Akkie Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Hei dere! Noen som har noen gode tips om hvordan en kan holde formen og holde seg frisk og rask igjennom svangerskapet?
Thie88 Skrevet 12. desember 2012 #2 Skrevet 12. desember 2012 Å holde formen, er vel å være aktiv av en slag Evt. Trene. Jeg har gjort det nesten hver dag og det hjelper på hodepine og andre slitsomme symptomer. Men alle er forskjellig, så må føle seg frem til hva som er riktig for deg. Ellers spiser jeg sunne måltider. Og styrer unna usunne ting, som sjokolade og div søtsaker. Heldigvis så har jeg masse oppskrifter på supersunne godsaker med null sukker i
♡ Jersey ♡ Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Jeg tester det denne gangen: Etter medisinsk diett i 6 mnd nå uten gjær og sukker...satser jeg på et svangerskap så og si uten disse tingene... Og jeg som alltid er kvalm til uke 17, er mye bedre nå i uke 10!!! Krysser fingrene!!!
prøver1gang Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Jeg svømmer 2-3 ganger i uken, ikke så lenge om gangen, for det orker jeg ikke. Men ca 30min hver gang. Svømming er veldig bra, du får trent så å si hele kroppen, og er ikke så stor fare for å overbelaste noe :-) også veldig deilig a ;-) men kommer jo ann på hva man liker også å gjøre av trening. Jeg har leddgikt, og kan derfor ikke jogge osv. Gå tur syns jeg kjedelig, mens svømming er helt ok :-) også prøver jeg å ri litt, siden jeg har hester. Det er jo godt for ryggen og balansen. Men igjen, ikke en sport for alle :-) er spent på hvor lenge jeg får lov til å fortsette med å ri egentlig.
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Thie: del gjene oppskrifter eller har du link til en god side eller noe? Jeg er relativt sunn, så jeg fortsetter som normalt en ting er sikkert: ingen grunn til å la ting slippe over fordi man er gravid! For da blir det stoooort skippertak etterpå... Eller man blir aldri som før.. Viktig med aktivitet. Er du ikke vant til å trene så er kanskje gåing det som er lettest å starte med. Evt sykling!
Jettanicole Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Noen som har noen gode forslag til gravid trening og kosthold som kan hjelpe mot kvalme, dårlig i form og den fysenheten?
Thie88 Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 81-mamma: ja jeg skal skrape sammen de oppskriftene jeg har og legge de ut vettu. Men det blir jo endel produkter en ikke kjøper i daglig butikken. Meeeen til gjengjeld kan en faktisk kose seg litt ekstra enn vanlig også.
Baker85 Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 Jettanicole: Jeg har kjøpt boka Trening for kule mager av Jill Jahrmann, den anbefales Der får man litt treningstips som passer for gravide. Jeg har trent en del tung styrketrening fra før og har tatt en pause nå i begynnelsen..Det har vært tungt bare å komme seg gjennom jobbdagene. Men nå skal jeg i gang igjen, er 8+5 Redningen som erstatter usunn fysing er frukt for min del. Jeg har spist ekstremt mye kiwi, pære, klementiner o.l i det siste og digger det. Surt er godt! Frister ikke med sjokolade lenger, noe jeg er kjempeglad for!
Akkie Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2012 Spiser sunt og vanlig og er i en aktiv jobb hvor jeg går minst 12.000 skritt pr dag. Trener også yoga, men er deilig å kunne finne noe nytt å gjøre når man "går og venter". takk for massevis av fine tips, nå er det bare å ta treningsklærne på ( eller badedrakten)
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. desember 2012 #10 Skrevet 13. desember 2012 Spiser sunt og vanlig og er i en aktiv jobb hvor jeg går minst 12.000 skritt pr dag. Trener også yoga, men er deilig å kunne finne noe nytt å gjøre når man "går og venter". takk for massevis av fine tips, nå er det bare å ta treningsklærne på ( eller badedrakten) finnes gravidtrim noen plasser også
Gjest Sporty83 Skrevet 13. desember 2012 #11 Skrevet 13. desember 2012 Jeg jobber med trening til vanlig, men har plutselig blitt litt redd for å trene pga. den lille spiren. Er bare 4+4, men "kjenner" at det skjedd noe i magen (litt murringer som kommer og går), og når jeg løper kjenner jeg det ekstra godt.. Men, skal trene mye mage/rygg stabilitet framover.. det tror jeg lønner seg. Ellers crawler jeg en gang i uka, men var usikkert på dette fordi jeg leste man skulle være forsiktig med offentlige bad fram til uke 12 ? jeg har bestemt meg for å ta sjansen, tror jeg har flere fordeler enn ulemper av det. Og snart er det skisesong..pokker og... jeg elsker å gå toppturer og kjøre randoné.. noen andre som legger skia på hylla i vinter? det blir i hvert fall mye langrenn. Og kanskje en liiiten topptur.
