Gå til innhold

Plutselig så bekymret :-(

Anbefalte innlegg

Har frem til nå tatt alt med knusende ro. Er akuratt 17 uker på vei i dag.

plutselig i går kveld fikk jeg det for meg at jeg hadde ikke kjent liv på lenge og bare MÅTTE få babyen til å bevege seg. Det klarte jeg selvfølgelig ikke..

hadde håpet det hadde bedret seg til i dag, men neida. Sitter nå her og dytter og klemmer for å få den til å bevege seg!,

kan noen vennligst få banket inn i hodet mitt at når man er i uke 17 så er det helt vanlig å ikke kjenne liv hver dag??? Skjønner ikke vitsen med at jeg får halvpanikk når jeg egentlig vet det så godt selv!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999885-plutselig-s%C3%A5-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er egentlig ikke vanlig å føle liv hver dag når man er 17 uker, men viss du er bekymret så kan du jo alltids ringe jordmor eller legen da.

hadde det sånt jeg å denne gangen, men siden dette er mitt tredje barn så visste jeg at jeg ikke kunne forvente å føle liv hver dag.

men drikk isvann eller noe med sukker i, brus eller saft. kanskje da blir det litt liv.

Min første graviditet kjente jeg ikke liv før i uke 20.

Denne gangen kjente jeg først liv i uke 15, men først i uke 17 kjente jeg litt hver dag. Men det varierer veldig.

Blit sikkert mer litt når forstere blir større og kommer seg mer frem og opp...

takk for svar :-)

Jeg er annengangs og har kjent liv fra uke 14. Den siste uken har jeg kjent liv stort sett et par ganger om dagen.

Regner med det er derfor jeg fikk det for meg at jeg skulle kjenne liv nå også.

Min bekymring nå er egentlig helt unødvendig, fordi jeg vet innerst inne at etter all sannsynlighet så ligger babyen bare mot ryggen eller noe slikt så jeg ikke kan kjenne bevegelsene.

Så irriterende å ikke klare å riste av seg bekymringen, når jeg vet så godt at det er helt normalt :-/

er også i uke 17, og det varierer litt fra dag til dag nå hva jeg kjenner. men kjenner jo at kroppen ikke er helt som før graviditeten, så da satser jeg på at alt er bra:) ble helt hysterisk etter å ha tatt en dæsj med otrivin og så innse at det ikke var bra, men jeg tror babyene er sterke nå i uke 17:)

Jeg har kjent liv siden uke 13, daglig og i ganske faste mønster fra uke 15. Hadde noen dager i uke 17 eller 18 hvor jeg som deg plutslig ikke kjente de vanlige bevegelsene. Vet jo at man ikke trenger å kjenne liv daglig før rundt uke 23-24, men som deg så ble jeg kjempebekymret. Føles ikke bra når det plutslig endrer seg.

Jeg fikk komme til hos legen min, og fikk en ultralyd, og det var (som du også tenker) at babyen hadde lagt seg med ryggen mot livmorveggen og sparket innover. Men var veldig godt å få det sjekket, så fikk jeg senket skuldrene.

Er nå 24+6, og bevegelsesmønsteret har endret seg noen ganger fra uke 18, noen dager er det mindre bevegelser enn vanlig, noen ganger mer. Men klarer å ta det mer med ro nå når det har skjedd noen ganger.

Tror du kan ta det helt med ro, er helt sikkert bare babyen som har lagt seg litt annerledes :) Men om du ikke finner roen tenker jeg at det er bedre med en sjekk for mye enn en sjekk for lite :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...