Gå til innhold

Ammer lite om natten..

Anbefalte innlegg

Min gutt på 9 uker spiser veldig lite på natten.. Som regel bare ett måltid,og da gjerne bare på en side før han sovner igjen.. Helt umulig å holde han våken lenger!

Men jeg tenker at dette kanskje er dumt med tanke på melkeproduksjon?

Jeg kan altså gå fra ca 19 - 7 uten å få tømt brystene ordentlig..

Ammer gjerne bare 3-4 ganger i løpet av en dag også..

Eller bør jeg stresse ned, og la han styre dette helt selv? Og så vil melkeproduksjonen også følge hans behov? (Den har gjort det til nå altså..)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144000161-ammer-lite-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stress er farlig for melkeproduksjonen. Slapp av når du ammer og la han styre behovet. Så kan du gå innom helsestasjonen for å veie han, vis han øker som han skal så er ingen fare. Men vis vekten ikke øker som den skal så får du tips fra helsestasjonen for å øke vekten hans.

Jeg ammer nesten hver time fra kl 19 til kl 02, for han sovner ikke helt før jeg legger meg...

Jeg ammer ikke så mye heller. Han legger seg med oss i 23.00 tiden og så ammer jeg som regel 04.30/05.00 og igjen 07.30/08.00 :) Han tar også bare en pupp på natten, så den stakkars puppen som ikke blir tømt fra 23 til 08.00 får det ganske vondt :) Han er forresten 7 uker ;)

Annonse

Min spiste ingen eller en gang om natten fra han var 2mnd til 3mnd. Han spiste 5 ganger i døgnet. Når han ble ca 3mnd krevde han mer mat hele døgnet og jeg ammet hver 2. time på dagen og 3. time på natten. Han tar ikke flaske så det var ikke noe alternativt å gi mme. Vi begynte med grøt når han ble 4mnd og det er nå en uke siden, nå spiser han to ganger på natten (mellom 18-08) ca og hver 3. time på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...