Gå til innhold

Vokner fem/hall seks.... La gråte, det er jo natt!??eller?

Anbefalte innlegg

Min på 9 mnd er nett begynt sove rundt! Sov t sju første dagene sov rundt, men nå Vokner han hall fem hall seks å vil ikkje roe seg før får melk! Sover bare hall time, en time etterpå!!! Noen med tips;) ville dere gitt mat på " natta" ?! Er det ikke vanlig stå opp så tidele når man nett er begynt sove rundt!?:)

Fortsetter under...

Vanlig og vanlig, babyer er like ulike som oss voksne :) hehe

Her våknet Muffin kl 05 fra han begynte å sove rundt 7 mnd gammel. Han våknet da fast kl 05 hver morgen helt til han var 15 mnd gammel. Var bare å stå opp for han satt først og bablet lykkelig. Når ingen kom ble han etterhvert sint og fortvila, sto i senga og hylte og vekket hele huset stakkar. Og han var lys våken og hadde ikke noe behov for å duppe igjen før klokka 09-10 på formiddagen så han var definitivt utsovet. Når han var 15 mnd begynte han plustelig å sove til kl 06, og fra bhg-start når han var 17 mnd gammel så sover han endelig 12 t netter fra 19-07!

Her funket det ikke med flaske, skal love deg at vi prøvde.. ;) Men du kan jo fint prøve å gi en flaske melk i grålysninga når han våkner og se om knøttet da vil sove videre. De 1-2 timene tennene da ligger i melkebad har lite å si, babyer sover jo flere dupper på dagtid uten å pusse tennene først også. Hadde hvertfall ikke latt en utsovet baby som er klar for dagen ligge og skrike alene.

Endret av Madolyn&Muffin

Ja, barn er forskjellige. Kanskje mener barnet ditt at det er morgen kl 5...? Det er ingenting i veien for å gi mat på natta eller tidlig morgen. Vi gjør det enda med barnet vårt (han er nå 13 mnd).

Men det kan vel uansett være greit å ikke la barnet bare gråte når det våkner tidlig. Enten stå opp eller prøve å få han til å sove litt til ;-)

Lykke til!

Her våkner frøkna litt over 4! men hun ligger og er fornøyd med tilværelsen til rundt 5, da må vi stå opp. Hun sovner igjen rundt 8 halv 9 ,så hun er uthvilt. Legger seg 19:00- 19:30... hun har alltid sovet lite....noen trenger ikke så mye søvn gitt *gjesp*

Tidspunktet for når det er morgen kommer sansynligvis til å endre seg i løpet av de neste årene ;-) Her har storebror (3 år) kalt det morgen både før og etter 0600 i perioder, og har vel landet på ca 0700+ nå. Noen dager sover han til 0800, noen dager våkner han en god stund før Fantorangen finner det for godt å stå opp ;-) Sånn er livet med barn...

Vi stod opp med datteren vår klokken 05 fra hun var 10 mnd til hun var 2 år. Ingenting hjalp, hun ville bare stå opp. Nå kan hun sove til 6 og av og til 7. Noen barn er bare slik, trenger ikke så mye søvn og våkner tidlig :) Håper lillegutten vår har tenkt å sove litt mer, men det vil tiden vise ;)

Annonse

Mitt barn sover fra ca 2000-0530/0600 og for meg er det helt greit. Jeg våkner selv kl 0500, når jeg har dusja ammer jeg min 7 mmd gml datter, når hun er ferdig kl 0630 vekker jeg mine to eldste barn som skal på skolen. Så her går det slag i slag fra kl 0500/0530 hver dag. Men jeg er i seng senest kl 2230. Jeg liker det slik, og det må gjøres sånn for at dagen skal gå rundt. Sove lenge får jeg gjøre når jeg blir gammel.

Kjekt mange svarer;) men hadde dere ikke prøvd å la han gråte i fem tida, se om han sovnet igjen?!må han ha melk, trur dere han e sulten;)?! Gur han melk ihåp om han sove godt ettepå;) Kan spør helsesøster, men svare der er, la han gråte, treng kje melk før sju;/

Hvis han sovner igjen når han har fått mat høres det ut som om han er sulten, ikke at natten er over. Vi har hatt slike perioder der vi måtte gi grøt rundt kl 5 og så sov gutten fint videre i en time eller to. Jeg synes personlig selv det er vanskelig å sove når jeg er sulten, så jeg forventer ikke heller at gutten min skal klare det :)

Kan spør helsesøster, men svare der er, la han gråte, treng kje melk før sju;/

"Trenger ikke melk før kl 07?" Høres ut som om du har en svært gammeldags helsesøster som sverger til kurene hvor barnet stenges inne på soverommet fra 19-07 uten hverken trøst, vått eller tørt? Staten går faktisk ut i disse dager og advarer mot slike "kurer"...

http://www.adressa.n...icle6805951.ece

Her har vi aldri latt sønnen vår ligge og skrike, og han har blitt en trygg og tillitsfull gutt med godt sovehjerte. Hvis gutten din bare ligger og klager litt kan du fint la ham ligge. Men om han hylskriker av full hals så går du jo selvfølgelig inn. Du kan gi varm melk, bysse og se om han vil sovne igjen. Men som sagt så er det svært mange babyer som liker å starte dagen mellom 05-06. Hvor fort blir han trøtt igjen? Det kan være en grei indikasjon på om han har fått nok søvn. Her syns jeg det var ganske greit med tidlig morgen fordi det ble enkelt å klemme inn to dagdupper og nok timer mellom siste dagdupp/natta, noe mange andre med "syvsovere" slet med.

Endret av Madolyn&Muffin

Ja e enig i det/ dere som skriver, men det som er han e trøtt med en gang!!! Jaja, vi står nå opp vi!;) flere må bare skrive, gir dere melk å de sover godt igjen, tenker at han e jo trøtt;) ?! Takk for svar;)

Annonse

Mi har litt forskyvd døgnrytme i forhold til din, men når ho våknar før 7.30 får ho flaske og blir lagt att. Ho er ikkje ferdig å sove og sovnar nærmast umiddelbart. Ville gitt melk og tatt natt igjen. Du ser fort om det ikkje er det rette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...