Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva forbinder dere med disse navnene? Vet at begge er mye brukt som mellomnavn, men vi tenker å ha det som eneste fornavn.. Oline blir oppkalling, Olive blir "oppkalling med en liten vri" :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 nydelige navn:). Oline ser jeg for meg en søt liten jente som elsker rosa og Olive er mer guttejente som liker og skate og er ganske kul og tøff :)

Skrevet

Olive er fint men ser litt for mye ut som Oliver uten r på papiret synes jeg.

Oline er veldig stødig.

Skrevet (endret)

Oline er superkoselig! Olive liker jeg ikke. Tenker på oliven! Og det ligner for mye på Oliver. Det er som at det mangler en r på slutten av navnet.

Endret av Andreaa
Skrevet

Oline er fint. Olive er heller ikke så ille syns jeg, men jeg tenker med en gang Ollivv, og ikke Olive rett ut.

Gjest Antarctica
Skrevet

Oline er fint! Koselig navn.

Olive ville jeg ha uttalt med engelsk uttale, Ålliv, og da blir det ikke så fint på norsk. Sier dere det som O-li-ve?

Skrevet

Begge er fine, på hver sin måte. Oline er norsk og gammeldags, mens Olive er internasjonalt og mer moderne. Blir litt som å velge mellom Åsmund og Lucas - to vidt forskjellige stiler. Hva passer til dere?

Skrevet

Synes Oline er veldig fint. Olive liker jeg ikke så godt.

Skrevet

Olive er nydelig :) Oline er mer traust. Olive er også mer internasjonalt hvis det er av betydning for dere.

Skrevet

Tusen takk for mange fine innspill! Olive vil bli uttalt O-li-ve til vanlig bruk, men kjekt å kunne bytte over til engelsk uttale i internasjonale sammenhenger :) Samboer har et norsk navn det er umulig å uttale på engelsk, og det har helt klart sine ulemper..

Koselig å se at så mange liker Oline, selv om det ikke er så mye brukt nå til dags :)

Skrevet

Oliva er et navn i min familie - en ny variant der:)

Skrevet

Liker Olive godt :) Oline blir for sukkersøtt i mine ører.

Skrevet

Liker nok Oline best, eller hva med Olin?

Skrevet

Olin har jeg aldri hørt før! Men det funker nok ikke på trøndersk, da det blir O-lin. Kan lett forveksles med Odin.. Vi har uansett ekstremt god tid på å bestemme oss :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...