Akkie Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 13. desember 2012 Jeg jobber med trening til vanlig, men har plutselig blitt litt redd for å trene pga. den lille spiren. Er bare 4+4, men "kjenner" at det skjedd noe i magen (litt murringer som kommer og går), og når jeg løper kjenner jeg det ekstra godt.. Men, skal trene mye mage/rygg stabilitet framover.. det tror jeg lønner seg. Ellers crawler jeg en gang i uka, men var usikkert på dette fordi jeg leste man skulle være forsiktig med offentlige bad fram til uke 12 ? jeg har bestemt meg for å ta sjansen, tror jeg har flere fordeler enn ulemper av det. Og snart er det skisesong..pokker og... jeg elsker å gå toppturer og kjøre randoné.. noen andre som legger skia på hylla i vinter? det blir i hvert fall mye langrenn. Og kanskje en liiiten topptur. Veldig glad i å gå på bortover ski, så de blir med meg i vinter:)
Thie88 Skrevet 13. desember 2012 #13 Skrevet 13. desember 2012 Sporty83: jeg trener 5-6 ganger i uken. Spesielt hard kondisjon/intervall og langkjøring og merker jo at det er noe i magen, men jeg har trent som vanlig og det har gått veldig fint altså. Både intervaller og styrketrening så fortsetter med dette til kroppen sier ifra
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. desember 2012 #14 Skrevet 13. desember 2012 Samme her sporty! Kjenner det er noe i magen, og blir bekymret. Men jeg trener likevell. Jeg har et styrkeprogram, og jeg skal prøve å holde det samme så lenge jeg klarer. Men jeg tar meg tid å puste litt mer mellom hver øvelse. Sikkert bare tøys av meg, men føler meg bedre da Nå har jeg trent 5 ganger etter jeg fant ut av graviditeten i forrige uke, og det går helt fint! Tror det er lurt å ikke ta for lang pause, men gjøre det man gjør gjevnt, slik at man vet kroppen tåler det så ingen julepause med andre ord
prøver1gang Skrevet 13. desember 2012 #15 Skrevet 13. desember 2012 Jeg jobber med trening til vanlig, men har plutselig blitt litt redd for å trene pga. den lille spiren. Er bare 4+4, men "kjenner" at det skjedd noe i magen (litt murringer som kommer og går), og når jeg løper kjenner jeg det ekstra godt.. Men, skal trene mye mage/rygg stabilitet framover.. det tror jeg lønner seg. Ellers crawler jeg en gang i uka, men var usikkert på dette fordi jeg leste man skulle være forsiktig med offentlige bad fram til uke 12 ? jeg har bestemt meg for å ta sjansen, tror jeg har flere fordeler enn ulemper av det. Og snart er det skisesong..pokker og... jeg elsker å gå toppturer og kjøre randoné.. noen andre som legger skia på hylla i vinter? det blir i hvert fall mye langrenn. Og kanskje en liiiten topptur. Har jeg aldri hørt, at man bør holde seg unna offentlige bad inntil 12 uka? Hvor hørte du det? Jeg jobber i svømmehall, og har også spurt legen min om dette. Han sa det var veldig fint.
Gjest Sporty83 Skrevet 14. desember 2012 #16 Skrevet 14. desember 2012 Jeg googla det , så svarene er ikke vitenskapelige akkurat.. Men flere oppga legen sin som kilde, en annen sa det stod i en svangerskapsbok hun hadde. Pga. økt risiko for infeksjoner. Noe m at slimproppen ikke alltid er på plass. Men mange sa og at legene deres hadde gitt fritt fram så jeg går for det!
Jettanicole Skrevet 14. desember 2012 #17 Skrevet 14. desember 2012 Jettanicole: Jeg har kjøpt boka Trening for kule mager av Jill Jahrmann, den anbefales Der får man litt treningstips som passer for gravide. Jeg har trent en del tung styrketrening fra før og har tatt en pause nå i begynnelsen..Det har vært tungt bare å komme seg gjennom jobbdagene. Men nå skal jeg i gang igjen, er 8+5 Redningen som erstatter usunn fysing er frukt for min del. Jeg har spist ekstremt mye kiwi, pære, klementiner o.l i det siste og digger det. Surt er godt! Frister ikke med sjokolade lenger, noe jeg er kjempeglad for! Takk for tipset:) det skal jeg prøve
prøver1gang Skrevet 14. desember 2012 #18 Skrevet 14. desember 2012 Ja, sånn vil det alltid være. Mange forskjellige meninger om alt :-) mange som sier at man ikke kan ri hest også i svangerskapet, mens andre rir frem til fødselen :-) jeg tror kroppen sier ifra selv når den er sliten. Tren som normalt, men ikke press deg selv har jeg hørt :-) har vært lenge borte fra hesteryggen nå, grunnet skadede hester. Ser frem til å begynne om en uke igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå