SuperMuffin Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Snuppa vår har lagt sin elsk på risgrøten med mais og banan som er merket 4 mnd. Hun er nå 7 mnd, er det dumt å fortsatt gi henne denne grøten da? Burde jeg gå over til en 8 mnd snart ? er snakk om bare ett måltid om dagen eller når hun er borte hos mine foreldre eller svigers alene, for da vet vi at hun spiser godt og de slipper å erklære krig når det skal spises grøt. Og hvor mye brød er et måltid ? 2 brødskiver i biter uten skrope ? Hva slags pålegg? Sluttet å amme helt for ca 2 uker siden pga tenner som gjorde stor skade på puppene mine og jeg klarte ikke mer til slutt. Så nå lurer jeg på hva hun skal få til frokost som har vært det siste puppemåltidet, grøt til lunsj, frukt til mellom måltid, middagsglass til middag og grøt til kvelds. Med enten vann eller melk å drikke til. Høres dette greit ut ? Eller burde hun fortsatt ha et helt "rent" melkemåltid? Kanskje jeg kan flytte lunsj grøten til frokost og gi brødskive til lunsj? eller motsatt? ble mange spørsmål, men takk for hjelp.. har ei grusom hs, så ringer aldri om jeg ikke må.
happiness4life Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Det er vel lurt å begynne på 6 eller 8 mnds grøt snart. Prøv nestle sin 8 mnds med banan og mango den er god og søt. Eller 6 mnds med eple. Du kan ha det du vil til frokost lunsj enten grøt eller brødskiver. Det er jo mme i grøt og hvis hun i tilegg drikker melk til maten får hun nok i seg det hun trenger av melk.
Dini Skrevet 14. desember 2012 #3 Skrevet 14. desember 2012 Det er pga jerninnholdet i grøten du bør gå over til en litt mer jernholdig grøt. Det er pga nå skal kosten bli mer jernholdig og det hun drikker (mme/mm) inneholder mindre jern i tillegg til at jernlagrene hun hadde med seg fra fødsel er brukt opp ca ved 6 mnd alder. Men du kan for all del bruke maisgrøten om morgenen og en av de god-natt grøtene på kvelden? De inneholder mye jern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå