Gå til innhold

Studentmamma88 :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe jeg har skjønt det:) Det går litt opp og ned, svingningene er mye større uten medisin der hun noen dager spiser vedlig godt og noen dager ingenting. Så hun har hittil hatt to perioder der hun ikke har spist nesten noenting (hun ville ikke ha yougurt eller sjokolade engang), men også to perioder der hun har spist veldig godt. Så jeg lurer på om hun får sår i spiserøret som gjør at hun da ikke vil ha noenting på noen dager mens det gror...

Men vi stresser ikke og mat er ikke et tema her i hus nå (null tilbakemeldinger om det hun spiser, null oppmuntring, null oppmerksomhet, null snakk om mat), så hun styrer nøyaktig selv hva hun skal spise og ikke spise. Så hun går selv å peker på kjøleskapet når hun er sulten å peker på det hun vil ha av pålegg og slikt. Det ser ut til å fungerer mye bedre, også i nedgangperiodene, fordi hun "tester" ut spisinga uten at vi "ser det" fordi hun ikke får oppmerksomhet på det.

Så vi avventer situasjonen å ser hvordan det fungerer fremover. Foreløpig syntes jeg det går veldig bra:)

Aner ikke hva vektoppgangen er, men hun hun ser sunn og frisk ut så vi følger ikke egentlig ikke med den vekta. Hun vokser iallefall bra fordi det går voldsomt med klær for tiden! To-tre uker så er klærne for liten, og nå bruker hun 104 i størrelse! Periodene der hun ikke spiser noenting varer noen dager før det tar seg opp igjen, så går hun sakte men sikkert mot makspunktet der hun spiser nesten hele dagen for så å miste matlysten igjen. Det er samme mønster som før vi begynte med medisinen, og når hun er på maks-punktet så bruker hun 3-4 timer på å sovne og er ekstremt urolig på natten. Så det er tydelig at hun får mye refluks rett før hun får en dårlig periode. Hun tømmer 3-4 flasker vann på natten når hun har refluks, så det er tydelig at hun vil svelge noe ned som hele tiden kommer opp. Idag har selvfølgelig svigermor gitt henne pølser (hun vet at hun ikke får lov!), hun spiste en og en halv tykk-pølse rett før leggetid fordi hun elsker pølser over alt på jord! Sover hun? Nei, helt umulig for henne nå..! ..og hun kommer ikke til å sove i natt (pleier å sovne rundt 5 om morgenen når hun har refluks). Så nå kjenner jeg at julaften er litt ødelagt siden hun og jeg kommer til å være trøtt og grinette av søvnmangel i morgen.. Nok et bevis på at kostholdet er superviktig for disse barna, og regner med at hun mister matlysten noen dager nå pga dette.. Topp!! Ahh.. jeg blir så irritert av min svigermor som mener alt dette med refluks og spisevegring bare er tull og at hun bare er kresen og at vi overdriver. Selv maser hun voldsomt og gir henne masse oppmerksomhet når hun ikke spiser eller ikke vil smake, akkurat det vi IKKE skal gjøre!

Ahh.. vet ikke hva jeg vil med dette innlegget engang, bare en smule frustert fordi noen pølser faktisk kan ødelegge kvelden, natten og dagene i ettertid. Å frusterert fordi jeg har en svigermor som ikke tar hensyn for fem øre og bare kjører på med pølser, sjokolader og kaker så fort vi snur ryggen til! Kjenner at jeg kan ikke begynne å kjefte på lillejulaften heller, vi skal jo tross alt feire jul sammen.. Jaja, men når svigermor ikke er her går det generelt sett kjempefint med henne nå! God jul til dere:)

Endret av Studentmamma88

Vet ikke hva vektoppgangen til min er jeg heller. Vil ikke vite det heller, for er redd jeg bare blir bekymret. Hun er jo ganske tynn. Men, jenta mi vokser også masse i lengden! Trodde hun var drøy jeg, som bruker 98 i bukser. Bruker jenta di 104 i både bukser og gensere? Vet ikke hvor lang jenta mi er nå, men hun har alltid vært rimelig lang for alderen.

Skjønner du blir frustrert over svigermor altså. Det hadde jammen jeg blitt og. Skjønner ikke hvorfor det skal være så moro å stappe ungene full av kaker og sjokolade for eks.

Få mannen din til å ta henne fatt litt.

Riktig god jul til dere også!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...