Gå til innhold

Matpakke til ettåring. Hva?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Her går det i brødskiver med leverpostei, salami, kokt skinke og av og til prim.

Legger alltid med en banan, oppdelt eplebiter, gulrotskiver eller annet fruktt/grønnt.

Har vi laget pizzaruller, så legger jeg med det, og frokostmuffins med brunost har også vært med :)

I vår bhg serverer de oppdelt frukt kl 14 så vi har bare med litt supplement til dette måltidet, de andre måltidene er inkludert. Da sender jeg alltid med en yoghurt og litt oppdelte grønnsaker (f eks agurk, cherrytomater, minimais eller gulrøtter). Og enten smurte speltlomper, grove frokostvafler eller grove lapper som jeg har stekt kvelden før til kveldsmat. Kanskje ruller jeg sammen en skive kyllingpålegg og en skive gulost i folie :) En sjelden gang blir det Ellas kitchen fruktpose men de er jo så dyre... Høres ut som om jeg sender med sinnsykt mye nå men jeg sender jo bare med noe av dette hver gang og i små mengder altså ;) Muffin er ikke så glad i brød og i bhg så serverer de alltid brødmat kl 11, så jeg prøver å finne på andre ting til matpakken hans til kl 14-måltidet.

Gjest jule-Juliea

soyayoghurt

potet og spinatlomper

fiskekaker

fiskepinner

lunsjkake - lett å lage selv å fryse ned =)

Kokt egg

Min får mye slik type mat som nevnt over, fordu hun spiser kun leverpostei av pålegg og det er lett å bli lei så da får hun mye annet for å vaier.

Tulla får frukt og biola i barnehagen før soving og varm middag etter soving, så her har vi kun med matpakke til frokost.

Da går det mye i brødskiver, fruktbiter, grønt og veldig ofte yoghurt med eller uten havregryn/musli....og gjerne litt kokt egg...

Er det noe middagsrester kan det være hun får med det, men bare hvis det er noe som passer å spise klokken 09.00....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...