Gå til innhold

Christer Falck om anoreksi

Anbefalte innlegg

Skrevet

"- Det jeg vil si til Eirin er at de første ti kiloene er de vanskeligste å bli kvitt. Det er nå det virkelig gjelder...å jobbe seg under 40-kilosstreken, det er da man virkelig kan skryte. Når du jobber som modell gjelder uttrykket «jo tynnere, jo bedre». Anoreksi synes jeg bare viser selvdisiplin.

Den kontroversielle TV-profilen mener heller ikke at smertene i kroppen som følge av overtrening er noe å klage over.

- Betennelser går jo over. Men å bli husket som «hun tykke modellen» henger ved deg resten av livet , sier han.

- Du har jo barn selv, vil du si det samme om de signaliserte at de ville satse på en modellkarriere?

- Ja, det ville jeg. Men jeg passer også nøye på hva de spiser og sørger for at de alltid går rundt sultne, for ingen vil vel ha tykke barn, sier han til Seoghør.no.

- Noen mener at skjønnhet kommer innenifra, men det er bare en slogan som tjukke mennesker har skapt. Skjønnhet er markerte kneskåler og utstående ribbein."

Altså, han MÅ jo tulle? Spesielt dette med at han alltid lar ungene gå rundt sultne?

Som vi sier her inne; "TROLL!"

Anonym poster: 89660f2574174baa62a68860063d4083

Skrevet

Er desverre de som tenker slik, og er slik mot barna sine. Vokste selv opp med en mor som nektet oss mer enn eksakt anntall kcal pr dag, spiste vi mer, så måtte vi gå uten mat dagen etter, for å "lære konsekvensen av å bli fet".

Jeg sitter igjen med bulimi, min bror anorexia og min søster sliter med overspising..

Anonym poster: bec130c8f93bc1a40ed2b0a29da3da00

Skrevet

Jeg skjønner godt at han og Synnøve Macody Lund gikk fra hverandre. De virker veeldig forskjellige. Har lest intervju med henne og hun virker veldig reflektert.

Tror kanskje dette var ironisk ment fra han jeg.

Anonym poster: 0cdd729944eabf177845f79c0f5ef1e0

Skrevet

Herlig! Jeg lo godt og er ikke det minste i tvil om at det var ironi. Og det selv om jeg ikke er overbegeistret for han.:D

Skrevet

Ja, altså, jeg kan hvertfall aldri tro noe annet enn at han bare tuller.

Skrevet

Han pleier å si mye rart til media som er usant/tullete/ironisk. Tror det er hans stil.

Anonym poster: 0cdd729944eabf177845f79c0f5ef1e0

Skrevet

Jeg ser på humor som et viktig hjelpemiddel, men å snakke slikt om en psykisk lidelse syns jeg er langt over streken.

For en motbydelig fyr!!

Anonym poster: 49b93b752786122e30f59a28133fff02

Skrevet

Spøk eller ikke - det er uansett en fryktelig uttalelse.

Anonym poster: 7e8ca714f6900727d7c8609670564168

Skrevet (endret)

"- Det jeg vil si til Eirin er at de første ti kiloene er de vanskeligste å bli kvitt. Det er nå det virkelig gjelder...å jobbe seg under 40-kilosstreken, det er da man virkelig kan skryte. Når du jobber som modell gjelder uttrykket «jo tynnere, jo bedre». Anoreksi synes jeg bare viser selvdisiplin.

Den kontroversielle TV-profilen mener heller ikke at smertene i kroppen som følge av overtrening er noe å klage over.

- Betennelser går jo over. Men å bli husket som «hun tykke modellen» henger ved deg resten av livet , sier han.

- Du har jo barn selv, vil du si det samme om de signaliserte at de ville satse på en modellkarriere?

- Ja, det ville jeg. Men jeg passer også nøye på hva de spiser og sørger for at de alltid går rundt sultne, for ingen vil vel ha tykke barn, sier han til Seoghør.no.

- Noen mener at skjønnhet kommer innenifra, men det er bare en slogan som tjukke mennesker har skapt. Skjønnhet er markerte kneskåler og utstående ribbein."

Altså, han MÅ jo tulle? Spesielt dette med at han alltid lar ungene gå rundt sultne?

Som vi sier her inne; "TROLL!"

Anonym poster: 89660f2574174baa62a68860063d4083

Ironi hele uttalelsen hans vil jeg tro... og håpe;)

Så får vi håpe barna hans aldri får vektproblemer og om så skulle skje får vi håpe de er gamle nok til å forstå at han er ironisk! Det spørs om en 14 år gammel jente skjønner at faren tuller for å si det sånn..

Endret av bærtæ
Skrevet

Har se og hør bare ringt og spurt om han kan si noe om anoreksi? Han trodde sikkert at hvis han bare fleipet, kom de ikke til å trykke det.

