Gå til innhold

Hva slags termometer bruker bhg som ditt barn går i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt overrasket da jeg fikk vite at barnehagen brukte rumpetermometer enda. Jeg har ikke brukt det på minst 7-9 år. De ansatte sa at alle ungene hylte og skrek når de måtte til pers.

Jeg kom også innom en gang der det ble satt termometer og toåringen hylte besatt. Termometeret var ikke i nærheten av rumpa enda, gutten så det bare.

Er det virkelig nødvendig å nesten drive med overgrep i dag, når man faktisk kan slippe?

Joda, øretermometer + den nyeste er kanskje ikke helt eksakt, men det vet da alle. Fastlegen min bruker bare øretermometer!

Anonym poster: 9a95cbd11a7c547aec6ca28d1ec0919d

Skrevet

Rumpetermometer er det eneste som er riktig, de fleste av de andre kan bomme ganske mye, såpass at man kan overse at barn har feber. Hos oss pleier de å måle under armen først og hvis de ikke syns de får noe fornuftig resultat av det, så pleier de å måle i rumpa.

Anonym poster: b32a12550722eaa8ce8afe0675f8a0f1

Skrevet

Jobber i barnehage, og vi bruker panne termometer dom kom best ut i en test. Vi får ikke lov å bruke rompe termometer bla pga overgrep.

Skrevet

Jeg jobber også i bhg, vi bruker øretermometer eller vanlig rektaltermometer under armen. Vi har ikke lov å måle rektalt.

Anonym poster: 9b6bf7095c250af12ba68517df11720d

Skrevet

Jobber i barnehage, og vi bruker panne termometer dom kom best ut i en test. Vi får ikke lov å bruke rompe termometer bla pga overgrep.

Ja det var egentlig det jeg tenkte. Jeg synes jeg utfører nok "overgrep" med stikkpiller, men vet det ikke er noe valg.

Når det gjelder termometer fins det mildere verktøy.

Nei, ikke helt eksakt med øretermometer, men ansatte i barnehage klarer å skille slikt. To tre stk kan sjekke hvis man er usikker og de tar et felles valg. Har vært ansatt i barnehage selv ;)

Anonym poster: 9a95cbd11a7c547aec6ca28d1ec0919d

Skrevet

Det beste er vel disse "lasertermometerne" som måler i panne/tinning. Det bruker barnehagen til våre små, og vi bruker det hjemme også :)

Skrevet

De har et lasertermometer. Fancy shit!

Skrevet

Jobber i barnehage og vi har rektaltermometer. Det er faktisk dette som gir mest nøyaktig resultat. Hverken egne unger eller ungene i barnehagen hyler og skriker når jeg måler dem. Passer på at ungene er avslappet og fører termometeret forsiktig inn. Dersom jeg har feks sinksalve lett tilgjengelig smører jeg ofte termometeret med det, for at det ikke skal gjøre vont. Et tips til hvordan man skal sette stikkpiller: Varm og gni pillen i hånden først, da blir den glatt og lettere å innføre slik at det ikke gjør vont for barnet...

Anonym poster: 7aaf80fa1334e481b46c8a675c152d63

Skrevet

Vi bruker vanlige termometer, men kun under armen. Blir ikke helt nøyaktig, men det er heller ikke nødvendig.

Anonym poster: 505473efaed3fede305e2be5201a9f78

Skrevet

Her måler vi med vanlig termometer under armen. Plusser på 0,5 grader da det er kaldere utenpå kroppen.. Liker ikke tanken på at noen andre skal med termometer i rumpa på min unge.

Anonym poster: 3dc7761d5050ca30ff2704cfdb2a625a

Skrevet

Barnehagen måler ikke temp av barn i barnehagen min går i.

Skrevet

Huff, barnehagen vår har et gammeldags pannetermometer som stadig viser feil, mange av foreldrene (inkludert meg selv) har flere ganger hentet helt friske barn som har "feber"...

Skrevet

kommer ann på alder til barna, de minste blir målt rektalt og de største under arm, er det tvil så snakker de med barnet og er det ok for barnet så måler de rektalt i ett privat rom, de har slike engangshylster som de bruker pluss at det vasker og dessinfiseres før og etter bruk.

Skrevet

Min mening om saken (har jobbet i barnehage selv):

-I barnehagen holder det med panne/øretermometer. Er ungen ikke i form og øretermo viser feber så skal barnet hentes. Ikke nødvendig at barna skal skremmes/oppleve ubehag rundt dette. Barnehagepersonalet er ikke leger og trenger ikke vite eksakt temperatur, de skal bare varsle foreldrene å få sendt barnet hjem!

-Hjemme derimot har vi begge deler. Har en jente som har hatt veldig mye og høy feber og det er ofte behov for å vite nøyaktig hvor høy feber hun har i forhold til kontakt med lege og medisinering. Når vi har en småvarm jente som leker og er i brukbar form bruker vi øretermometer. Når vi har en glovarm og slapp unge med feber +/- 40 så sjekkes det jevnlig med rumpetermometer.

Skrevet

[quote name=Bjelleklang :)' timestamp='1355563154' post='144835463]

kommer ann på alder til barna, de minste blir målt rektalt og de største under arm, er det tvil så snakker de med barnet og er det ok for barnet så måler de rektalt i ett privat rom, de har slike engangshylster som de bruker pluss at det vasker og dessinfiseres før og etter bruk.

Tror ikke det var hygenen folk var redd for her :P

Herregud så mange hysteriske foreldre det var her da!

Jeg mye heller at de bruker måler i rumpen så det blir nøyaktig enn å få ett helt feil svar.

Er dere redd for overgrep så burde de ikke få bytte bleier heller da!

Anonym poster: f3980dcac90e8d201c7aecf7436e6daa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...