peanutts82 Skrevet 14. desember 2012 #1 Del Skrevet 14. desember 2012 hadde time idag kl 08 forovertidskontroll. sovnet ikke før 02:30 inatt, og våknet 5:00 av smerter. hadde smerter som jeg først trodde var rier. de kom hver 5 minutt og varte i ca 1 og et halvt minutt men kun på venstre side. de var nok smertefulle at jeg ikke fikk sove igjen, men ikke så smertefulle at jeg trodde det var rier. lå slik til 07. og da sto jeg opp og spiste og drakk te og ble mye bedre. googlet dette og fant ut at det ikke kan være rier siden det kun var på venstre side. dro til sykehuset, målte protein i urin, BT, og babyspark og kynner/rier. tydeligvis hadde jeg sammentrekninger uten at jeg har merket til dem. tror bekkenløsning- og nedpress smertene har overdøvet sammentrekningene. hun visste de til meg på skjermen at de var ganske konstante og kom med samme mellomrom hver gang. så var det inn til legen og ble UL. alt sto fint med kjøttbollen og hode var godt nede og festet og han hentet inn jordmoren for at hun skulle ta en innvendig sjekk for å se om jeg var modnet og hva tilstanden var. hun kommer inn, hilser på meg og sambo, ber meg dra ned buksen og trusa, og tar på gele/krem på fingrene og jeg bare: skal du ta hele hånden inn eller? og hun ler og sier at hun må inn så langt som det trengs for å finne livmorshalsen. at jeg skal ta begge hendene bak korsryggen og skyve bekkenet opp. nokså smertefullt for en med bekkenløsning fra helvete. så sier hun at det kan bli ubehagelig men skal ikke gjøre vondt. jævla løgner. så setter hun igang. støtter tommelen på skambenet (FLOTT) og tar resten av fingeren inn. FY FAEN I HELVETE - mista pusten så jævla ondt det var. glemte helt å puste og fikk ikke igjen munnen og pustet som om jeg gispa etter luft. øynene mine stakk ut som en bollefisk (fikk jeg pent høre fra sambo etterpå) og jeg var likbleik. Hitlers sadistiske søster kunne få inn en finger først og kjente hode til bebisen med engang, og deretter fikk hun inn to og tøyde på mor-munnen. FUCKING PAINFULL. så sa hun at jeg var 3 cm åpent og hadde trang skjede og hvis jeg blødde eller så blod i trusa i etterkant så var det bare pga henne. (takk skal du ha) så sier hun at dette her er ingenting iforhold til fødsel og jeg må vite at de gjør dette for å få ut babyen. (M''''''''' F''''''''') så nå er jeg hjemme, med noe som muligens kan være rier. de varer i 15-20 sek og kommer hver halv time. men selve smerten kan ikke beskrives som noe verre enn mensesmerter på en dårlig dag. vi får se hvor det utvikler seg hen. har ikke blødd og vannet har heller ikke gått. sitter her og venter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamy Skrevet 14. desember 2012 #2 Del Skrevet 14. desember 2012 uff... første gang de gjorde det der på meg så trodde jeg skulle besvime av smerten, hadde bekkenløsning å så det gjorde ikke ting bedre. men du får ha lykke til og håpe du får lille skatten din i armene ganske snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144832767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda_S Skrevet 14. desember 2012 #3 Del Skrevet 14. desember 2012 Omg. Takk for levende skildring:-D Jeg skal på sånn kontroll selv over helgen, og det er "kjekt" å vite hva man har i vente. Men, da er det bare å ønske deg lykke til - dagen er ung og alt kan skje! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144832779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Madam Mim♥ Skrevet 14. desember 2012 #4 Del Skrevet 14. desember 2012 huff kjenner godt igjen de smertene der fra igangsetting sist. Husker jeg ikke feil måtte jeg gjennom det rundt 7-8 ganger i den tiden det tok før fødsel startet.. En liten trøst til deg er kanskje at jeg synes nesten de smertene der var verre enn fødsel. Smertene under fødsel var selvsagt sterkere, men de bygger seg opp slik at du blir litt vant til dem før de blir hakket sterkere igjen. Smertene du i dag kjente er akutte og oppleves derfor som helt forferdelige!! Masse lykke til, krysser fingrene for at du senest iløpet av morgendagen har babyen i armene :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144832796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) takk