Gå til innhold

er det frekt ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en vennine som i flere år har ønsket seg flere barn,men toget er gått.ho ønsket seg en datte som sku ha ett nydelig navn,er det frekt av meg å ta det navnet hvist det blir ei jente jeg får ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på hvor gode venninner dere er, tenker jeg. Hadde det gjeldt en god venninne, ville jeg aldri tatt det navnet, med mindre hun hadde syntes det var ok. Jeg ville altså spurt henne først. Hadde det derimot vært noen jeg ikke traff så ofte, og heller ikke egentlig brydde meg sånn veldig mye om, ville jeg nok kanskje bare tatt det. Jeg ville kanskje også vurdert å spørre henne om det var greit først, og hadde hun sagt at det var greit, hadde jeg tatt det. Hadde hun sagt nei, er jeg faktisk usikker på om jeg ville hørt på henne, eller om jeg ville valgt å "trosse" henne.... Men da hadde kanskje navnet fått en litt negativ vending, og et annet navn ville blitt vurdert.

Skrevet

Jeg hadde spurt og snakket med hu om det.

Skrevet

Kommer vel an på hvor gode venninner dere er, tenker jeg. Hadde det gjeldt en god venninne, ville jeg aldri tatt det navnet, med mindre hun hadde syntes det var ok. Jeg ville altså spurt henne først. Hadde det derimot vært noen jeg ikke traff så ofte, og heller ikke egentlig brydde meg sånn veldig mye om, ville jeg nok kanskje bare tatt det. Jeg ville kanskje også vurdert å spørre henne om det var greit først, og hadde hun sagt at det var greit, hadde jeg tatt det. Hadde hun sagt nei, er jeg faktisk usikker på om jeg ville hørt på henne, eller om jeg ville valgt å "trosse" henne.... Men da hadde kanskje navnet fått en litt negativ vending, og et annet navn ville blitt vurdert.

jeg har ingen kontakt md henne på flere månder,traff henne ikke sånn kjempe ofte før heller,men ingen kontakt nå,pga xen miner ev barndomsvenn av ho.
Skrevet

Hadde ikke gjort det,men det må jo folk bestemme selv det :)

Skrevet

Hva slags navn er det da? Jeg ville tenkt på om det var et valig navn, som Emma eller Sara, eller om det var et spesielt et, som Annabell eller Rosalind? Er det veldig uvanlig, så ville jeg nok synes det var litt frekt... Særlig hvis hun tidligere har stått deg nær, og det mest sannsynligvis også er et sårt punkt for henne. Spør du henne pent, hun er vel på Facebook, så kanskje hun føler seg beæret og stolt, i stedet for sur og bitter...?!

Gjest Antarctica
Skrevet

Kall ungen det du vil den skal hete. Det er jo ikke sånn at man har "tvidd" et navn for all framtid, for alle kjenninger, selv om man har sagt man liker det.

(Ei jente jeg gikk på skolen med, drev stadig og sa at hennes evt sønn skulle hete Daniel, i mange år sa hun det. Menda hun fikk en sønn hadde smaken endret seg litt, han heter Patrick!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...