Gå til innhold

Noen andre som også mistenker tvillinger?

Anbefalte innlegg

Har fått stor mage selv om jeg er bare 6+5 uker, testet 3 dager før ikm og fikk strek som var like sterk som kontroll streken.

Jeg håper ikke det stemmer hos meg :-(

Jeg har 2 barn og synes at det er nok med 3 ( Ikke 4).

Svangerskapet er ikke planlagt, men er glad over graviditeten og gleder meg til å bli 3 barnsmor.

Hva er det som gjør at dere mistenker tvillinger?

Fortsetter under...

jeg er gravid med tvillinger. Mitt første tegn var samme som deg. Testet postiv 10 dager etter befrukting. Og 2 dager senere viste CB gravid 2-3 og en uke etter 3+. tok en Hcg test i uke 4+4 da var den 2500 og 5000 4+6. Normalt skal det vel ligge på 80-2000 om jeg ikke husker feil.

Andre symptomer er at symptomer kommer veldig tidlig og ofte litt sterkere. Du merker det bare liksom. Kan ikke forklare det.

Men ta deg en tur til legen og få målt Hcg. Det kan være en god indiktator.

Lykke til

PS. Det er ikke så ille med tvillinger ;) jeg gleder meg glugg ihjel nå

jeg er gravid med tvillinger. Mitt første tegn var samme som deg. Testet postiv 10 dager etter befrukting. Og 2 dager senere viste CB gravid 2-3 og en uke etter 3+. tok en Hcg test i uke 4+4 da var den 2500 og 5000 4+6. Normalt skal det vel ligge på 80-2000 om jeg ikke husker feil.

Andre symptomer er at symptomer kommer veldig tidlig og ofte litt sterkere. Du merker det bare liksom. Kan ikke forklare det.

Men ta deg en tur til legen og få målt Hcg. Det kan være en god indiktator.

Lykke til

PS. Det er ikke så ille med tvillinger ;) jeg gleder meg glugg ihjel nå

Jeg tok en cb som viste 2-3 uker på 13 dpo.. Så tanken slo meg.. Men vi har ingen tvillinger i slekta. Og regner med testen kan vise mer hvis egget festet seg tidlig/ man produserer hcg raskt. Så jeg satser på at det er en :)

vi har heller ingen tvillinger i slekta, ikke som vi vet om ialfall.

Men jordmor sa også til meg at kroppen kan produsere hcg tidlig og mye, det er ulikt fra kropp til kropp. Men i mitt tilfelle tok jordmor feil, UL viste to bankene hjerte i hver sin sekk. toegga tvillinger. Jeg hadde sluppet to egg, og begge ble befruktet og festet seg.

Im super happy :)

Annonse

vi har heller ingen tvillinger i slekta, ikke som vi vet om ialfall.

Men jordmor sa også til meg at kroppen kan produsere hcg tidlig og mye, det er ulikt fra kropp til kropp. Men i mitt tilfelle tok jordmor feil, UL viste to bankene hjerte i hver sin sekk. toegga tvillinger. Jeg hadde sluppet to egg, og begge ble befruktet og festet seg.

Im super happy :)

Jeg har faktisk alltid ønsket meg tvillinger! Så synes egentlig det høres kjempe kjekt ut!!! Men, jeg har allerede omfattende bekkenproblemer etter forrige fødsel, og har to barn på 1&3 år, så tror det blir litt vell heftig med tvillinger... Så jeg krysser igrunnen fingre for at jeg bare produserer hcg raskt... ;)

Jeg mistenker ikke akkurat tvillinger, men vi har tvillinger på begge sidene av slekta :P Så blir spennende å se på ul i januar :P

Har tvillinger i familien på begge sider vi også :) men på ul i uke 8 så vi bare en pokemon. Men det hadde vært stas med to. Det har jeg alltid ønsket meg. Ettersom jeg er tvilling selv, og pappa er to egget tvilling. Men er glad vi har 1 også altså :)

jeg begynner jammen å lure selv jeg. er 11+2 i dag og magen er stooor altså. ikke sånn oppblåst som jeg har følt tidligere, nå er den sånn hele døgnet. blir vanskelig å skjule frem til julaften dette her. og når jeg fant ut at jeg var gravid var et par dager etter mens skulle kommet. da rakk jeg ikke en gang å bli ferdig med å tisse før cb-testen var positiv. er dette vanlig? om det ikke er nok med det ,så er jeg jo i en tvilling-slekt også da. samboeren min er heelt sikker på at det blir tvillinger, det har han sagt siden dag 1.

Man blir vel ikke så mye klokere på dette før ordinær ultralyd kanskje, er jo en eeevighet til føler jeg.

Men det ville vært hyggelig med to da :)

Vi hadde ikke tenkt tanken om at det kunne være mer enn en i magen, men ul i går 11+0 beviste det motsatte. Eneggede tvillinger på vei her. Ble satt frem tre dager på ul. Er litt i sjokk enda begge to, så tror vi trenger litt tid på å bli vant med tanken på tre barn. Har en jente på 1 fra før og tvillingene kommer i juli så her blir det full rulle.

Hadde absolutt ingen mistanke i det hele tatt, så le ganske målløs da gyn fortalte nyheten. Blir en spennende og skremmende tid som kommer.

Annonse

Jeg lurer litt på det, er 4+2 i dag, og magen er så oppblåst (hormoner som gjør det, er det ikke?) at det virkelig ser ut som om jeg nærmer meg halvveis (på kvelden, om morgenen er det bare en søt, liten bump). Testet negativ 3+2, positivt 3+3. Testene var ganske svake (fikk GRAVID 1-2 3+3 også) helt til i dag, 4+2 (da var testen like sterk som kontrollstreken nesten). Lurer litt på om det er tvillinger på grunn av den svære magen, men da skulle vel ukeindikatoren vist feil (1-2 var jo rett når jeg var 3+3) og testene skulle vel ha vært sterkere hele veien? :)

Må innrømme at jeg er litt redd for tvillinger, men vi har ingen tvillinger i familien - verken pappa-to-be eller jeg :)

Gratulerer med tvillinger :-)

Hadde du ikke tegn eller noe på at det er tvillinger?

Tusen takk! Jeg har vært veldig sliten, men det var jeg sist også, så tenkte ikke noe over det. Testene ble svakt positive på samme dag som med forrige (10 dpo) og cbd med ukeindikator viste 1-2 uker da jeg var 4+1. Synes magen har vært veldig oppblåst og blitt større fortere enn sist, men siden jeg er annengangs har jeg tenkt at det var helt naturlig. Magen er vel ca samme str nå som den var i uke 15/16 sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...