takk, og tenkte jeg skulle skrive ned detaljert slik at andre kan lese nøyaktig hva som skjer hos Hitler på Ahus. jeg går rundt og håper på at fødsel smertene er annerledes enn de smertene jeg følte der og da. legen mente at jeg kom til å føde i løpet av helgen, men tilfelle rottefelle fikk jeg time mandag for igangsetting om ikke noe hadde hendt til da. han sa også at det var supert at jeg hadde kommet meg gjennom latensfasen uten å egentlig ha lagt merke til det. han sa, and i quote: "det er mange kvinner som ligger her oppe og jodler i flere dager bare for de 3 cm der". estimerte bebisen til å bli 3500g, hodet hans målte 33,5 cm og rundt magen hans var det samme. etter å ha googlet så er det visst nok lite. jeg vet ikke. kanskje kroppen selv vet at jeg har trang skjede og har laget en liten kjøttbolle så han kan passere uten problemer. hehe... krysser fingrene for en liten tass. Endret 14. desember 2012 av peanutts82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144832818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
iok med sønn <3 Skrevet 14. desember 2012 #6 Del Skrevet 14. desember 2012 Ser for meg du kommer til å kjefte litt under riene dine hehe... Ja, det er ikke noe digg å bli sjekka, eller stripsa, men det får ofte igang litt inni der, så det er til en god hensikt!! Når du blir lagt inn for å føde, vil de sjekke åpninga ofte... det er ubehagelig, men etterhvert er det andre ting som er værre for si det slik, så da tenker du ikke så mye over det. Men absolutt noe dritt!! Lykke til!! Nå kommer han snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144832833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
iok med sønn <3 Skrevet 14. desember 2012 #7 Del Skrevet 14. desember 2012 takk takk, og tenkte jeg skulle skrive ned detaljert slik at andre kan lese nøyaktig hva som skjer hos Hitler på Ahus. jeg går rundt og håper på at fødsel smertene er annerledes enn de smertene jeg følte der og da. legen mente at jeg kom til å føde i løpet av helgen, men tilfelle rottefelle fikk jeg time mandag for igangsetting om ikke noe hadde hendt til da. han sa også at det var supert at jeg hadde kommet meg gjennom latensfasen uten å egentlig ha lagt merke til det. han sa, and i quote: "det er mange kvinner som ligger her oppe og jodler i flere dager bare for de 3 cm der". estimerte bebisen til å bli 3500g, hodet hans målte 33,5 cm og rundt magen hans var det samme. etter å ha googlet så er det visst nok lite. jeg vet ikke. kanskje kroppen selv vet at jeg har trang skjede og har laget en liten kjøttbolle så han kan passere uten problemer. hehe... krysser fingrene for en liten tass. Min var 3265g og 50cm på 2 uker over, så han er vel helt perfekt tenker jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144832840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 14. desember 2012 Ser for meg du kommer til å kjefte litt under riene dine hehe... Ja, det er ikke noe digg å bli sjekka, eller stripsa, men det får ofte igang litt inni der, så det er til en god hensikt!! Når du blir lagt inn for å føde, vil de sjekke åpninga ofte... det er ubehagelig, men etterhvert er det andre ting som er værre for si det slik, så da tenker du ikke så mye over det. Men absolutt noe dritt!! Lykke til!! Nå kommer han snart haha.. oh yea.... de rundt meg får høre det. skal ikke gjennom dette alene. de skal få oppleve det VERBALT. håper han kommer snart ja. i løpet av helgen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144832842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amygdala84 Skrevet 14. desember 2012 #9 Del Skrevet 14. desember 2012 Lucky you. Skulle gjerne ha vært i dine sko nå! Registrerer også at A-hus er mindre strenge enn Bærum mtp igangsettingsdato. Tvi tvi! