Gå til innhold

Ekstrem munntørrhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som er utrolig tørr i munnnen. Er konstant tørst og tørr i munnen.

Drikker bare vann, brus og alt annet sluttet jeg med naturlig i 5 uke da det ikke smakte noe godt lenger

Men er så tørr i munnen konstant. Drikker 3-4 liter vann i døgnet og det burde holde.

Jeg vet at i 10+ skal man være ekstra tørst og må drikke mer...men dette er litt vel mye vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempetørr i munnen jeg også, drikker gjerne 1/2 liter i løpet av natta, våkner og er tørr. Sliter litt med å få i meg vann på dagtid, blir fort kvalm av smaken, men drikker uttynnet eplejuice, supersval saft, og litt vann på trass innimellom. Husker jeg tørstet mye i sist svangerskap også, og rnda værre ble det under amminga:/ da drakk jeg MENGDER! Dag som natt. Tenker det er kroppen som gir beskjed, vi har jo et økt væskebehov for tiden.

Meeeeen, blir det ekstremt, så kan du jo ta det opp med legen, stor tørste kan jo være et tegn på diabetes, så skader ikke å følge det opp hvis du er bekymret.

Skrevet

jeg skal til legen på mandag på vanlig kontroll så må ta det opp der. Vil jo ikke skade smitt og smule i magen min.

Men kan det være verre fordi det er to og ikke en?

Har drukket 1 liter vann siden jeg sto opp for en time siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...