Gå til innhold

Uff, innesnødd! Hva gjør jeg hvis jeg ikke kommer meg på jobb i morgen tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag måtte jeg gå til barnehagen med akebrettet for å hente smågulla mine. Ca 50 min gåtur hver vei. Kom meg ikke ut med bilen. Ingen brøytebil som har vært å brøyta i gata her så det er helt umulig å komme opp bakken.

Er redd jeg ikke kommer meg i barnehagen og på jobb i morgen. Er innesnødd en gyldig fraværsgrunn?

Anonym poster: ada943563da76ed6e17da52cb4d80bd8

Skrevet

Eeeeeh, hørt om snøskuffe, eller? Slappe folk, her skuffer vi selv når det er bekmørkt, 30 minus, og to av oss er høygravide!

Anonym poster: bb2970fe6d8fa1c1cf3b484e40fa31a3

Gjest overlord
Skrevet

Nei, du kan gå ned/opp bakken og få en drosje til å hente deg der.

Skrevet

Eeeeeh, hørt om snøskuffe, eller? Slappe folk, her skuffer vi selv når det er bekmørkt, 30 minus, og to av oss er høygravide!

Ikke alle er like spreke da. Hvis jeg måker så mye som to mener, så havner jeg på sykehuset igjen. Mens andre kan måke hele dagen lang

Anonym poster: e486b6800b975dc8461fbc0b2b70e2cd

Skrevet

Ikke alle er like spreke da. Hvis jeg måker så mye som to mener, så havner jeg på sykehuset igjen. Mens andre kan måke hele dagen lang

Da må du enten sørge for at noen andre brøyter eller ta deg frem uten brøyting. Finn frem skiene eller akebrettet. Det skal ha kommet veldig mye nø på kort tid for at det skal være en godkjent fraværsgrunn og uansett vil du ikke ha krav på betalt fri.

Anonym poster: 2e6216578913cbeb6afd6be2e0e19d09

Skrevet

Nei, det er ikke fraværsgrunn, da må du spørre om å få avspasere en dag i tilfelle.

Det er ditt eget ansvar å komme deg ut, om du ikke kan måke selv må du få noen til å gjøre det for deg. Du kan gå ned til veien og bli hentet av en drosje, ringe noen som tar på seg brøyteoppdrag, betale naboen som har snøfreser for å ta din oppkjørsel også eller finne på noe annet lurt.

Anonym poster: d09fc650c094999d0b49b985d4e8b897

Skrevet

Da må du enten sørge for at noen andre brøyter eller ta deg frem uten brøyting. Finn frem skiene eller akebrettet. Det skal ha kommet veldig mye nø på kort tid for at det skal være en godkjent fraværsgrunn og uansett vil du ikke ha krav på betalt fri.

Anonym poster: 2e6216578913cbeb6afd6be2e0e19d09

Hvis man havner på sykehus med respirasjonssvikt av å måke, så kan man heller ikke gå på ski da :D Og jeg er ikke HI.

Skrevet

Da bruker man en egenmelding. Sier man er syk, det har jeg gjort flere ganger på vinteren.

Anonym poster: e0d4e2857428062033a4a05488594731

Skrevet

Noen ganger kommer det så mye snø og man bor så vanskelig til at det blir umulig å komme seg ut døra. Men da må man jo nesten bare ta en telefon til arbeidsgiver og fortelle ståa. Så får man diskutere seg fram til en løsning.

Skrevet

Hva med de som ikke har bil i det hele tatt da? Synes ikke det er grunn nok at du ikke får ut bilen.

Skrevet

Ja, kommer du deg ikke avgårde så ringer du og sier hvorfor. Noen steder er det faktisk ikke mulig å måke seg frem, få taxi der en kan transportere barn forsvarlig eller bare ringe kommunen for å få det brøytet.

Skrevet
Hva med de som ikke har bil i det hele tatt da? Synes ikke det er grunn nok at du ikke får ut bilen.

Noen er avhengig av bil, og har derfor bil.

Skrevet

Jeg hadde ringt og sagt jeg var syk og kost meg hjemme med ungene.

Anonym poster: ba25837c89430652989026d5b4c43a5f

Skrevet

Har selvfølgelig måkt, men det nytter lite når det snør i ett og det er meldt snø hele natta. I tillegg ligger det is under snøen, så bilen står bare og spinner. (Har piggfrie vinterdekk. Det er noe herk!)

Har ikke samvittighet til å bruke egenmelding, da blir det jo ekstra mye på kollegaene mine. Får se forholdene an til i morgen og ringe arbeidsgiver dersom jeg ikke kommer meg ut.

HI

Anonym poster: ada943563da76ed6e17da52cb4d80bd8

Skrevet

mener du at hun skal skuffr hele gata...............er du så dum

Anonym poster: e0d5a2290ca77e06c092a6adb474e561

Skrevet

Vi er innesnødd. Alle naboene jeg kan se eller har på facebook er hjemme pga det. Vi bor på en liten høyde og det er bare en vei opp. Der står fullt av biler på vei opp og kanskje noen på vei ned og sperrer. Ingen brøytemanskaper kommer opp og de har ikke brøytet på mange mange timer. Samboeren har vært å brøytet hele gardsrommet, men det nytter ikke når du må brøyte med bilen når du kjører. Da er det jo bare tidsspm før du står oppå snøen og kaver. I tillegg hjelper det lite når du ikke kommer lenger enn til bakken uansett :o

Jeg går ikke på jobb, men samboeren skal på jobb når vi kommer oss ut. Han har heldigvis en jobb der han kan forskyve arbeidstiden og ta det igjen.

Skrevet

Hvor mye snø er det egentlig snakk om? Syns det er så rart at vi i nord Norge kommer oss avgårde uansett hvor stor snøstorm det er. Blir helt sjokkert over hun ene på nyhetene som syns så synd i seg selv pga hun er innesnødd med hele 10cm snø. Er jo det vi må koste av bilene hver dag på vinteren. Når vi står opp om morgenen og går ut så vasser vi i snø til nesten hoftene. Men vi klager ikke å ringer ikke avisene av den grunn.

Anonym poster: a1620d8d541f4e21e59a0a74d3f5f649

Skrevet

Hvor mye snø er det egentlig snakk om? Syns det er så rart at vi i nord Norge kommer oss avgårde uansett hvor stor snøstorm det er. Blir helt sjokkert over hun ene på nyhetene som syns så synd i seg selv pga hun er innesnødd med hele 10cm snø. Er jo det vi må koste av bilene hver dag på vinteren. Når vi står opp om morgenen og går ut så vasser vi i snø til nesten hoftene. Men vi klager ikke å ringer ikke avisene av den grunn.

Her er vi også vant med en del snø. Så vi har tilrettelagt for det etter beste evne. Vi har traktor og brøyter privat vei selv, har høye biler med firehjulstrekk og av beste type piggdekk på begge bilene. De som ikke har det slik hver vinter er ikke forberedt enkelt og greit.

Skrevet

Det er greit at man tilrettelegger og det skulle bare mangle. Vi bor i Norge. Men hvert år så blir det store oppslag i avisene for folk blir såååå sjokkerte over at det snør. Vi vet jo at det er vinter og snøen kan komme, så da burde brøytemannskapene og folk generelt være forberedt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...