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144832848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mon tro.. Skrevet 14. desember 2012 #10 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Heia Det er ubehagelig å bli sjekket, men når hun er lengst oppe, da er det akkurat som om du får en rier. Var nok det du merket når du fikk så vondt, en rier . Når jeg ble igansatt fikk jeg fem piller opp på den måte , så greit å vite hva som skjer,og hvordan det føles. Du er heldig da som har 3 cm åpning! S da er du moden! Håper jeg har åpning og, ble mer positiv etter å ha lest at de smertene , også har du åpning! Hvor lenge hadde du de smertene egentlig, hvor mange dager? Masse lykke til neste timene da !! Endret 14. desember 2012 av Mon tro.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144833050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 14. desember 2012 Heia Det er ubehagelig å bli sjekket, men når hun er lengst oppe, da er det akkurat som om du får en rier. Var nok det du merket når du fikk så vondt, en rier . Når jeg ble igansatt fikk jeg fem piller opp på den måte , så greit å vite hva som skjer,og hvordan det føles. Du er heldig da som har 3 cm åpning! S da er du moden! Håper jeg har åpning og, ble mer positiv etter å ha lest at de smertene , også har du åpning! Hvor lenge hadde du de smertene egentlig, hvor mange dager? Masse lykke til neste timene da !! ja det var skikkelig vondt asså. men mest tror jeg fordi hun var Hitler's ukjente søster. Hun var så brutal i både væremåte og snakkemåte og det første hun sier er at det ikke skal gjøre vondt men ubehagelig. shitkjærring. hun har jo gjort dette før, hun vet jo at de fleste får jævlige smerter. hun kunne liksom ha advart. anyway... smertene jeg følte starte på termindagen, og det var ikke i bølger som rier, men mer konstant. det var ømhet og stølhet og bekkenløsning og vonde kynner. nedpress og trykk. de eneste gangene jeg ikke følte dem var når jeg var i ro. kan ikke hoste eller nyse uten å kjenne det der nede. idag er jo dag 6 på overtid så har hatt det slik i nesten en uke. ble jo henrykt av å vite at jeg er moden og 3 cm åpen. men når legen lagde en plan B for igangsetting på mandag i tilfelle så sank håpet igjen. da kan jeg visst gå slik i flere dager uten at noe skjer. så det var jo litt synd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144833368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 14. desember 2012 "riene" har nå gått over. har ikke noe smerter i det hele tatt bortsett fra det jeg har hatt de siste dagene. tror kanskje de "riene" jeg kjente var på grunn av gestapoen som kalte seg for jordmor. sov i noen timer og har laget pasta carbonara. :P nam nam. da var det bare å vente. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144833370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 14. desember 2012 takk takk, og tenkte jeg skulle skrive ned detaljert slik at andre kan lese nøyaktig hva som skjer hos Hitler på Ahus. jeg går rundt og håper på at fødsel smertene er annerledes enn de smertene jeg følte der og da. legen mente at jeg kom til å føde i løpet av helgen, men tilfelle rottefelle fikk jeg time mandag for igangsetting om ikke noe hadde hendt til da. han sa også at det var supert at jeg hadde kommet meg gjennom latensfasen uten å egentlig ha lagt merke til det. han sa, and i quote: "det er mange kvinner som ligger her oppe og jodler i flere dager bare for de 3 cm der". estimerte bebisen til å bli 3500g, hodet hans målte 33,5 cm og rundt magen hans var det samme. etter å ha googlet så er det visst nok lite. jeg vet ikke. kanskje kroppen selv vet at jeg har trang skjede og har laget en liten kjøttbolle så han kan passere uten problemer. hehe... krysser fingrene for en liten tass. Min var 3265g og 50cm på 2 uker over, så han er vel helt perfekt tenker jeg husker du hode omkretsen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144833374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
