Gå til innhold

Hva har dere på veggene i stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt lei mine bilder nå, de har hengt på samme plass i mange år.

Trenger fresh inspirasjon!!

Hva er kult for tiden? Eller ikke kjempemoderne heller, det skal jo henge en stund :P

Anonym poster: 508d5b4a144139c0a486aeb99a79abbb

Skrevet

dytt

Anonym poster: 508d5b4a144139c0a486aeb99a79abbb

Skrevet

Vi har "ordentlige" kunstverk, som er kjøpt i gallerier ikke på interiørbutikker. Altså ikke moteting som er kjøpt for å matche sofaen, men kunstverk som vi enten har fått i gave eller har kjøpt fordi vi liker dem spesielt godt. Alt fra Håkon Gullvåg og Gunn Vottestad til mindre kjente eller helt ukjente kunstnere, og alt fra numererte trykk til ekte malerier.

Anonym poster: 69a9d690ab11936b07ff53900a0a379e

Skrevet

Ingenting. Jeg syns det er harry med familiebiler o.l. på veggen.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ingenting. Jeg syns det er harry med familiebiler o.l. på veggen.

Enig med deg i at det er harry med familiebiler på veggen! :-P

På veggene i stua har vi kunst, både originalkunst og reproduksjoner og familiebilder, et åkle og en lysestakesak fra Perfect Home.

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Et bilde med noe innsjø greier, et bilde ved spisebordet av noe blomstergreier (et maleri). Tv og anlegg, et lite brudebilde, et bilde av datteren vår og en tegning hun har tegna som henger på kjøkkenet. Hennes første tegning så den måtte på veggen :)

Skrevet

Ikke så mye. 2 store abstrakt bilder som min er laget av kunstner i familien, veldig flotte. Ellers 4 stk meget flotte fotografi bilder av barna, det ene bildet er også jeg og pappaen med.:)

Anonym poster: fef11e475e79cfcdd3681225d2e465f3

Skrevet

Familiebilder er harry? Når skjedde det?

Jeg har ikke familiebilder av nieser og nevøer på veggen lengre, sluttet med det i 1998, men er det virkelig harry å ha egne barn på veggen?

Skrevet

Vi har malerier , brudebilde og bilder av barna.

Anonym poster: 7b5bd177e3ea37b8a32098045ddfd747

Skrevet

Hvis det er harry å ha brudebilde og bilder av barna på veggen, kan vi gjerne være harry. Jeg synes det er kjempekoselig, også når jeg kommer hjem til andre som har bilder av seg selv og barna.

Vi har i tillegg en del kunsttrykk vi har fått i bryllupsgave, en kjempestor bokhylle etc.

Skrevet

I spisestuen har jeg en serie med tre svart/hvittbilder av eldste som baby og et gammelt fantastisk bilde av mine oldeforeldre fra tiden da de nettopp hadde møttes.

Når det gjelder harryfaktor på familiebilder så synes jeg store brudebilder i 1x1 meter over sofaen er litt småharry. Men bilder av egne barn synes jeg bare er hyggelig så lenge det er proffe bilder og pene rammer.

I hovedstua har jeg et kunstverk, et trykk eller hva det heter av Vebjørn Sand. Også har vi en ganske stor Perfect home "lysestakedings".

Og så har vi -siste nyervervelse- tamtarataaaaa.... En griselekker varmepumpe. Rett over sofaen. Skikkelig dekorativt!!

Skrevet

Originalkunst - 8 bilder i stua. En malt kopi av et kjent kunstverk.I tillegg brudebilde med forlovere og brudepike og svenn og ett fotografbilde av datteren min

Anonym poster: a2f43b9127d5620dfe4584bccc587260

Skrevet (endret)

Her er det Hagedornhagen-trykk (http://www.hagedornhagen.com/), synes de er enkle og fine, jeg blir fortere lei av f.eks maleri på lerret osv. Disse er også billige, så jeg kan variere litt om jeg skulle bli lei også.

Ellers er det er par trykk av en lokal kunstner, disse er litt dyrere, men har motiv som vi er veldig glad i. Foretrekker enkle bilder, helst hovedsaklig i svart/hvitt, men med en farge i. Nå for tiden liker jeg best gult i. (Jeg blir aalt for fort lei tingene mine, heldigvis har jeg lært litt - det med masse farger eller for mye av en farge på, blir jeg lei av fortest)

Ellers blir det noen små bilder av familien, men ikke på stueveggene da. (Mest fordi jeg ikke liker å fylle alle vegger med noe, vi har ikke så mange store veggflater, så da blir det så fort for fullt eller for voldsomt, på en måte) Disse er for det meste i svart/hvitt, men noen med farge også. Synes fort det blir rotete hvis alle er i farger, men det spørs jo hvor mange bilder som står/henger plassert ved siden av hverandre også, da.

Jeg er også på utkikk etter et utsnitt av et kart, som jeg vil ha i svart ramme, men synes det er vanskelig å finne ett med de fargene jeg vil ha.

:)

Endret av mibella
Skrevet

Vi har noen bilder mannen har malt, noe trykk på lerret han har designet, og noe vi har kjøpt på skeidar. Alt passer fint sammen, og jeg liker det godt.

Vi bytter ut og lager nytt med ujevne mellomrom.

Anonym poster: 395fc3eea5dc224f915a8fdf3cf06c0e

Skrevet

Jeg har en vegg der jeg har bilder "hulter til bulter", men med et system. Har 12 bilder i ulike størrelser og med ulike rammer. Det er forresten familiebilder.

Ellers har jeg ingen andre vegger med personlige bilder, men har ett stort kunstverk mellom stue og kjøkken samt tre bilder, som hører sammen, i stua. Bildene er på lerret. Synes det er kjempekoselig.

