Gå til innhold

Ligge på rygg

Anbefalte innlegg

Å ligge på magen er jo ubehagelig pga magen er såpass stor nå. Men har hørt at de fleste ikke klarer å ligge på rygg heller. Jordmora sier at vekten av livmor/baby osv presser på hovedpulsåren(?) eller noe i den duren og man kan også bli uvel. Hvordan er det for dere?

Lurer egentlig fordi jeg ligger på rygg store deler av dagen og så og si hele natta. Null ubehag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143999497-ligge-p%C3%A5-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kunne igrunn ha ligget på rygg gjennom hele svangerskapet. men for meg ble det et problem etterhvert som nurket ble tyngre og tyngre. det er skikkelig ekkelt å ligge på rygg når han liksom flyter der inne. og det ble enda verre etter at hodet festet seg ihvertfall for da satt liksom ryggen hans litt fast også.

så lenge du ikke føler press på noen nerver og ikke får vondt kan du jo bare ligge på rygg. tror du merker smerte lenge før du svimer av liksom.

Jeg er jo bare 26+5, så regner med det blir verre etter hvert. Men helt fra rundt uke 20 har jordmora vært så påpasselig når hun skal ha meg til å ligge på benken fordi hun mener det er svært ubehagelig for gravide.

Har ikke helt skjønt hvorfor hun er så "hysterisk" masete når det gjelder dette :P må jeg ligge i 5 min spørr hun et par ganger om det går greit å ligge så lenge. Hun skulle bare visst hvor mye jeg ligger på sofaen om dagene :P

ja noen jordmødre er helt hysteriske. :P men akkurat det med trykk på nerver er ikke noe som skjer uten at du merker det. og du vil selv rette på kroppen om det oppstår ubehag. og kan jo hende at sofaen din er litt myk og former seg etter kroppen din slik at du ikke kjenner noe på nervene. bare ligg på den måten du har det mest behagelig. :)

Annonse

Hvilken åre evt nerve det er snakk om husker jeg ikke, derfor skrev jeg spørsmålstegn ;) Men da skal jeg fortsette å nyte å ligge på rygg da :) blir mye sofaligging pga kvalme/oppkast, så da er jeg bare glad for at det ikke er ubehagelig å ligge på rygg i tillegg til alt det andre :)

Jeg er bare 15 uker, og klarer ikke ligge lenge av gangen på ryggen. Blir uvel og svimmel. Så jeg driver å ruller fra side til side på natta;P Blir så utrolig stiv i ryggen og:( Synes dette var veldig tidlig å ha det sånn. Tror ikke det var sånn de to andre gangene.. Mulig jeg har noen låsninger som gir dette ubehaget..

Men tenker at så lenge man ikke merker noe ubehag, så kan man ligge sånn man føler for;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...