Gå til innhold

blir så sliten av all byssinga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her ville jeg nok sagt at det snart må ta slutt. Jeg ville tålt en del gråt. Trøstet og vært der, men med barnet i senga si. Alle har godt av en god natts søvn, men det kan være tøft å komme dit. Med mindre det er hysterisk panikkgråt (og det blir det sikkert,inkl raseri/fortvilelse når du legger barnet ned igjen), så ville jeg ikke tatt han/henne opp.

Sannsynligvis blir nettene bedre dersom barnet sovner av seg selv i egen seng (sovner og våkner samme sted gjør det lettere å sovne igjen av seg selv/ikke våkne helt, er min erfaring).

Når jeg bestemte meg før at byssing måtte ta slutt, kjøpte jeg en sovepose som festes fast i senga. Da roet han seg ned, klarte ikke å snu seg ol. Fant mye fortere roen. Nå legges han ned i senga, spennes fast ( huff, høres fælt ut...) Så har han også en bamse som han må ha. Sovner før jeg er ute av rommet... Flere i barselgruppa mi og som har en slik pose.

Annonse

Jeg brukte pose til førstemann, men ikke til andremann. Må uansett ta kampen når man en dag må "slippe de løs". Et lite OBS er det også at dersom man spenner de fast, så kan de få problemer med å snu seg dersom de skulle kaste opp.

6 mnd gammel flyttet vi jenta vår inn på eget rom og vi tok samtidig opp kampen med at nå skulle byssinga stoppes. Og det har gått greit. Tok et par - 3 dager før hun skjønte hva som skulle til og at vi var der hele tiden for henne, bare at vi ikke dyttet på henne for at hun skulle sovne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...