selv, mener nå jeg.

Ja, når hun kommer med slike kommentarer går det en liten f**n i meg, og jeg tenker at da skal vi jammen få kjøpt inn alt selv. Så om hun plutselig finner ut at hun kanskje ville ha hjulpet sønnen sin på lik linje med datteren sin, da er det for sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...