Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nysgjerrig på hvordan dere fikk babyene deres til å drikke vann? Vi forsøker til stadighet med vår på 5 mnd i forbindelse med grøt og grønnsaker, men det er ikke populært. Vil verken ha det fra flaske eller tutekopp eller skje. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har akkurat begynt med fast føde til minstemann på 4 mnd, han får litt vann på flaske når han får grøt. Han har aldri tatt flaske med melk (pumpet) så jeg var litt overrasket når han drakk vann av den :-P Men han er ikke så veldig begeistret for vannet/flasken enda, og drikker ikke mye.

Men mitt tips er å tilby vann til hvert måltid med fast føde, gjerne fra flaske. Og når han nærmer seg 6mnd ville jeg gitt han en tutekopp han kan leke med (som er tom) Og tilby tutekoppen med vann til måltid og utenom. :-) Det gjorde vi med eldstemann og plutselig en dag drakk han vann med stor begeistring :-)

Skrevet

Hun er jo vill etter flaska når det er melk på den, men blir skikkelig skuffet når det bare er vann.. hehe.. Har gitt henne melk til grøten, men kanskje hun tar vann om det bare er det hun får ved siden av.

Skrevet

Vi begynte ganske tidlig. Han var ikke veldig begeistret for vann - men nå elsker han det! Bøtter innpå store mengder hver dag. Er veldig glad for det. Du må bare fortsette å prøve så tror jeg det skal gå seg til etterhvert. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...