Gå til innhold

Raping etter pupp. Hvordan få det til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om på barsel at de ikke MÅ rape etter måltid så sant luften kommer ut i andre enden iallefall ;) Så tror min har rapet etter måltid kanskje 1 gang, ellers sovner han alltid ved puppen uten å rape. Aldri vist tegn til ubehag etter måltid, med han kommer luften ut andre veien under måltid ;)

Jeg har spurt helsesøster om det samme og fikk beskjed at jeg kan prøve et par minutter og se om hun raper. Noen ganger raper hun andre ganger gjør hun det ikke. Hun er flink til å prompe. På natten sovner hun alltid ved puppen, da prøver jeg ikke å få henne rape.

Jeg vekker heller ikke for å rape ;) Hun promper og raper uansett stilling så jeg har aldri stresset med det ;) Hun sovner hver natt til puppen og da bar legger jeg henne til å sove i sengen. Kjedelig å måtte vekke henne for å rape da ja.

Kan legge til jeg fikk beskjed på barsel at å rape etter måltid ikke alltid var like "bra". Tenk deg selv, om du drikker skummetmelk på tom mage (som det jo blir for spedbarna), og du deretter blir ristet for å få fremprovosert en rap... Hvordan tror du magen din kjennes ut da...? ;)

• 3 uker senere...

Spurte helsesøster om det samme, og hun foreslo å legge barna på lårene dine og presse barnets ben forsiktig opp mot dets mage. Eller ha barnets rygg mot din mage og løfte barnets ben opp mot dets mage. Også prøve den klassiske rapestillingen innimellom at du gjør dette. Jeg tror det er ekstra viktig å rape barn som har kolikk eller uro pga vondt i magen.

Annonse

Jeg kommer til å stresse mindre med raping om natten nå kjenner jeg!

:)

Jeg prøver den klassiske rapestillingen. Jeg har også fått tips fra akupunktør om å dunke forsiktig omtrent der halebeinet er, det skal visstnok få rapen til å løsne lettere. For meg funker det sånn halvveis, men det er jo verdt et forsøk. :) Jeg merker at hun raper letter når hun (og jeg...) slapper av, og ryggen hennes er rett.

Vesla har hatt vondt i magen i perioder, så vil aller helst få henne til å rape da. Hun er flink til å prompe og, men innimellom jobber hun fælt for å få det ut. Hun svelger også mye luft når hun suger.

Trikset med å holde lårene hennes opp mot magen hjelper veldig på prompingen. Vi er fascinerte over all lyd og luft som kommer ut av den lille kroppen. hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...