Gå til innhold

Varierer sparkene hos dere?

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 + 5. Hatt flere dager på rad med mye spark å bevegelser. Enkelte dager er d roligere . Vert roligere i går å idag en sen siste uka. Har rolige dager innimellom. Men jeg kjenner jo liv flere ganger iløpet av dagen. Men etter dager med veldig mye blir man ho litt bekymret når d er en sag med litt mindre.. Kan jo bare være at h*n sparker inn mot ryggen? Hvordan er d hos dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999738-varierer-sparkene-hos-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han lille min merker jeg hver eneste dag,noe jeg skal siden jeg er i uke 33,men er veldig opp og ned hvor aktiv han er i løpa en dag, kommer egentlig helt an på hvor mye jeg spiser,vert dårlig til og spise idag,så idag er han rolig,han har også snudd seg, og da fikk jeg beskjed at han ville roe seg mye

Jeg var faktisk på sykehuset for å ta CTG idag (er det ikke det det heter?) fordi jeg har kjent så mye mindre spark de siste dagene. Uka før der, var det også dager med mindre spark. CTG gikk kjempefint, flere spark ble registrert, som jeg altså ikke merket!

Nå er jeg litt lengre på vei enn deg da, 29 uker, men det er veldig normalt å kjenne variabelt med liv. Det er dager hvor bebis er helt spinnvill, andre dager er det veldig rolig, bare et par heftige spark innimellom, og resten er mest bevegelser (snuing, turning) jeg kjenner.

Kjenner stort sett liv hver dag, men hvor mye liv jeg kjenner, varierer veldig. Også hvor jeg kjenner det, og om det er spark eller bare at hun snur litt på seg. Er i uke 26 nå, og hun har vel såpass god plass at hun flytter litt rundt på seg etter hvor det passer henne. Enkelte dager kjenner jeg såvidt litt liv før jeg legger meg, men basert på mitt forrige svangerskap, er dette ikke noe å bekymre seg for. Da kjente jeg lite liv, selv om det var noe hver dag, men det var aldri kraftige spark som det er med denne og første.

Annonse

Her er det også variabelt, men så lenge jeg kjenner liv hver dag så tenker jeg at det er greit. Fikk panikk første gangen jeg kjente mindre liv enn vanlig, men etter en sjekk da så har jeg roet meg med at det er sånn det skal være :)

Men helt på slutten skal man vel være litt mer obs om det blir merkbart mindre bevegelse.

Er 26+6 og kjenner liv dalig. Noen dager kraftigere enn andre, men den lille har jo fortsatt god plass. Sparker babyen mot ryggen merker man det ikke like godt. Jeg tenker også at det er ok så lenge jeg kjenner liv daglig. Tenker ikke over hvor kraftige sparkene er. For noen dager kjennes det ut som babyen bare vrir litt på seg der inne, og magen endrer fasong :P (i stedet for de typiske sparkene).

Jeg er i uke 27 og noe dager er lillegutt helt i hundre mens andre dager er han rolig, og jeg kjenner mindre spark. Til å begynne med fikk jeg helt panikk når han var rolig en dag, sikker på at noe var galt. Men har funnet ut at mengde og stryke på sparkene kan variere ettersom hvordan han ligger og sånn, og så lenge jeg kjenner spark hver dag skal jeg ikke få panikk og ringe hysterisk og gråtende til mannen min på jobb :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...