Anonym poster: fe9a49fd6d23d2cc63f6f5e34242ee43

Skrevet

Men ho var chubby!!! Og dessverre så er modelbransjen slik at de vil ha kleshengere som modeller.

Anonym poster: 7e46cd050f9634180bfe6c9ed97d30e3

Skrevet

Han har alltid uttalt seg på den måten :-) spesiell mann, men han et faktisk en fornuftig fyr også. Bruker bare det faktum at de som leser intervjuene ikke kjenner han. Enkelte går jo på tullesvarene hans;)

Skrevet

Jeg ser nå at han har sagt dette rettet til en (anorektisk?) kvinne. Da er det ikke morsomt i det hele tatt.

Skrevet

Han har alltid uttalt seg på den måten :-) spesiell mann, men han et faktisk en fornuftig fyr også. Bruker bare det faktum at de som leser intervjuene ikke kjenner han. Enkelte går jo på tullesvarene hans;)

Det ligger nok mer i det enn du og andre ser. For hans uttalelser, rettferdig gjør handlingen til andre, slik som min mor. Hans uttalelse, rettferdiggjør at min mor, og andres foreldre, fører ungene sine inn i en spiseforstyrrelse.

Skrevet

Jeg ser nå at han har sagt dette rettet til en (anorektisk?) kvinne. Da er det ikke morsomt i det hele tatt.

Det som er saken er at han synes materialistiske og kroppfikserte folk er patetiske. Og antakelig synes han dama er patetisk som pga noen kommentarer på nett utvikler spiseforstyrrelser i voksen alder...

Anonym poster: f984ce6ddfe0aef305b69538f3a9a320

Skrevet

Det som er saken er at han synes materialistiske og kroppfikserte folk er patetiske. Og antakelig synes han dama er patetisk som pga noen kommentarer på nett utvikler spiseforstyrrelser i voksen alder...

Da forstår han minimalt av psykologiens verden.

Skrevet

Er desverre de som tenker slik, og er slik mot barna sine. Vokste selv opp med en mor som nektet oss mer enn eksakt anntall kcal pr dag, spiste vi mer, så måtte vi gå uten mat dagen etter, for å "lære konsekvensen av å bli fet".

Jeg sitter igjen med bulimi, min bror anorexia og min søster sliter med overspising..

Huff, så grusomt :(

Noen mennesker burde aldri ha blitt foreldre, og at Christer Falck kan tulle om noe så alvorlig, og snakke så nedsettende om unge jenter når han selv er en voksen mann er virkelig en tankevekker!

Skrevet

Mulig det. Men han skjuler seg ikke bak en anonymknapp når han sier meninga si.

Forøvrig er det ikke sikkert han mener noe av det han har sagt. Han sier jo bare masse tull bestandig. Ikke godt å si om han mener det eller bare kaster ut et eller annet.

Skrevet

Men ho var chubby!!! Og dessverre så er modelbransjen slik at de vil ha kleshengere som modeller.

Anonym poster: 7e46cd050f9634180bfe6c9ed97d30e3

Ja, hun var skikkelig lubben...

Herrefred, vet du ikke hva LUBBEN betyr?? Det betyr IKKE en normalvektig sunn kvinne! Er man lubben er man lettere overvektig og det er ikke noe galt i det i det hele tatt!

Skrevet

Forøvrig er det ikke sikkert han mener noe av det han har sagt. Han sier jo bare masse tull bestandig. Ikke godt å si om han mener det eller bare kaster ut et eller annet.

Nei, det at han er en offentlig person gjør det hele enda verre. Man skal ikke tulle med alvorlige lidelser som folk faktisk dør av.

Skrevet

Jeg for min sin del, skjuler meg fordi jeg kjenner folk her inne, som ikke trenger å vite at jeg sliter med matvanene mine.. Så om det er meg du sikter til, så nådde den ikke langt.

Uansett om han mener det eller ikke, burde han tenkt over hvordan han fremstiller saken, og det er DET jeg mener, for han "godkjenner" holdningen til andre mennesker, mennesker som faktisk fører ungene sine inn i spiseforstyrrelser

Skrevet

Huff, så grusomt sad.png

Noen mennesker burde aldri ha blitt foreldre, og at Christer Falck kan tulle om noe så alvorlig, og snakke så nedsettende om unge jenter når han selv er en voksen mann er virkelig en tankevekker!

Er det jeg mener også, samt at han rettferdig gjør handlinger som f.eks min mor har utført.

Skrevet

Huff, så grusomt sad.png

Er det jeg mener også, samt at han rettferdig gjør handlinger som f.eks min mor har utført.

Vet at Se og Hør ikke akkurat har integritert, men folk burde bli skjermet fra slike uttalelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...