Skrevet

Noen gamle bilder kjøpt på antikkmesser etc, blant annet en naken ung kvinne, og andre kvinner med klær, kvinenr som kommer fra skøytebanen, som spiller piano, reproduksjon av Van Gogh og Munch, bilder av Vesla, Romeo og Julie (fra 50-tallet ca) og bilder av min avdøde katt og katten som lever.

Skrevet

Familiebilder er harry? Når skjedde det?

Jeg har ikke familiebilder av nieser og nevøer på veggen lengre, sluttet med det i 1998, men er det virkelig harry å ha egne barn på veggen?

noen mener kanskje det. jeg mener det er upersonlig og kaldt å ha bare mase dyr kunst og ingenting personlig på veggen. :)

Skrevet
Familiebilder er harry? Når skjedde det? Jeg har ikke familiebilder av nieser og nevøer på veggen lengre, sluttet med det i 1998, men er det virkelig harry å ha egne barn på veggen?
noen mener kanskje det. jeg mener det er upersonlig og kaldt å ha bare mase dyr kunst og ingenting personlig på veggen. :)

Jeg skjønner hva du mener, men jeg føler ikke det er upersonlig med all kunsten vi har på veggene fordi vi har plukket ut kunst betyr noe spesielt for oss personlig på et eller annet vis. Og noe av det er gaver fra folk som har lagt arbeid i å plukke ut noe spesielt til oss. For meg er det ikke upersonlig i det hele tatt.

Og så glemte jeg å nevne at vi har en lang gang (hvor folk ofte går) hvor det henger masse bilder av folk som betyr noe for oss på en sånn lan streng med klyper på. Dette er feks julekortbilder av barn i familie og omgangskrets, bilder av andre folk som betyr noe for oss og slikt. Det er en løsning som jeg er veldig fornøyd med, og som er litt annerledes enn en masse innrammede familiebilder og slikt. =)

Skrevet
Familiebilder er harry? Når skjedde det? Jeg har ikke familiebilder av nieser og nevøer på veggen lengre, sluttet med det i 1998, men er det virkelig harry å ha egne barn på veggen?
noen mener kanskje det. jeg mener det er upersonlig og kaldt å ha bare mase dyr kunst og ingenting personlig på veggen. smile.png

Jeg skjønner hva du mener, men jeg føler ikke det er upersonlig med all kunsten vi har på veggene fordi vi har plukket ut kunst betyr noe spesielt for oss personlig på et eller annet vis. Og noe av det er gaver fra folk som har lagt arbeid i å plukke ut noe spesielt til oss. For meg er det ikke upersonlig i det hele tatt.

Og så glemte jeg å nevne at vi har en lang gang (hvor folk ofte går) hvor det henger masse bilder av folk som betyr noe for oss på en sånn lan streng med klyper på. Dette er feks julekortbilder av barn i familie og omgangskrets, bilder av andre folk som betyr noe for oss og slikt. Det er en løsning som jeg er veldig fornøyd med, og som er litt annerledes enn en masse innrammede familiebilder og slikt. =)

Høres ut som et fint system :) Ble inspirert :)

Skrevet

Absolutt ingenting .. Er ikke så lenge siden vi pusset opp, og skal selge innen få år så gidder ikke lage merker. Men har i den forbindelse funnet ut at jeg liker det best sånn, savner ingenting:-)

Skrevet
Jeg skjønner hva du mener, men jeg føler ikke det er upersonlig med all kunsten vi har på veggene fordi vi har plukket ut kunst betyr noe spesielt for oss personlig på et eller annet vis. Og noe av det er gaver fra folk som har lagt arbeid i å plukke ut noe spesielt til oss. For meg er det ikke upersonlig i det hele tatt. Og så glemte jeg å nevne at vi har en lang gang (hvor folk ofte går) hvor det henger masse bilder av folk som betyr noe for oss på en sånn lan streng med klyper på. Dette er feks julekortbilder av barn i familie og omgangskrets, bilder av andre folk som betyr noe for oss og slikt. Det er en løsning som jeg er veldig fornøyd med, og som er litt annerledes enn en masse innrammede familiebilder og slikt. =) Anonym poster: 69a9d690ab11936b07ff53900a0a379e
Høres ut som et fint system :) Ble inspirert :)

Takk. Det er veldig koselig, og ikke minst enkelt å bytte ut bildene etter hvert som nye julekort og slikt kommer til. Jeg har kjøpt "strengene" mine på Granit. =) Det var litt få klyper som fulgte med til strengene, så har brukt noe fargerike noen som jeg har kjøpt på Panduro i tillegg.

Skrevet

Vi har et par ikke så veldig store bilder av gutten og oss i hverdagssituasjoner, dette er dårlige bilder med dårlig kvalitiet og jeg har store planer om å bytte de ut etter hvert.

Over spisestua har vi et speil, men det skal byttes ut med et bryllupsbilde og et maleri vi fikk i bryllupsgave.

Vi har ei klokke fra bohus, og en lysestake fra perfect home.

Også har jeg, noe sært kanskje, et innrammet verdenskart litt stuet vekk i et hjørne. Haha, dette ikke mannen helt enig i skal henge på veggen, men for meg er det en personlig mening bak.

Og så har vi et veldig stort bilde, eller en fotomontasje av oss som familie som henger på en sentral plass i stua. Bildene er tatt hos fotograf.

Alt er selvfølgelig i rammer som matcher. Alt i alt er det en personlig, men stilren stue vi har syns jeg.

Anonym poster: b1c546cb7066b5311ada8e9498f92563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...