Gå til innhold

NÅ skjønner jeg hva andre snakker om.

Anbefalte innlegg

Jeg har lært meg to ting i løpet av igår kveld.

1) Forstoppelse! Å gud hjelpe meg! Har noen en god ide eller ett godt kjerringråd til å få løst opp i det her?!

2) Jeg har alltid (og jeg beklager dette) fnyst litt av dem som blir hysteriske over litt blod. Men igår kveld under kvelsdstell, var jeg akkurat i den situasjonen selv. Jeg har ALDRI følt meg så hjelpeløs. Det var ikke engang snakk om mye (kan jeg i ettertid ha en viss forståelse for.)

Det var bare sånn at det ble litt mer rødt enn rosa da jeg tørka meg.

Ble stående på badet å grine til samboeren kom og prøvde å rasjonalisere med meg. Selvfølgelig funka ikek det, og den eneste som kunne prates med var mamma...

-Blir man noen gang for stor til å ville ha en mammaklem når man blir redd?

Mammaen min er wonderwoman! Hu er 5barns aleinemor, hun er utdanna hjelpepleier, ambulansearbeider og holder nå på å lese avansert medisin. Selvfølgelig vet mamman min ALT!

Hun fikk roa meg ned med at dette nok bare var blodkar i skjeden en plass, ettersom at det er utrolig mye som skjer der nede. Det var den konklusjonen vi slo oss til ro med, da vi ikke har hatt sex siden mandag, og ULtimen var på tirsdag. Var forberedt på litt blod i den forbindelse, men ikke forberedt på det igår.

NÅ vet jeg at alt er ok, at jeg ikke trenger å være redd, og jeg har klart å slappe av og sove i natt. Har hatt fantastisk støtte i samboeren, men mamma er og blir best her altså!!!

Fortsetter under...

Hehe, velkommen i klubben ;) Vi er utrolig sårbare når det gjelder spiren vår, den er jo allerede høyt elsket. Godt du har en så god mamma som klarer å roe deg ned. Selv er jeg motsatt, liker ikke snakke om intime ting med mamma. Bruker venninner til sånt jeg.

Lykke til videre. Klem

Mammaer er fantastiske. Jeg er så glad som har henne, det er ingen selvfølge.

Ved blødninger i svangerskapet skal man alltid kontakte lege uansett, da kan du få tidlig ul. Det skader jo ikke. Jeg ville iallefall gjort det.

Angående forstoppelse: prøv svisker. Sviskemos, sviskedrikk, sviskeyoghurt eller hva det måtte være. Det finnes jo f.eks. sviskemos og sviskedrikk beregnet på babyer (nestle), det er ingenting i veien for at du inntar det og.

Gjest Trulte med to små

Det er vel derfor man opplever ting for å kunne sette seg inn i hvordan andre har det på godt og vondt! :)

Men godt er det IKKE! Blødninger vet jeg mye om nå allerede :( men det ser ut som alt går bra, er 10+2 og har hatt en stor blødning hvor vi trodde jeg hadde mistet og gynekologen bekreftet dette, men han tok feil!! Den lille levde i beste velgående, men tvillingen hadde sluttet å vokse og blødningen kom av en blodansamling i livmoren.

Har blødd gammelt blod 3-4 dager tilsammen her og der, men den lille har det bra.

Jeg har skjønt at det er veldig vanlig med småblødninger i svangerskapet, men jeg vil alikevel anbefale alle å ta kontakt med legen, om så kun en liten telefon.

Er der større blødninger så ikke nøl, men reis på legevakten med en gang.

Man vil jo ikke gamble med noe og bedre å sjekke en gang for mye en en gang for lite.

Og jeg har jo selv erfart at når alt håp ser ut til å være ute, så kan legen ta feil og føler en selv at noe ikke stemmer, ja da ber man om en sjekk til!! :)

Mener ikke å skremme noen, dette er bare mine råd mht egen erfaring. :)

Annonse

Jeg og mammaen min har ett utrolig nært forhold. Men tror det er veldig mye fordi mamma var 15 da hu fødte meg. Dessuten har jeg vokst opp med en veldig høy takhøyde hvor ingenting er farlig å snakke om og veldig lite er farlig å spøke med. Til tider har det vært vanskelig å ha en "venninnemamma" men for det meste er det veeeeldig godt!!!

<3 lykke <3 ; bra å høre at legen tok feil! Det skjedde også mamma da hun skulle ha siste med prøverørsforsøk. Hun mista ene tvillingen og lege nente begge var borte. Nå har jeg heldigvis en fantastisk søster på snart 4 år!:D

Må ha vært skremmende i går!

Her har vi hatt ekstremt snøvær siden onsdag, og jeg som ikke har lov å løfte tungt har måttet måke tonnevis med snø (føles hvertfall slik), da vi nok har over en meter nå, pluss enorm vind som flytter rundt på den i tillegg.

Ekstra vond i rygg og bekken, endte det med at jeg ramla så hardt i bakken at jeg ikke turte reise meg på en stund!

Ble våt i trusa og var sikker på at det var blod, men fallt rett og slett så hardt at jeg ikke hadde full blærekontroll...!

Noe vondt i magen, men ingen blødninger heldigvis, men veldig forslått og har store problemer med å gå:(

Kjenner at skrekken fortsatt sitter i...

Gjest Trulte med to små

Må ha vært skremmende i går!

Her har vi hatt ekstremt snøvær siden onsdag, og jeg som ikke har lov å løfte tungt har måttet måke tonnevis med snø (føles hvertfall slik), da vi nok har over en meter nå, pluss enorm vind som flytter rundt på den i tillegg.

Ekstra vond i rygg og bekken, endte det med at jeg ramla så hardt i bakken at jeg ikke turte reise meg på en stund!

Ble våt i trusa og var sikker på at det var blod, men fallt rett og slett så hardt at jeg ikke hadde full blærekontroll...!

Noe vondt i magen, men ingen blødninger heldigvis, men veldig forslått og har store problemer med å gå :(

Kjenner at skrekken fortsatt sitter i...

Huff så vondt for deg å falle slik, jammen ikke rart du ble redd!

Håper det går bra med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...