Gå til innhold

Dere med matkonto/kort

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har kredittkort fra trumf og coop. Overfører penger dit en gang i mnd.

Jeg synes det er veldig greit, jeg får full oversikt over hvor mye vi bruker på slikt. Men jeg er nøye på å betale alt, så ikke det kommer renter i tillegg.

Man får jo faktisk litt ekstra igjen også, mer kjøpeutbytte på coop, og trumfpoeng, som jo også er penger.

Vi bruker trumf visa som matkonto, og har vært vårt kort til dette. Det man må passe på er jo at dette er jo et kredittkort og det løper renter hvis man ikke betaler inn tidsnok, men med min mann så er ikke det noe problem. Vi setter da av en viss sum til mat og til alt annet på budsjettet på en egen regningskonto, og når det trengs overfører vi da til trumfkortet.

Nå skal det sies at vi bruker dette kortet til andre innkjøp også, for vi "sparer" jo penger også når det brukes. Så vi får en god del overføringer, men som sagt så er mannen en skikkelig budsjett og pengenerd så det er ikke noe problem ;)

Håper du fikk noe ut av bablingen min, det er ihvertfall sånn vi gjør det.

Vi har en fast dag med faste trekk i banken, vi overfører ingenting, det gjør banken for oss.

Har en regningskonto hvor lån og alle faste utgifter trekkes fra og en matkonto med eget kort.

På den faste dagen overfører banken en sum penger fra min og mannens lønningskonto, et beløp til regningskontoen og et til matkontoen.

I matbutikken bruker vi bare det kortet som hører til matkontoen.

Jeg har altså et kort til lønningskontoen min og et til matkontoen. Mannen har bare et kort, det er til hans lønningskonto, om han skal handle i matbutikken tar han matkortet fra min lommebok. Regningskontoen har ingen kort, der går jo alle regningene via nettbank.

Ikke noe vanskelig i praksis her ihvertfall, fungerer utmerket :)

Annonse

Hehe! Bablingen er til god hjelp! Jeg er også en pengenerd, så kredittkort går fint. Tror bare mannen min synes det begynner å bli mange kort, konti og koder :/ så, da lurer jeg på hva dere gjør :)

Anonym poster: ed313a58cef8fa20f6def995f71e6e4d

Vi tjener ganske likt, så når vi får lønn overfører vi 4000 kr hver til matkonto.

Vi har et trumf visa kort som er vårt matkort. Har et hver.

Det er i utgangspunktet et kredittkort, så vi passer på at vi ikke går over 8000 pr mnd, for da må vi betale renter.

Fordelen er at vi sparer trumf poeng, og handler av og til ting vi trenger på det.

Her om dagen bestilte jeg f eks to kjeler.

Fungerer supert for oss, og gir oss grei oversikt over hvor mye vi bruker på mat og husholdsningartikler.

Nå i jula overfører vi litt ekstra, for da går det mer penger til mat.

Anonym poster: 5e423176ba91b301d7056253253b553a

Vi bruker trumf visa som matkonto, og har vært vårt kort til dette. Det man må passe på er jo at dette er jo et kredittkort og det løper renter hvis man ikke betaler inn tidsnok, men med min mann så er ikke det noe problem. Vi setter da av en viss sum til mat og til alt annet på budsjettet på en egen regningskonto, og når det trengs overfører vi da til trumfkortet.

Nå skal det sies at vi bruker dette kortet til andre innkjøp også, for vi "sparer" jo penger også når det brukes. Så vi får en god del overføringer, men som sagt så er mannen en skikkelig budsjett og pengenerd så det er ikke noe problem ;)

Håper du fikk noe ut av bablingen min, det er ihvertfall sånn vi gjør det.

Sånn gjør vi det også. Veldig greit :-)

Vi var i banken og opprettet en ny konto, altså matkonto. Vi fikk hvert vårt bankkort uten bilde, med samme kode som på vårt vanlige bankkort. Når lønningen kommer på konto, overføres det en viss sum fra hver vår konto inn på matkontoen. Vi gjør ingenting, alt går automatisk. ;-) utrolig lettvint. :-)

Koster ikke disse kortene å ha? Kan du velge kode?

Anonym poster: ed313a58cef8fa20f6def995f71e6e4d

Nei, de koster ikke noe å ha. Kostnaden kommer om du ikke betaler i tide ;) Jeg valgte kode på det ene selv, så da valgte jeg den samme som på det andre kortet.

Annonse

Så lenge man har kontroll synes jeg Trumfkortet er supert. Ettersom vi bruker det ganske mye får vi omtrent 4000,- på trumfkontoen i løpet av et år. Det skulle i utgangspunktet gå til ferier, f.eks som ekstra lommepenger, men pga tvillinger i vente og store innkjøp (hadde jo alt til en, men så måtte vi plutselig ha dobbelt opp) så har vi i år brukt de til barneutstyr :)

Dette ble en liten avsporing, sorry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...