Gå til innhold

Hvor ofte skal babyen ha mat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mn min jente har kolikk, plages veldig med magen stakkars. Så fikk jeg høre at kolikk kunne bli værre hvis hun spiste for ofte. Så dere syns ikke at hvis jeg ammer henne annenhver time er ofte??

Er så redd for å gjøre ting værre for henne:/

Jeg ville gitt mat når barnet ønsket det. Ha tillitt til at det går seg til. Jeg ammer nå mitt tredje barn og kjenner en helt annen trygghet enn med de to første. Denne gangen har jeg hatt tillit og latt barnet styre. Det har fungert utmerket og barnet er fornøyd.

• 3 uker senere...

Da jeg fortalte helsesøster at jeg hadde gitt barnet pupp 16 ganger på et døgn og at gutten min lå og presset mye etter måltid foreslo hun å gi ham mat hver tredje time, selv om han ville ha det før for at han skulle spise mer og så holde lenger. Jeg syntes det var vanskelig fordi han da var sutrete den siste timen.

Annonse

Jeg ammer hver gang vesla gråter, og hun roer seg ved puppen hvis hun ikke er overtrøtt. Det kan være alt fra hvert 15 minutt til hver time. Når hun sover kan det går 5-6 timer mellom hver gang, men hun spiser hele tiden ellers. På kvelden ligger hun ved puppen hele tiden men det er fordi jeg er en levende smokk.....akkurat nå ligger hun å sutter på hånden sin i sengen, og jeg håper hun skal finne roen til å sove litt av seg selv men det ser dårlig ut .......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...