iok med sønn <3 Skrevet 14. desember 2012 #14 Del Skrevet 14. desember 2012 takk takk, og tenkte jeg skulle skrive ned detaljert slik at andre kan lese nøyaktig hva som skjer hos Hitler på Ahus. jeg går rundt og håper på at fødsel smertene er annerledes enn de smertene jeg følte der og da. legen mente at jeg kom til å føde i løpet av helgen, men tilfelle rottefelle fikk jeg time mandag for igangsetting om ikke noe hadde hendt til da. han sa også at det var supert at jeg hadde kommet meg gjennom latensfasen uten å egentlig ha lagt merke til det. han sa, and i quote: "det er mange kvinner som ligger her oppe og jodler i flere dager bare for de 3 cm der". estimerte bebisen til å bli 3500g, hodet hans målte 33,5 cm og rundt magen hans var det samme. etter å ha googlet så er det visst nok lite. jeg vet ikke. kanskje kroppen selv vet at jeg har trang skjede og har laget en liten kjøttbolle så han kan passere uten problemer. hehe... krysser fingrene for en liten tass. Min var 3265g og 50cm på 2 uker over, så han er vel helt perfekt tenker jeg husker du hode omkretsen? Måtte sjekke helsekorte... så din har et lite hode da han hadde 38 i hodeomkrets, å det synes jeg var lite. Jeg syns jo hele han var liten selvfølgelig. Veldig rart... tenk nå er du snart mamma for første gang. Det er helt fantastisk Mitt utrykk da han kom var: "åh shit!! En baby!!" Åsså lo jeg veldig av meg selv, og følte jeg måtte forklare at jeg viste jo at det kom en baby, men det var jo bare så rart likevel. Min sin liksom <3 Å nå er han, som han sier selv; "stor gutt". hehe... Å skal bli storebror om en mnd... spennende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144833759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivHeidi Skrevet 14. desember 2012 #15 Del Skrevet 14. desember 2012 Fikk omtrent samme behandling i dag, men ble litt mer opplyst... Anyway, VONDT gjorde det. Og det er det jaggu ennå. Blødd litt og greier, går som Dolly Duck på en dårlig dag. Det er nå 7 1/2 time siden. Fikk vite at undersøkelser når fødselen faktisk var i gang ikke kom til å bli så smertefulle. TAKK! Hvorfor må alt være så vondt a? Snu bebisen var mye verre enn dette da, når det pågikk. Så hva sier du Peanutts82, skal vi få ut en baby hver i løpet av natta eller helga? JA Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144833851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 14. desember 2012 takk takk, og tenkte jeg skulle skrive ned detaljert slik at andre kan lese nøyaktig hva som skjer hos Hitler på Ahus. jeg går rundt og håper på at fødsel smertene er annerledes enn de smertene jeg følte der og da. legen mente at jeg kom til å føde i løpet av helgen, men tilfelle rottefelle fikk jeg time mandag for igangsetting om ikke noe hadde hendt til da. han sa også at det var supert at jeg hadde kommet meg gjennom latensfasen uten å egentlig ha lagt merke til det. han sa, and i quote: "det er mange kvinner som ligger her oppe og jodler i flere dager bare for de 3 cm der". estimerte bebisen til å bli 3500g, hodet hans målte 33,5 cm og rundt magen hans var det samme. etter å ha googlet så er det visst nok lite. jeg vet ikke. kanskje kroppen selv vet at jeg har trang skjede og har laget en liten kjøttbolle så han kan passere uten problemer. hehe... krysser fingrene for en liten tass. Min var 3265g og 50cm på 2 uker over, så han er vel helt perfekt tenker jeg husker du hode omkretsen? Måtte sjekke helsekorte... så din har et lite hode da han hadde 38 i hodeomkrets, å det synes jeg var lite. Jeg syns jo hele han var liten selvfølgelig. Veldig rart... tenk nå er du snart mamma for første gang. Det er helt fantastisk Mitt utrykk da han kom var: "åh shit!! En baby!!" Åsså lo jeg veldig av meg selv, og følte jeg måtte forklare at jeg viste jo at det kom en baby, men det var jo bare så rart likevel. Min sin liksom <3 Å nå er han, som han sier selv; "stor gutt". hehe... Å skal bli storebror om en mnd... spennende å så nusselig.. oh shit.. en baby... haha.... kommer sikkert til å reagere slik jeg også. aner jo ikke hva jeg går til. blir spennende å se han og lukte på han. men da er jo han liten da min lille peanøtt... hehe... mulig han bare sklir ut.... hehe.. yea right... