Gå til innhold

Har dere hørt om navnet Leanda før?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har aldri hørt det før,men synes faktisk det var fint :) Kun 4 stk i norge i følge SSB

Endret av snartmamma2013
Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi det har jeg faktisk aldri hørt før....var i grunn ganske fint:)

Skrevet

Ja det synes jeg også:). Så hvis folk vil ha fine spesielle jentenavn,så er jo dette en mulighet :)

Skrevet

liker uvanlige navn jeg.

veldig fint.

er det et navn du skal bruke?

Skrevet

Ja var nydelig :). Hvis jeg får ei jente engang,tror jeg faktisk at jeg vil tenke på det ja:) selvom jeg egentlig har bestemt navnet på min fremtidlig datter

Skrevet

Nei, og det var ikke fint - tenker "veranda"... Har dog hørt bådee Leona, Leandra og Leander.

Skrevet

Nei er jo greit noen ikke liker det også. Liker og Leona jeg da:). Men enig med de 2 siste

Skrevet

Ja er pent:). veldig spesielt da.

Gjest Antarctica
Skrevet

Konstruert. Av noen som ikke fikk Leandergutten de ønska seg.

Skrevet

Det var ikke pent. Leander er jo et fislete guttenavn til å begynne med, og sånn sett burde jenteversjonen være mer passende, siden Leander jo er feminint. Men Leandra hørtes bare konstruert og hjemmesnekret ut, og litt som et latinsk innsektnavn eller noe. Så, nei liker ikke det.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jenteversjonen av Leander er Leonore. Sånn historisk sett! (F eks i Holbergs skuespill, der er det unge forelskede paret som regel Leander og Leonore.)

Skrevet

Leander er ikke pent nei,men dette jentenavnet stammer ikke fra det,men Leanda er nydelig,men alle har jo forskjellig smak:)

Skrevet

Jeg har ikke hørt det før, det var ikke stygt, men ikke helt min smak.

Gjest Antarctica
Skrevet

Leander er ikke pent nei,men dette jentenavnet stammer ikke fra det,men Leanda er nydelig,men alle har jo forskjellig smak:)

Hva stammer Leanda fra, da?

Skrevet

Står bare at opprinnelsen ikke har kommet enda, fordi det er så nytt

Skrevet

Likte absolutt ikke navnet Leanda, men er jo bra at alle har forskjellig smak så ikke alle blir hetende det samme ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Vel. My point exactly: konstruert av noen som ikke klarte å finne på et jentenavn til dattera og derfor heller fiksa litt på et guttenavn.

Skrevet

Synes ikke det er det,men alle mener forskjellig:)

Skrevet

vi har ei Leandra i familien og synes det er kjempe fint. . Hun blir ofte kalt Lea :)

Skrevet

Vel. My point exactly: konstruert av noen som ikke klarte å finne på et jentenavn til dattera og derfor heller fiksa litt på et guttenavn.

Jeg måtte bare delta i denne debatten da vi har et par Leanda`er i familien. Navnet er definitivt ikke nytt og er av gresk opprinnelse. Det betyr sterk som en løve. Navnet har vært med meg hele livet og betydd masse siden min bestemor het det. Vet også om flere i engelsktalende land med det navnet selv om det ikke er det mest vanlige der heller. Verdens beste kvinnelige triatlet heter Leanda Cave ;-)

Jeg er veldig godt kjent med navnet

Skrevet

Nydelig navn:) men i følge SSB er det kun 4 med det navnet :)

Skrevet

Nydelig navn:) men i følge SSB er det kun 4 med det navnet :)

Ja, jeg vet. 4 som lever. Min bestemor døde for 20 år siden. Og jeg vet om en som ikke har kommet inn på statistikken enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...