MGS123 Skrevet 14. desember 2012 #1 Skrevet 14. desember 2012 Når begynte dere å gi brød til baby, og hvordan? Fikk de en skalk og gnage på eller oppbløtte "vanlige" biter? Med eller uten pålegg? Syns det er litt skummelt jeg, i forhold til å sette i halsen... og får så mange ulike svar av folk, så hadde vært kos om noen hadde litt erfaringer å dele... Bare meg som er litt "pysete" av meg?
førti Skrevet 14. desember 2012 #2 Skrevet 14. desember 2012 Jeg ventet til 8 mnd. Hun var nok klar før, men ville få henne til å spise større porsjoner med middag først. På helsestasjon sa de at vi kunne introdusere nå som hun bar 8 mnd. Begynn med kjempesmå biter og se hvordan det går.
Rose04 Skrevet 14. desember 2012 #3 Skrevet 14. desember 2012 Tror mini smakte på brød første gang rundt 8-9 mnd kanskje, da han hadde fått 2-4 tenner. Ga han små brødbiter i starten på størresle med 1/2 terning. Ga vanlig brød, ikke skorpe og ikke bløtt. Brød er så mykt så setter nok ikke det i halsen så lett hvis man gir små biter. Ga uten pålegg i begynnelsen og etterhvert litt større biter med smør eller smøreost på. Gikk overraskende bra, tygde det godt og svelget ned. :-)
Underveis --> Skrevet 14. desember 2012 #4 Skrevet 14. desember 2012 6 mnd. Fikk skorper å tygge på mens vi spiste middag. Hadde ingen tenner (og har bare en nå, 10 mnd gammel ;-).
*KlaraKu* Skrevet 14. desember 2012 #5 Skrevet 14. desember 2012 ho var 6 mnd da ho fikk brødskive med pålegg. delte opp bittesmå biter. nå er ho 11 mnd og dytter 1/4 av brødet i munn av gangen(Deler brødet i 4 deler bare). ho er ett matvrak uten like.
Dini Skrevet 14. desember 2012 #6 Skrevet 14. desember 2012 6 mnd da hun fikk en tørr brødskalk å gnage på. Da var den første tanna på vei og lillemor klødde så fælt.. Gikk helt fint, men fulgte selvfølgelig nøye med og tok vekk store biter så hun ikke satte i halsen. Fra 6 mnd fikk hun brødbiter med pålegg. Små nok biter til at hun fikk de i seg. Avogtil bløtet jeg bunnen litt i melk/vann for at de skulle være lettere å få i seg. Var sånn jeg fikk hun til å spise skorpe
Nettie+jentungen Skrevet 15. desember 2012 #7 Skrevet 15. desember 2012 Vi begynte for noen uker siden, hun er 7,5 mnd. Gir henne gjerne en skalk hun kan fikle med og bite litt på. Begynte med bittesmå biter, nå er de litt større. Har prøvd leverpostei, makrell i tomat og fruktmos. Hun har så dårlig matlyst at vi gjør alt for at hun skal få i seg litt. Akkurat nå får hun i seg en kvart brødskive.
MGS123 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2012 Tusen takk for svar allesammen! Vi prøver
Malin*lykkelig* Skrevet 19. desember 2012 #9 Skrevet 19. desember 2012 Her begynte vi når frøkna var 5 1/2 mnd, hun får brødskive med leverpostei og syns det er snadder Ingen tenner, men det er ikke noe problem!
Von Hertelhofen Skrevet 20. desember 2012 #10 Skrevet 20. desember 2012 Hun fikk gnage på skalk fra hun var 5 mnd gammel. Har aldri satt noe i halsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå