Gå til innhold

Vet jeg ikke kan spise Spekeskinke,men

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tsk tsk... jeg får sikkert kjeft nå, men jeg ville spist den spekematen jeg! Vet kostholdsrådene for gravide sier det er fy-mat, men jeg syns det er litt hysterisk. Hvis det er greit med sushi, som man risikerer kan være skjemt, må da litt spekemat være ok..

Annonse

Fått mat av mamman min idag, og ho la mye forskjellig i en boks, Laks,spekeskinke,og masse salater,kylling og Ribbe og sånne ting,men Spekeskinken tar jeg vekk,så lurer jeg på om jeg kan spise den salaten under

Det er jo noe som heter krysskontaminering og de betyr at bakterier kan smitte fra en matvare til en annen (f.eks via en skjærefjøl brukt til både kjøtt og grønnsaker). Det betyr at det i verste fall kan være smitte fra spekjøttet på salaten under, så unngår du spekematen bør du nok fjerne det som ligger nærmest av salat ja.

Mange synes kanskje det er hysterisk, men det er jo liten sjanse for smitte via spekemat i utgangspunktet, men vi unngår det for det er mulig og da er det også like greit å droppe den salaten også (føre var prinsippet).

Heldig som har en snill mamma som lager godsaker til deg da :)

Både legen min og jordmor sa til meg at jeg bare skulle spise spekemat. Spesielt nå på slutten av svangerskapet hadde det ingenting å si. Fikk til og med servert salami på sykehuset da jeg var innlagt for noen dager siden. Så kjør på !

Dessuten er maten i dag så kontrollert at det skal mye til for at du får noe smitte. Men spis det "ferskest" mulig. Rett etter åpning av pakke. Og godt innenfor holbarhetsdato

Både legen min og jordmor sa til meg at jeg bare skulle spise spekemat. Spesielt nå på slutten av svangerskapet hadde det ingenting å si. Fikk til og med servert salami på sykehuset da jeg var innlagt for noen dager siden. Så kjør på !

Dessuten er maten i dag så kontrollert at det skal mye til for at du får noe smitte. Men spis det "ferskest" mulig. Rett etter åpning av pakke. Og godt innenfor holbarhetsdato

Enig, folk er litt for hysteriske! Spis med god samvittighet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...