Gå til innhold

Livmortappen nær skjedeåpningen, normalt?

Anbefalte innlegg

Har den siste uken lagt merke til at jeg kan kjenne livmortappen rett innenfor skjedeåpningen, og at den samtidig er delvis myk (hard innvendig, mykere utenpå) med en liten åpning (grop). Jeg er straks inne i min 10 uke og har verken hatt blødninger eller smerter. Har ingen ubehag med at livmortappen er så lavtsittende, men blir naturligvis bekymret da den tidligere i graviditeten har vært hard, stram og høytsittende. Har tidligere gjennomgått en kirurgisk abort, vil dette kunne fremprovosere fremfall av livmor, og er det det jeg har symptomer på? Noen som vet eller opplever/har opplevd det samme?

Fortsetter under...

Det var litt rart. Livmoren trekker seg jo oppover sånn til vanlig. Kanskje d er noe annet, cyste, innvendig hemoride, leste ett sted at blodbad kan sprekke og man kan få kuler så kanskje noe slikt. Ville sjekket d jg.

Jeg har fremfall fra første fødsel. Har et ringpessar innsatt fra Gyn på sykehuset. Hatt den i 4 år. Vi planlegger å ta den ut kanskje i uke 14, da livmor kanskje har trukket seg lenger opp. Er for tidlig ennå. Eller jeg kan ha ringen inne frem til fødsel! Opp til meg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...