Gå til innhold

Hei alle gravide - her er jeg og!

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn her, litt forsiktig, veldig glad og litt nervøs for fremtiden.. Jeg er 24 år og nå gravid med barn nr 3! veldig uvirkelig!! såååå spent på alt sammen. Vil svangerskapet gå bra? Er vi så heldige at vi får 3 friske barn? Graviditet er et mirakel og selv om dette var veldig etterlengtet og ønsket, får man mye å tenke på med en gang.. aah... Første steg er å gå trygt forbi 12 uker. La tiden gå fort! Terminen min er 19 august. Hvordan går det med dere der ute? :)

Endret av 3barnsmor_to_be
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999880-hei-alle-gravide-her-er-jeg-og/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye :-) jeg venter mitt første barn, er 12+4, så alt er nytt for meg! Du som venter ditt tredje barn, vet jo hva du har i vente :-) men like spennende uansett :D og det går nok helt fint, selvom de tolv første ukene går sakte!

Gratulerer!! :-) Jeg er like gammel som deg og venter nr 2 i starten av juli. Er i dag 11+5, så jeg hopper snart over i neste trimester. Hvordan er formen hittil? Jeg syntes nesten de første ukene går tregere når man han barn fra før jeg, bekymringene er større denne gang! :-P

Annonse

Tusen takk dere :) dette er veldig spennende. Nesten 4 år siden sist graviditet, så . Mine barn er straks 6 og 3 år.

Formen min er fin. Jeg er 5 uker idag , men ser ut som jeg er i 5 mnd! magen er sikkelig oppblåst, det skjedde med sistemann også. VELDIG irriterende!

Jeg er litt trøtt, har litt ømme bryster, kan plutselig bli superkvalm, men det går over med en gang jeg får i meg mat. Så klager ikke.

Jeg har masse vonde stikkinger i eggestokkene / der nede som bekymrer meg litt, men regner med det er bare at ting vokser og strekker på seg.

7 uker til, så skal jeg prøve å puste lettet ut. Tenkte å dra på privat UL, etter nyttår også :)

Har noen av dere vært på tidlig UL ?

Tusen takk dere :) dette er veldig spennende. Nesten 4 år siden sist graviditet, så . Mine barn er straks 6 og 3 år.

Formen min er fin. Jeg er 5 uker idag , men ser ut som jeg er i 5 mnd! magen er sikkelig oppblåst, det skjedde med sistemann også. VELDIG irriterende!

Jeg er litt trøtt, har litt ømme bryster, kan plutselig bli superkvalm, men det går over med en gang jeg får i meg mat. Så klager ikke.

Jeg har masse vonde stikkinger i eggestokkene / der nede som bekymrer meg litt, men regner med det er bare at ting vokser og strekker på seg.

7 uker til, så skal jeg prøve å puste lettet ut. Tenkte å dra på privat UL, etter nyttår også :)

Har noen av dere vært på tidlig UL ?

Gratulerer:) Jeg er gravid for første gang. 5+1 i dag. Har en fra før på halvannet år som er adoptert.

Kjenner lite symptomer. Kun litt kvalme som kommer og går.

Skal på UL 3.1. Da er jeg 7+6. Spent!!

ååå, har alltid hatt en drøm om å adoptere et barn. Så herlig at dere har fått det til. :) Gratulerer med det og med graviditeten! :)

Tusen takk :) Adopsjon er virkelig noe helt fantastisk, og vi har fått den nydeligste gutten. Traff han første gang når han bare var 31/2 mnd, og kom hjem med han en mnd senere. Allerede på barnehjemmet ble det kommentert hvor lik han er pappaen sin. Morsomt :)

Blir gøy og følge deg framover. Ser vi har termin omtrent samtidig :)

Gratulerer til dere også :) kan hvem som helst bestille privat ul? Har så lyst å få en bekreftelse på at alt er som det skal, har også litt diffuse vondter her og der i magen, men det er jo sikker helt normalt!

Er bare 4+ 2 idag, og ovelykkelig :)

Annonse

ah så spennende! Fortell gjerne litt mer om prossesen :)

Vi har gått gjennom utenlandsadopsjon. Gutten vår er født på Sri Lanka.

Først måtte vi godkjennes i Norge. Det er det barnevernet som gjør. Deretter blir rapporten sendt videre til Bufetat som gir endelig godkjenning for opptil fire år.

Det er tre adopsjonsbyrå i Norge og de ulike byråene har forskjellige land de samarbeider med. Landene har kriterier man må oppfylle for og kunne adoptere derfra. Det kan være alder, gift så og så lenge, barn fra før, helse, økonomi ect.

Vi bestemte oss tidlig i prosessen for at vi ville gå for adopsjon fra SL. Det var da kort ventetid der, og barna var små ved adopsjonstidspunktet.

Papirene våre ble sendt til adopsjonsmyndighetene på SL i november 2009, og i juli 2011 ringte den store tlf. Det var adopsjonsbyrået vårt her i Norge som lurte på om vi ville bli foreldrene til en liten gutt på 31/2 mnd.

Etter fire dager med papirarbeid, bestilling av flybilletter og hotell var vi på vei til gutten vår:)) Vi besøkte han på barnehjemmet hver dag i tre uker før vi var i rettsalen og formelt overtok foreldreansvaret for han. Da var det bare og ordne norsk pass og sette kursen hjem:))

Bare spør om det er mer du vil vite:)) Vi har veldig lyst til og adoptere en gang til, men ventetiden er nå så veldig lang, og SL er stengt for nye søkere, så vi bestemte oss for behandling i utlandet, og lyktes heldigvis med og bli gravide. Håper bare alt går bra, og at gutten vår får bli storebror:)

Gratulerer til dere også :) kan hvem som helst bestille privat ul? Har så lyst å få en bekreftelse på at alt er som det skal, har også litt diffuse vondter her og der i magen, men det er jo sikker helt normalt!

Er bare 4+ 2 idag, og ovelykkelig :)

Ja, det er hvem som helst :) men da må du selvfølgelig betale :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...