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144833865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #17 Del Skrevet 14. desember 2012 Fikk omtrent samme behandling i dag, men ble litt mer opplyst... Anyway, VONDT gjorde det. Og det er det jaggu ennå. Blødd litt og greier, går som Dolly Duck på en dårlig dag. Det er nå 7 1/2 time siden. Fikk vite at undersøkelser når fødselen faktisk var i gang ikke kom til å bli så smertefulle. TAKK! Hvorfor må alt være så vondt a? Snu bebisen var mye verre enn dette da, når det pågikk. Så hva sier du Peanutts82, skal vi få ut en baby hver i løpet av natta eller helga? JA ja gud takk. vil ha babisen i løpet av helgen. vil ikke bli igangsatt. åhhhh herregud kan tenke meg at det gjorde inni helvete ondt å snu bebisen. fy f... asså.... takk gud at jeg slipper det denne gangen. hvis det noen gang skjer med meg så doper jeg meg ned med paralgin forte først. :P åssen går det med smertene nå? mine forsvant etter noen timer, og det har ikke kommet noe blod hittil. har kommet veldig veldig lite slim som var brunlig farget. i den siste halvtimen har det kommet litt rier hver 20 minutt men de har bare vart 20-30 sek på toppen som om jeg har luft i magen. og bebisen sparker og åler seg mye. håper ikke han får ondt av riene. nå kjenner jeg faktisk at de klemmer han nedover kanskje han tenker... oooooo massasje. lol drikker te og spiser sjokoladepålegg med t-skje. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144833890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomfru1964 Skrevet 14. desember 2012 #18 Del Skrevet 14. desember 2012 Du er jo godt igang nå da:-)) Ble helt matt av å lese om disse her undersøkelsene.Blir mer og mer pysete for hvert år som går,grøss.... Her må jeg ihvertfall ikke føde nå,for her sitter alle værfast i snøstorm.Blir på med skiene isåfall på vei til sykehuset,hehe! Tror du får en fin fødsel jeg.Du har blitt så vant med alle plagene,så du kommer til å føde på 1-2-3:-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144834985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter #19 Del Skrevet 14. desember 2012 Du er jo godt igang nå da:-)) Ble helt matt av å lese om disse her undersøkelsene.Blir mer og mer pysete for hvert år som går,grøss.... Her må jeg ihvertfall ikke føde nå,for her sitter alle værfast i snøstorm.Blir på med skiene isåfall på vei til sykehuset,hehe! Tror du får en fin fødsel jeg.Du har blitt så vant med alle plagene,så du kommer til å føde på 1-2-3:-))) huff... nei det har vært en stor erfaring disse 9 mnd. hehe.. håper at fødsel går på 1-2-3. har du lenge igjen? håper virkelig ikke du sitter fast inne om d skulle skje noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144835027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomfru1964 Skrevet 15. desember 2012 #20 Del Skrevet 15. desember 2012 Du er jo godt igang nå da:-)) Ble helt matt av å lese om disse her undersøkelsene.Blir mer og mer pysete for hvert år som går,grøss.... Her må jeg ihvertfall ikke føde nå,for her sitter alle værfast i snøstorm.Blir på med skiene isåfall på vei til sykehuset,hehe! Tror du får en fin fødsel jeg.Du har blitt så vant med alle plagene,så du kommer til å føde på 1-2-3:-))) huff... nei det har vært en stor erfaring disse 9 mnd. hehe.. håper at fødsel går på 1-2-3. har du lenge igjen? håper virkelig ikke du sitter fast inne om d skulle skje noe. Jeg er så "heldig" at jeg har planlagt KS på torsdag,så jeg vet jo faktisk datoen! Men har mye harde kynnere og nedpress,og endel mensmurringer.Så iblant så tror jeg at det kan skje før.Er mitt første KS,har 4 vaginale fødsler bak meg.Men det er 14 år siden siste fødsel.Og er ute av trening for å si det sånn:-) Uff ja,vi er vant med stormer her,men pleier ikke å ha noe særlig snø.Så dette er ganske traumatisk;) For all del,er deilig inne.Men ikke lett å komme seg til sykehus om noe skulle skje.....så jeg venter litt til;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144835183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
iok med sønn <3 Skrevet 15. desember 2012 #21 Del Skrevet 15. desember 2012 takk takk, og tenkte jeg skulle skrive ned detaljert slik at andre kan lese nøyaktig hva som skjer hos Hitler på Ahus. jeg går rundt og håper på at fødsel smertene er annerledes enn de smertene jeg følte der og da. legen mente at jeg kom til å føde i løpet av helgen, men tilfelle rottefelle fikk jeg time mandag for igangsetting om ikke noe hadde hendt til da. han sa også at det var supert at jeg hadde kommet meg gjennom latensfasen uten å egentlig ha lagt merke til det. han sa, and i quote: "det er mange kvinner som ligger her oppe og jodler i flere dager bare for de 3 cm der". estimerte bebisen til å bli 3500g, hodet hans målte 33,5 cm og rundt magen hans var det samme. etter å ha googlet så er det visst nok lite. jeg vet ikke. kanskje kroppen selv vet at jeg har trang skjede og har laget en liten kjøttbolle så han kan passere uten problemer. hehe... krysser fingrene for en liten tass. Min var 3265g og 50cm på 2 uker over, så han er vel helt perfekt tenker jeg husker du hode omkretsen? Måtte sjekke helsekorte... så din har et lite hode da han hadde 38 i hodeomkrets, å det synes jeg var lite. Jeg syns jo hele han var liten selvfølgelig. Veldig rart... tenk nå er du snart mamma for første gang. Det er helt fantastisk Mitt utrykk da han kom var: "åh shit!! En baby!!" Åsså lo jeg veldig av meg selv, og følte jeg måtte forklare at jeg viste jo at det kom en baby, men det var jo bare så rart likevel. Min sin liksom <3 Å nå er han, som han sier selv; "stor gutt". hehe... Å skal bli storebror om en mnd... spennende å så nusselig.. oh shit.. en baby... haha.... kommer sikkert til å reagere slik jeg også. aner jo ikke hva jeg går til. blir spennende å se han og lukte på han. men da er jo han liten da min lille peanøtt... hehe... mulig han bare sklir ut.... hehe.. yea right... Satse på han finne veien ut greit ja Jeg ble klippa å merka ingenting jeg når han kom ut, så det var sikkert derfor jeg var litt "overraska" åsså Han blei tatt med sugekopp da, så fikk sånn ekstra kalott på hodet Gleder meg til å høre at han har kommet Her er det full pain!! :/ Synes virkelig synd i meg selv når 2 åringen prøve å hjelpe meg ut av senga for jeg har såååååååå smerter!! Kanskje jeg må få meg sånn nakkestøtt som man bruker på fly å slikt, å sitte å sove... Føler meg mørbanka på begge sider, også den stølheten da når jeg skal vagge meg avgårde som en gås! Jessda... Bare en mnd igjen nå Hoho Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144835236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mon tro.. Skrevet 15. desember 2012 #22 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Du er jo godt igang nå da:-)) Ble helt matt av å lese om disse her undersøkelsene.Blir mer og mer pysete for hvert år som går,grøss.... Her må jeg ihvertfall ikke føde nå,for her sitter alle værfast i snøstorm.Blir på med skiene isåfall på vei til sykehuset,hehe! Tror du får en fin fødsel jeg.Du har blitt så vant med alle plagene,så du kommer til å føde på 1-2-3:-))) De henter jo folk med snøscootere på jæren i nøden Kanske vi ses på sus etterhvert! Må ligge der litt i julen du da? Eller får du perm?? Endret 15. desember 2012 av Mon tro.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144835247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomfru1964 Skrevet 15. desember 2012 #23 Del Skrevet 15. desember 2012 Du er jo godt igang nå da:-)) Ble helt matt av å lese om disse her undersøkelsene.Blir mer og mer pysete for hvert år som går,grøss.... Her må jeg ihvertfall ikke føde nå,for her sitter alle værfast i snøstorm.Blir på med skiene isåfall på vei til sykehuset,hehe! Tror du får en fin fødsel jeg.Du har blitt så vant med alle plagene,så du kommer til å føde på 1-2-3:-))) De henter jo folk med snøscootere på jæren i nøden Kanske vi ses på sus etterhvert! Må ligge der litt i julen du da? Eller får du perm?? Ja,tenk å sitte bakpå en snøscooter med rier,eh.....au!MEN da bør vel hodet synke fort ned i fødselskanalen etter en slik tur! Grøss,venter litt!! Ja,jeg må ligge i 7 etg.Har hørt at det er ganske stille i førjulstida,så vi får god oppfølging håper jeg:-) Jeg blir vel den eldste der,så du finner meg fort,hehe! Tenåringene mine hjemme håper at jeg og bebisen kommer hjem til julaften.Så satser på det:-)Inn den 20 og hjem den 23 var det de forespeila meg......... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999878-tilbake-fra-overtidskontroll-406-og-3-cm-%C3%A5pent/#findComment-144835390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå